הקטע ה-20 בטור דה פראנס קוצר ביותר מחצי

מזג האוויר גרם לשינוי. ברנאל: רוצה לזכות למען קולומביה

טור דה פראנס 2019 הוא ללא ספק אחד הדרמטיים והמוצלחים מבחינת עניין לפחות מאז תחילת המיליניום. היום (שישי) נרשמה תפנית בלתי רגילה כשהקטע ה-19 נעצר באמצע על ידי המארגנים בעקבות קרח ובוץ על הכביש שסיכן את הרוכבים. בעקבות כך, אגאן ברנאל, שחצה ראשון את פסגת הקול דה איסראן (2,770 מטרים) הפך למוביל של הטור. הקולומביאני מחק פער של 1:30 דקות מז'וליאן אלאלפיליפ ולקח את החולצה הצהובה רגע לפני הקטע האחרון באלפים.


בהמשך התקבלה הודעה עוד יותר דרמטית, של שינוי קיצוני ביותר לקראת הקטע ה-20 שייערך מחר. השלב המכריע לפני הרכיבה בשאנז אליזה, שכולל עליות קשות במיוחד, קוצר ביותר מחצי בעקבות אותן בעיות שנוצרו בעקבות מזג האוויר.


הקטע, שהיה במקור אמור להיות 130 ק"מ, עדיין יתחיל באלברטוויל ויסתיים בוואל תורן, אך הוא יימשך 59 ק"מ בלבד.


"אני לא יכול לתאר את מה שאני מרגיש כרגע", אמר ברנאל. "מקווה לשמור על החולצה בפאריס. זה דבר מדהים. אני רוצה להגיע לפאריס עם החולצה הצהובה. זה מגיע לקבוצה שלי, זה מגיע לקולומביה. מחר יהיה קטע מאד קשה, אצטרך לעבוד עם הקבוצה שלי. ציפיתי לסיים את הטור בתור אחר שעוזר למוביל, אבל עכשיו מסתבר שאני מוביל. מחר אתן את כל כולי, כי מי שרוצה לנסות לקחת ממני את החולצה הצהובה יצטרך לסבול מאד בשביל זה".


אלאפיליפ גם כן הגיב בסיום: "אני לא חושב שאני יכול לקחת בחזרה את החולצה הצהובה. עצם זה שלבשתי אותה כל כך הרבה זמן זה כמו הגשמת חלום. זה כבר היה הרבה יותר זמן ממה שדמיינתי שאני יכול. דחפתי את עצמי בכל יום, וגם היום בטיפוס האחרון עד שחזרתי לרכב. אני רוצה להודות לכל התומכים, אין לי שום חרטות".