קטע 19 נוטרל, ברנאל לקח את החולצה הצהובה

צפו: קרח על הכביש קיצר את המרוץ. הפער מאלאפיליפ: 48 שנ'

אירוע כזה לא קורה בכל יום. השלב ה-19 של הטור דה פראנס נעצר על ידי מארגני המרוץ כ-28 ק"מ לסיום בטינה, בשל שאריות קרח על הכביש החלקלק לפני העלייה האחרונה של היום (שישי). בעקבות ההחלטה, אגאן ברנאל שחצה ראשון את פסגת הקול דה איסראן (2,770 מטרים) הפך למוביל של הטור. הקולומביאני מחק פער של 1:30 דקות מז'וליאן אלאלפיליפ ולקח את החולצה הצהובה רגע לפני הקטע האחרון באלפים.


מזג האוויר הקשה שהגיע לאלפים בימים האחרונים הקשה על מפלסות לאסוף את הקרח והבוץ האדיר שהצטברו בעלייה האחרונה של היום מקטגוריה 1 (מונטה דה טינה), שם אמורים הרוכבים היו להגיע אחרי 126.5 ק"מ מסנט ז'אן דה מוריין. במהלך הירידה האחרונה, הגיח הרכב האדום של מנהל המרוץ כריסטיאן פרודום ועבר בין הרוכבים המובילים כשהוא מודיע להם לעצור ולהפסיק להתחרות מחשש לבריאותם.


המרוץ נעצר כאשר ברנאל הגדיל את הפער שלו מגיירנט תומאס, עמנואל בוכמן וסטיבן קרוויסביק ב-50 שניות בזכות התקפה אדירה שביצע 5 ק"מ לסיום העלייה בקול ד'איסראן (קטגורית HC). מי שסבל רבות מכך היה ז'וליאן אלאפיליפ, שלא עמד בקצב והחל לנשור לאחור. הוא הגיע לפסגה 2:07 דקות אחרי הקולומביאני בן ה-22 וקיווה עוד לתפוס את יתר המובילים במרגלות העלייה בטינה, אבל זה לא התאפשר כאמור בגלל מזג האוויר. וכך יצא שיש לנו חילופי שלטון במאבק על החולצה הצהובה.


כשעה לאחר סיום הדרמה, מארגני הטור פרסמו את טבלת הדירוג הכללי: בזכות 8 שניות בונוס על האיסראן, ברנאל מוביל על אלאפיליפ ב-48 שניות, כשנותר עוד שלב הררי אחד לפיניש של הטור הדרמטי. גיירנט תומאס במקום השלישי בפיגור של 1:03 דקות מבין קבוצתו הקולומביאני. סטיבן קרוויסויק (1:15) ועמנואל בוכמן (1:42) נמצאים במקומות 4 ו-5 בהתאמה.


הגראנד פינאלה יתקיים מחר, כאשר הרוכבים יצאו מאלברטוויל ויגמעו מרחק של 130 ק"מ לאתר הסקי ואל תורן. השלב המפלצתי כולל שלוש עליות, שתיים ראשונות בקטגוריה 1 (קורמה דה רוסלנד וקוטה דה לונגפוי) ואז יגיע הטיפוס שיכריע את טור דה פראנס 2019: 33.4 ק"מ של טיפוס לפסגה בת 2,365 המטרים. שיפוע הממוצע: 5.5%. האם ברנאל ישמור על הפער? האם אלאפיליפ יכול עוד להשיב מלחמה? ומה מתכנן גיירנט תומאס? התשובות בעוד כ-24 שעות.




כמו כן, יחד עם אלאפיליפ, נשא טיבו פינו את התקווה של אומה שלמה, להפוך ולהיות הצרפתי הראשון מאז 1985 שמנצח בטור דה פראנס. לצערו של רוכב גרופאמה-FDJ, זה לא יקרה גם השנה לאחר שנטש היום (שלישי) את המרוץ במהלך קטע 19 באלפים בשל פציעה.


כ-88 ק"מ לסיום השלב קרא פינו לצוות הרפואי של הקבוצה ונעזר בחבישה ברגלו השמאלית. הוא המשיך לרכב כמה קילומטרים ספורים לפני שפרץ בבכי, קיבל חיבוק מאחד מחבריו לקבוצה, ירד מהאופניים ונכנס לרכב הליווי.


לא ברור מה טיב הפציעה שמנעה מהרוכב שדורג חמישי בדירוג הכללי (פיגור של 1:50 מאלאפיליפ) להמשיך. זו הפעם הרביעית בקריירה של פינו שהוא לא מסיים את הטור דה פראנס, ודומה כי השנה הוא היה הקרוב ביותר להגשים את החלום וללבוש את החולצה הצהובה. אבל הגוף שוב בגד בו.