טרגדיה: מתאגרף מת כתוצאה מנוקאאוט בקרב

דדאשב סבל מדימום במוח ומותו נקבע 4 ימים אחרי שהקרב נעצר

עוד טרגדיה בעולם האגרוף. המתאגרף הרוסי, מקסים דדאשב, מת ביום שלישי כתוצאה ממכה שספג במוחו כמה ימים קודם לכן, בסיבוב ה-11 של הקרב מול סובריאל מתיאס.


הקרב נערך ביום שישי במרילנד, במסגרת אירוע של MGM נשיונאל הארבור. דדאשב הפסיד בנוקאאוט ובדרכו לבית החולים לאחר הקרב, איבד את הכרתו. הרופאים נלחמו על חייו במשך כארבעה ימים, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו כתוצאה מדימום שהתפשט במוח.


"זה גורם לך להבין באיזה סוג של ספורט אנחנו עוסקים", אמר ל-ESPN מאמנו של דדאשב, באדי מקגריט, שהיה גם זה שעצר את הקרב בסיבוב ה-11, בעוד דדאשב ההמום ישב בפינה שלו בזירה על שרפרף וממתין לסיבוב הבא.


זה היה רגע דרמטי ולא שגרתי, אך מקגריט חש כי ישנה בעיה ואמר למתאגרף בסיום הסיבוב ה-11: "אני הולך לעצור את זה, מקס. מקס, אתה חוטף יותר מדי מכות". דדאשב סירב, אך המאמן התעקש: "בבקשה, מקס, בבקשה. תן לי לעשות את זה. בסדר? בסדר? תסתכל עליי. בבקשה". הרוסי שוב סירב והמאמן הוסיף: "אם לא אני, אז השופט יפסיק את הקרב", ומיד פנה לרופא שניצב לצד הזירה ולשופט הקרב והודיע להם: "זהו".


"בצער רב אני מאשרת את מותו של בעלי", מסרה אלמנתו של דדאשב, אליזבתה אפושקינה, שהגיעה בבהילות מרוסיה לבית החולים בוושינגטון. "הוא היה איש נחמד מאוד ונלחם עד הסוף. הבן שלנו ימשיך להתחנך על מנת להיות איש גדול כמו אביו. אני רוצה להודות לכל מי שדאג למקסים בימים האחרונים. אני מבקשת שכולם יכבדו את הפרטיות שלנו בימים קשים אלה".


גם רשת ESPN, ששידרה את הקרב ויריבו של דדאשב, מתיאס, מסרו את תנחומיהם. דדאשב הוא המתאגרף הראשון ב-2019 שמת כתוצאה מקרב. האחרון שמת היה האיטלקי כריסטיאן דאיו, בנובמבר שעבר. המתאגרף הרוסי הקודם שמת לאחר קרב היה רומן סימאקוב, בדצמבר 2011.