צ'לסי נרתמה: שת"פ יוצא דופן בבית הלוחם

מועדון הפאר האנגלי נרתם לחבר בין נכי צה"ל וצבא בריטניה

אירוע יוצא דופן יצא לדרך הבוקר (שני) בבית הלוחם בת"א. שיתוף פעולה בינלאומי חדש וחסר תקדים בין נכי צה"ל ונכי צבא בריטניה. 300 משתתפים יהינו מהאירוע הכולל תחרויות בשלל ענפים, דיונים מקצועיים בנושא התמודדות עם פוסט-טראומה ושיקום בהשתתפותם של מומחים עולמיים בתחום.


מה שהפך את האירוע לנוצץ אפילו יותר, הוא ההירתמות של מועדון הפאר, צ'לסי. במעצמת הכדורגל האנגלית שמעו על היוזמה המתבשלת והחליטו לשלוח מטעמם צוות מאמנים שיאמנו את ילדיהם של הווטרנים משתי המדינות, וכן יעבירו סדנאות מקצועיות למורים לספורט מישראל.


מייקל פרימן, דיפלומט בשגרירות ישראל בלונדון ויוזם האירוע סיפר לערוץ הספורט: "היוזמה הגיעה משגרירות ישראל בלונדון, תכננו את הפרויקט הזה במשך שנה וחצי והרעיון היה לחבר בין ישראל ובריטניה".


פרימן סיפר על התלהבותם של הווטרנים הבריטים מישראל: "אף אחד מהם לא היה בארץ קודם. אחרי 5 דקות שהגיעו הם כבר התלהבו מישראל. אנחנו רק ב-24 השעות הראשונות לתכנית והם כבר מדברים על מתי יחזרו לכאן".


על שיתוף הפעולה עם צ'לסי סיפר: "קבוצת צ'לסי מעורבת מאוד נגד האנטישימיות ונגד האנטי ציוניות בבריטניה ומאוד מעורבים בסיפור של הווטרנים. כשהצענו להם את הפרויקט הם מיד אמרו שהם מעוניינים להיות מעורבים בזה, המועדון והבעלים רומן אברמוביץ מאוד תומכים בפרויקט הזה".


מייקל קורנל, מנהל צוות האימון הבינלאומי, סיפר על הצוות המיוחד בו הוא נמצא: "אנחנו עובדים מסביב לעולם, מאירופה ועד אסיה וארה"ב. אנחנו מעבירים תוכניות אימון, פעילויות למען הקהילה, עובדים עם הקבוצה הראשונה מסביב לעולם. זה נהדר להפיץ את השם של צ'לסי, להראות לאנשים איך לשחק בדרך של צ'לסי ולהראות מה הערכים של צ'לסי כמועדון".


"כמובן שהיה לנו את יוסי בניון בצ'לסי לפני כמה שנים, אז יש לנו קשר ישיר לכדורגל הישראלי. אני חושב שזה נהדר לראות אנשים בחולצות של הפרמייר ליג. שמעתי שאתלטיקו היו פה בביקור, מי יודע, אולי צ'לסי הבאה בתור. מה שבטוח אני יודע שהם יתקבלו בזרועות פתוחות ויאהבו להיות פה".