שווה לילה לבן: אירוע השנה ב-UFC

ג'ונס-סמית' במשקל כבד, אסקרן-לאולר. הכל לקראת האירוע

הרבעון הראשון של שנת 2019 עד כה היה משובח ולפי התוכניות של ה-UFC המגמה רומזת שהם לא מתכוונים לעצור. UFC 235 מגיע לבירת הקרבות, לאס ווגאס, וישדר בלילה שבין שבת לראשון (שידור ישיר בשעה 5:00 לפנות בוקר ב-5LIVE) את אחד האירועים היותר עמוסים שראינו לאחרונה.


עם שתי חגורות אליפות שיעמדו על הפרק ועוד אין ספור קרבות מרתקים שיגיעו לפני כן, נעשה לכם קצת סדר בבלאגן ונסביר בדיוק מדוע שווה לכם לשקול לילה לבן.


קרב אליפות במשקל קל כבד: הבחורים הגדולים עומדים על הפרק וג'ון ג'ונס, אחת הדמויות היותר שנויות במחלוקת בעולם ה-MMA אך באותה נשימה גם אחד הלוחמים הגדולים אי פעם, יחפש לשמור על חגורתו מול הטוען לכתר, אנתוני סמית'.


ישנו טרנד בעולם ה-MMA, לוחמים שמוותרים על "העונג" של חיתוך משקל אגרסיבי לפני הקרב ומעדיפים להתמודד בקטגוריה מעל המשקל התחרותי שלהם.


סמית' התחרה ברוב הקריירה במשקל בינוני, אך ביוני האחרון החליט על שינוי מדיניות ועלה לקטגוריית משקל קל כבד (עד 93 ק"ג). אותה החלטה התבררה כגאונית, וכעת לאחר שלושה ניצחונות מרשימים בקטגוריה הוא מקבל את הלוחם הכי אימתני שיש ל-UFC להציע בדמות ג'ון ג'ונס.


ג'ונס ככל הנראה ישמור על התואר מאחר שהוא בכמה רמות מעל שאר המתמודדים במחלקה אך ב-MMA כמו ב-MMA, ישנה תמיד האפשרות לסנסציה מהסרטים.

קרב אליפות במשקל קל בינוני: טיירון וודלי ינסה לבסס את מעמדו כאלוף הכי דומיננטי שראתה המחלקה מאז הימים העליזים של ג'ורג' סיינט פייר, אשר פרש מהענף לפני שבוע.


וודלי, אשר זכה בחגורת משקל קל בינוני (עד 77 ק"ג) לפני שנתיים וחצי, עמד מול ביקורת במהלך כהונתו כאלוף מאחר והוא חתום על קרבות יחסית משעממים.


הכנעה מרשימה בהגנה האחרונה שלו על התואר מול דארן טיל השתיקה את אותם מבקרים. כעת, לוודלי יש את המשימה הכי קשה בקריירה שלו, מול הטוען לכתר קאמארו אוסמן.


אוסמן בלתי מנוצח ב-UFC ומהווה אתגר קשה לאור העובדה שהוא מאוד זהה לוודלי הן באופן לחימתו והן בנתונים הפיזים. לאור אותם דימיונות, תצפו לקרב הכי צמוד במהלך הערב, קרב שיתן לא מעט כאבי ראש לחבר השופטים במידה והקרב מגיע להכרעתם.

הופעת בכורה: ללא ספק אחד הרגעים היותר מעניינים במהלך שנת 2018 היה הטרייד המדובר בין ה UFC לארגון ONE. ב-UFC השקיעו רבות בכך שהחליפו את אחד הסופרסטארים הגדולים בתולדות משקל זבוב, דימיטריוס ג'ונסון, מול בן אסקרן, מי שנחשב לאחד הלוחמים המובילים בעולם שלעולם לא נלחם באוקטגון.


אם עד כה תמיד היו תהיות שהעלו את השאלה מה היה קורה אם בן אסקרן היה חלק ממצבת הלוחמים בקטגוריית משקל קל בינוני אז כעת הזמן לספקולציות נגמר ובן אסקרן מתחיל את הקריירה שלו באוקטגון מול האלוף לשעבר רובי לאולר.


אסקרן כחבר בסגל נבחרת ארה"ב בהיאבקות באולימפיידת בייג'ין ב-2008 ינסה לתרגם את אותן יכולות ולהצמיד את לאולר לכלוב ובכך לגרור את הקרב לקרקע, בעוד שלאולר יחפש את הנוק אאוט בכל רגע נתון. מדובר בקרב קלאסי בין גראפלר לסטרייקר.

הדרך לטופ ארוכה:  קודי גרברנדט כבר ראה ימים יפים יותר. האלוף לשעבר בקטגוריית משקל תרנגול (עד 60 ק"ג) הדהים את העולם כאשר קטף את החגורה מהאלוף דאז, דומיניק קרוז, אבל מאז הספיק להפסיד פעמיים ברצף מול האלוף המכהן במחלקה, טיג'יי דילישאו, בנוק אאוט.


אותם הפסדים מחזירים את גרברנדט לעמוד בסוף התור וכעת המסע מתחיל מחדש לאלוף לשעבר. הפסד שלישי ברציפות יהיה הרסני לקריירה שלו והוא יחפש להזכיר לכל העולם מדוע פעם הוא החזיק בחגורה בעזרת עוצמת נוק אאוט בשני הידיים. בצד השני של הכלוב יעמוד פדרו מונייז, אשר ינסה להמשיך את רצף הניצחונות שלו לשלושה ובכך לדחות את הקאמבק של גרברנדט.


וכמתאבנים לפני שמתחיל הקארד המרכזי: ה-UFC סידרו לנו כמה קרבות מרתקים בקרבות המקדימים של הערב בשביל לפתוח את התיאבון לערב בלתי נשכח של קרבות. דוגמא מעולה לפיה תרצו להתעורר מוקדם מהצפוי הוא הקרב המרתק של זאביט מוגמדשפירוב, הנכנס לכלוב מול ג'רמי סטיבנס עם פונטציאל חזק לקרב הערב. לשני הלוחמים יש את היכולת לסיים את הקרב בכל רגע נתון אולם למגומדשפירוב יש יתרון משמעותי במוטת ידיים ורגליים וינסה לשמור על מרחק בטיחות מול העוצמה של סטיבנס ומשם להשיג את הנוק אאוט.



עוד בקרבות המקדימים של הערב, הכוכב העולה של קטגוריית משקל קל כבד, ג'וני ווקר, חיפש מיידית קרב לאחר שאת הקרב האחרון שלו הוא סיים בנוק אאוט תוך 15 שניות בתחילת חודש פברואר, הפעם הוא נכנס כמחליף בהתראה קצרה מול מישה קירקונוב. הקרב שצפוי לאתגר אותו מעבר לתחרות שווקר נתקל בה עד כה, וצפוי לתת לנו אינדיקציה לרמה של ווקר והאם ההייפ מאחוריו מוצדק.


המנצח בעונה הראשונה של תוכנית הריאליטי "הלוחם האולטימטיבי", דייגו סאנצ'ז נלחם ב UFC כבר 14 שנים רצופות ולאחר 28 קרבות בתוך האוקטגון מדובר באחד הלוחמים הכי וותיקים באירגון.


עם זאת, קילומטרז' משובח לא תמיד מעיד על יתרון עקב פקטור נזק מצטבר לאורך השנים ומולו יעמוד גירסא צעירה ורעננה יותר בדמות מיקי גל. לסאנצ'ז יש נטייה להפוך כל קרב למלחמה, בין אם אותה אסטרטגיה הובילה את הקרבות שלו לניצחונות או הפסדים, מדובר בשואו שהקהל לעולם לא שוכח.