צל כבד: תעלומת קיין ואלסקס ב-UFC

מי שהיה הבטחה גדולה, חוזר בגיל 36 אחרי אינספור פציעות

ההמתנה הארוכה מסתיימת. לאחר שנתיים וחצי של חוסר פעילות, אלוף העולם לשעבר במשקל כבד (עד 120 ק"ג), קיין ולאסקס חוזר לאוקטגון בקרב המרכזי של הערב כאשר ה-UFC יגיע לפיניקס אריזונה. החזרה המצופה של ולאסקס תשודר בלילה שבין ראשון לשני בשעה 4:00 בערוץ 5LIVE.

קבלת הפנים המחודשת של ולאסקס לאוקטגון לא תהיה מסבירת פנים במיוחד לאור העובדה שבצד השני יעמוד המפלצת מקמרון, פרנסיס אנגאנו, אשר יחפש להוסיף לרשימת הקורבנות שלו לוחם מעוטר כמו האלוף לשעבר, ניצחון שאותו על פי אנגאנו, יוביל אותו להתמודדות על תואר השנה.


למרות היותו אחד הלוחמים הכי מוערכים בהיסטוריה של הקטגוריה, הקריירה של קיין ולאסקס נחשבת לפספוס במידה מסוימת, במיוחד עקב פציעות טורדניות, שריתקו אותו לשולחן הניתוחים ולאחר מכן לסבבי החלמה ארוכים ובכך הגבילו את ולאסקס להתחרות באופן קבוע.

רשימת הפציעות שפקדו את ולאסקס כללו בין היתר פציעת כתף חמורה לאחר שהוא רמס את ברוק לסנר וזכה בחגורה לראשונה ב-UFC 121, אותה פציעת כתף חזרה לאחר שוולאסקס הפסיד את החגורה לראשונה מול ג'וניור דוס סנטוס (מה שהיווה כתחילת הטרילוגיה המפורסמת ביניהם) בהופעה הראשונה של ה-UFC ברשת FOX בנובמבר 2011.

ולאסקס זכה באליפות מחדש בקרב החוזר מול דוס סנטוס ב-UFC 155 , ולמי שזוכר אחת ההופעות היותר דומיננטיות בהיסטוריה של הענף. את הטרילוגיה עם דוס סנטוס, ולאסקס השלים בהצטיינות יתרה במהלך ה-UFC 166 בקרב, שהזכיר מאוד את ההתמודדות הקודמת ביניהם והציגה לעולם מי זה באמת קיין ולאסקס.

למרבה הצער, לאחר השלמת הטרילוגיה, אותה פציעת כתף חזרה שוב וגם הפעם מנעה מוולאסקס פעילות לתקופה ממושכת. קריעת מיניסקוס הייתה הסיבה הבאה שמנעה מוולאסקס הגנה על התואר מול פרביציו וורדום עד שבסופו של דבר הקרב נקבע מחדש ל-UFC 188 במקסיקו סיטי, קרב שאותו ולאסקס הפסיד בחניקת גיליוטינה לאס מברזיל ומאז רק ניצחון משכנע מול טראוויס בראון היה הפעם האחרונה שוולאסקס נראה באוקטגון.


לאחר שהחלים סופית מפציעת גב אחרי הקרב מול בראון לפני שנתיים וחצי, ולאסקס נמצא בקו הבריאות וכשירות לנסות לכבוש את הפסגה פעם נוספת. אם מדובר בלוחם נטול פציעות, קשה לדמיין מישהו שיכול לעצור אותו. ולאסקס אינו לוחם משקל כבד טיפוסי. הוא אינו גדול מימדים כמו שאר הקולגות בקטגוריה ותוכנית המשחק שלו שונה בתכליתה משל יריביו.


הלוחם נוהג למחוץ את יריביו באמצעות שני כלים עיקריים: כושר גופני של מרתוניסט ויכולות היאבקות, אולי למעט קורמייה, ניתן לומר שהוא המתאבק הכי יעיל במחלקה. פרנסיס אנגאנו הוא לוחם יותר חד מימדי המחפש לערוף ראשים מוקדם בקרב וכבר הראה בעבר חולשה בדיוק לאותם פקטורים. בקרב האליפות שלו מול האלוף לשעבר, סטיפה מיוצ'יץ', אנגאנו אמנם הסב נזק רב אך ככל שהתקדם הקרב כך גם נגמרו לו רזרבות האנרגיה ובכל פעם שמיוצ'יץ' הוריד אותו לקרקע, לאנגאנו לא היו תשובות.

כאמור, אלוף המשקל הכבד המכהן הוא דניאל קורמייה, חברו ושותפו לאימונים במכון המפורסם AKA, וקשה לדמיין קרב ביניהם בשום שלב לאחר ששניהם התבטאו מספר פעמים, שקרב כזה לא עומד על הפרק. נכון לעכשיו קורמייה מתכנן לפרוש השנה, מה שיפתח את המסלול של ולאסקס בן ה-36 לקטוף את אותה חגורה, שהוא לבש פעמיים בעבר.


אם אי פעם הייתם זקוקים למקור השראה, אז ולאסקס הוא מקור מצוין. כלוחם שהתגבר על מספר פציעות שהיו קוטעות קריירות לאתלטים אחרים, פרישה לעולם לא עמדה על הפרק אלא התמקדות בהחלמה וכעת המטרה הראשונה ברשימת החיסול היא פרנסיס אנגאנו. לוולאסקס יש דרך ארוכה בחזרה לטופ, במיוחד מאחר שמטרת העל אינה לחזור להיות אלוף, אלא לבסס את מעמדו כלוחם משקל כבד הגדול בהיסטוריה של ה-UFC