קסם הסמבה: האירוע הדרמטי ב-UFC בברזיל

מהמכשף ועד לדרבי שישנה את העתיד. כל מה שצריך לדעת

בדומה לתאגיד של אלפי עובדים, אחת המחלקות המשמעותיות ביותר הינה מחלקת כוח אדם. הממונים על אותה טירחה בעולם ה-MMA נקראים המאטצ'מייקר [Matchmacker], ותפקידם הינו לאזן בין הצרכים של האירגון בו הם עובדים, לצרכי המשאב האנושי של התאגיד, ובמקרה הזה הוא לוחמים.

הם צריכים לקחת בחשבון את ההיבט העיסקי של המוצר אותו הם מוכרים, הלא הוא האירוע עצמו, ולמצוא לנכון לצוות לוחם מול לוחם בקרב שיש לו פונטציאל מקסימלי להיות מלהיב לקהל הצופים. לא תמיד המאטצ'מייקרים קולעים בול, בסופו של דבר הספורט אינו צפוי, אך הפעם ב-UFC Fortaleza על פניו נראה שהקארד בנוי בצורה מושלמת.


ה-UFC מגיע למולדת ענף ה-MMA עם מצבת לוחמים ברזילאים שתקבל דחיפה מחשמלת מהקהל המקומי, וכל קרב בעל משמעויות כבדות על שאר המחלקות באירגון. עם מצבת לוחמים כה משובחת. רגע לפני שהאירוע קורה, קיבצנו לכם חמש סיבות למה אסור לכם לפספס את האירוע:


1. הערב יתחיל עם ג'וני ווקר, הנלחם רק בפעם השנייה בתוך האוקטגון אך הבכורה שלו הייתה כה אלימה בנובמבר האחרון, ששאר עולם ה-MMA היה חייב לראות במה מדובר. כעת ווקר הברזילאי, שהתאמן באנגליה ולאחרונה העתיק את מקום מגוריו לתאילנד, מצפה להתחיל את שנת 2019 בסערה. במידה שהכוכב העולה נשאר אקטיבי ונטול פציעות, ובמיוחד ממשיך לנצח בהרסנות, יש סיכוי סביר שהוא יגיע להתמודדות על התואר בסוף השנה בקטגוריית משקל קל כבד (עד 93 ק"ג).

2. הקריירה של צ'ארלס אוליביירה היא סוג של רכבת הרים. אין ויכוח על היכולות הטכניות של המכשף הברזילאי, הרי מדובר בלוחם ג'יו ג'יטסו מופלא שמחזיק בשיא הכנעות בשיא הכנעות ב-UFC, של שתיים עשרה במספר. ברזומה הארוך שלו באוקטגון תמצאו גם הפסדים לרוב מול מתמודדים שהיו קרובים או בטופ 10 של הקטגוריה שבה הוא נלחם דאז. כעת לאוליביירה יש שלושה ניצחונות ברצף ועם עוד ניצחון מול דויד טיימור השבדי/ארמני, אוליביירה יוכל לנסות להתברג שוב בטופ מחלקת משקל קל (עד 70 ק"ג) ואולי גם לשאוף אוויר פסגות.


3. אחד הלוחמים היותר מוערכים בעולם ה-MMA הוא ללא ספק דמיאן מאיה. הלוחם הוותיק שהגדיר מחדש לחימת קרקע בכלוב עם ג'יו ג'יטסו מהסרטים מוצא את עצמו בבעיה רצינית. הטוען לכתר לשעבר נמצא עם הגב לקיר לאחר שלושה הפסדים רצופים ללוחם בן ה-41 ובעל 28 קרבות באוקטגון. הפעם הוא חייב לעבור את המשוכה בדמות ליימן גוד, משוכה קלה בהרבה מול המתמודדים הקודמים של מאיה. אם מאיה רוצה להישאר רלוונטי במחלקת משקל חצי בינוני (עד 77 ק"ג), הפסד לא בא בחשבון.


4. מי שהיה בעבר הכוכב הבלתי מעורער של מחלקת משקל נוצה (עד 66 ק"ג), חוזה אלדו, עומד בפני היישורת האחרונה בקריירה שלו. ההתמודדות הקרובה מול רנאטו מויקאנו מסמלת את תחילת הסוף של האגדה מברזיל, שנתקל בקשיים מאז ההפסד המפורסם בנוק אאוט בתוך 13 שניות מול קונור מקגרגור ב-UFC 194.


לאחר שני הפסדים רצופים מול האלוף המכהן, מקס הולוואי, היה נדמה שאלדו איבד את היכולות שאפיינו אותו כאלוף מצליח אך אלדו הצליח לחזור עם ניצחון משמעותי על ג'רמי סטיבנס ביולי האחרון. הקרב מול מויקאנו הוא מסוכן במיוחד מאחר שמדובר בטוען לכתר במומנטום מרשים.  בראיון ל-ESPN, אלדו הבהיר שנותר לו שלושה קרבות בחוזה, והוא עומד מאחורי החלטתו לפרוש בסיום החוזה ולא לחדשו.



5. בקרב המכרזי של הערב יפגשו בקרב חוזר בדרבי ברזילאי רפאל אסונסאו מול מרלון מוראהס. ההשלכות של אותו קרב ככל הנראה יציג לעולם את הטוען לכתר הבא בקטגוריית משקל תרנגול (עד 60 ק"ג). ההתמודדות הראשונה בין השניים נערכה לפני שנתיים והסתיימה בניצחון בהחלטה חצויה לטובתו של אסונסאו. למען האמת, שני הלוחמים שוחים במים העמוקים של המחלקה כבר מספר שנים, דירוגם כלוחמי טופ 10 במחלקה אינו מעורער כבר מספר שנים, אך אף אחד מהם לעולם לא התמודד על החגורה בתוך ה-UFC.


מוראהס נמצא ברצף של שני נוק אאוטים בסיבוב הראשון ועל הנייר נראה שהוא מצא את המתכון המנצח מאז ההפסד שלו לאסנסיו בקרב הבכורה שלו ב-UFC. אסנסיו מבחינתו הפסיד רק לאלוף המכהן במהלך 12 הקרבות שהוא ערך מאז שהוא הצטרף ל-UFC. ניצחון יוקרתי ב- Fortaleze ככל הנראה יזכה את המנצח בהתמודדות על התואר מול האלוף המכהן, טי ג'יי דילישאו, וזאת במידה שלא יערך קרב חוזר מול הנרי סהודו בקרוב.