סייקלינג אקדמי החתימה את עומר גולדשטיין

קבוצת האופניים השלימה את הסגל. הרוכב: חלמתי על הרגע הזה

קבוצת האופניים המקצוענית הישראלית סייקלינג אקדמי החתימה את הרוכב הישראלי עומר גולדשטיין על חוזה לשנתיים ובכך השלימה את בניית הסגל החזק והיקר ביותר מאז הקמתה במטרה מוצהרת  לנסות ולנצח שלבים בתחרויות הגדולות בעולם.


״חלמתי על הרגע הזה מאז שהתחלתי לרכוב על אופניים גיל 8", אמר גולדשטיין (21) שהפך לרוכב הישראלי החמישי של הקבוצה ולרוכב הצעיר ביותר בסגל שלה. ״ אבל עבורי החלום רק מתחיל. אני מקווה יום אחד לעמוד במדי אקדמי על פודיומים. זה ידרוש ממני עבודה קשה מאד ואולי לא מעט זמן אבל קיבלתי את ההזדמנות ועכשיו מוטל עלי להוכיח שאני ראוי לה״.


עומר גולדשטיין נחשב לאחד הרוכבים הכשרוניים ביותר שגדלו בישראל בשנים האחרונות אבל דרכו ״להגשים את החלום״ ולזכות בחוזה כרוכב מקצועני היתה רצופת עליות ומורדות. הוא חווה התרסקות קשה לתוך מכונית ליווי באליפות העולם ועבר חודשים ארוכים של שיקום לפני שחזר לרכוב. הופעת הבכורה שלו ״כרוכב סטאז׳ר״ באקדמי לפני ״בטור רואנדה״ האפריקאי לפני שנה בה סיים פעמיים בעשיריה הראשונה, חשפה טפח מיכולותיו. אבל לאחר שהצטרף לקבוצת העתודה של ״אקדמי״ התגלו בינו לבין ראשי הקבוצה מחלוקות סביב התנהלותו המקצועית שהביאו להחלטה על שחרורו.

״אני כבר לא יכול לחכות לתחילת עונת המירוצים של אקדמי החדשה״ הצהיר בהתרגשות הנדבן הישראלי-קנדי סילבן אדאמס, שיחד עם איש העסקים הישראלי רון בר און, עומדים מאחורי הקבוצה המקצוענית הישראלית הראשונה. ״הקמנו סגל מורחב מאד וחזק שכולל שורה של רוכבים בין לאומיים בעלי נסיון ורקורד מוכח כולל ניצחונות במרוצים הגדולים בעולם. הם מצטרפים לגרעין המוכשר והצעיר שלנו שכבר צבר ניסיון במרוצים רבים, והישראלים שקודמו מקבוצת העתודה״.


הסגל המחוזק החדש של אקדמי נבנה בהשקעה כספית בלתי מבוטלת של בעליה וגיוס נותני חסות חדשים. תקציבה של הקבוצה שהתקדמה בשנה שעברה לדרג הפרו קונטיננל השני בחשיבותו בעולם גדל כמעט פי שניים ועומד על קרוב ל 5 מיליון יורו. הוא משקף את הנסיקה הדרמטית באיכותה ובהצלחותיה מאז הקמתה לפני כ 3 שנים בתקציב זעום יחסית של פחות ממיליון יורו.


בעונה שעברה זכו רוכביה בשמונה נצחונות אבל אתגר הג׳ירו דרש השקעה מסיבית. בחודשים האחרונים הוחתמו בזה אחרי זה רוכבים בעלי שם עולמי כבן הרמנס הבלגי וראובן פלאזה הספרדי (שזכה בשלבים בטור דה פראנס ובוולטה ספרד). לקבוצה הצטרפו רוכבים מצטיינים מקולומביה, נורבגיה, איטליה ואוסטרליה, ואלוף עולם לשעבר. בעונה הבאה יתחרו בשורותיה ארבעה אלופים לאומיים, ובראשם אלוף טורקיה אמט אורקן שהצטרפותו לקבוצה הישראלית זכתה לאהדה ותמיכה רחבה בטורקיה למרות המתיחות ביחסים בין שתי המדינות.


סייקלינג אקדמי הוקמה בדצמבר 2014 במטרה מוצהרת ״להעלות את ישראל על מפת האופניים בעולם ולהעניק הזדמנות לדור הרוכבים הישראלי הבא״ כפי שהגכדיר זאת מייסדה רון בר און. מאז הקמתה התחרתה במאות מירוצים ברחבי העולם , זכתה בעשרות נצחונות וצברה מאות אלפי אוהדים ממדינות רבות. החשיפה הגדולה לה זכתה הביאה בין השאר את משרד התיירות להפוך לאחד מנותני החסות הגדולים של הקבוצה הנושאת את הסלוגן ״תל אביב - ירושלים״ על מדיה. במקביל לפעילות הקבוצה הבוגרת, הקימה סייקלינג אקדמי את קבוצת העתודה הכל ישראלית שלה שרוכביה הצעירים מתחרים אף הם במירוצים ברחבי העולם. קבוצה זו מטפחת את רוכבי העתיד של אקדמי המקצוענית.