תנו בראש: מקגרגור ומייוות'ר בשלב המעשים

הניצחון המוראלי בדיבורים ולמה יש סיכוי גבוה לנוקאאוט?

ימים ספורים לפני הקרב הכי משמעותי בעידן המודרני, התקשורת ברחבי העולם החלה להרים הילוך. תאוריות קונספירציה העלו ספקולציות לגבי תוצאת הקרב, מומחי איגרוף ו-MMA פתחו בניתוחים והשערות ברמה הכי מולקולרית עם ניסיון לתת תחזית מדויקת מי ינצח בקרב: אחד המתאגרפים הכי מעוטרים בהיסטוריה פלויד מייוות'ר או סנסציית ה-MMA קונור מקגרגור?

הכתבות האחרונות התעסקו במובנים שונים המרכיבים את האירוע ההיסטורי, בין אם מדובר במפרט הטכני או בפן הכלכלי של הקרב. כעת, בעוד אנו סופרים את השעות שנותרו לקרב, כמה התפתחויות הצליחו להוסיף עוד טיפה טעם לקרב המפלצתי הזה.


ראשית, נתחיל בסבב העולמי שנערך חודש שעבר, ארבעה ימים רצופים של פסטיבל שהחל בלוס אנג'לס, המשיך בטורונטו, עבר לניו יורק והסתיים בלונדון. אותם ימים אינטנסיביים לא רק נתנו הרבה בשר לאוהדים, אלא אפילו השפיעו על יחסי ההימורים. כל מסיבת עיתונאים יצרה סיכום ביניים בו החליטו שדרי הספורט לנתח מי ניצח את מסיבת העיתונאים, איזו תשובה הייתה יותר חלקלקה וכיצד ניצחון ורבלי יכול לתת אינדיקציה כלפי הקרב עצמו.


תוצאות הביניים הראו ניצחון גורף למקגרגור בכל הנוגע למסיבות עיתונאים, בהן מקגרגור הראה אפס כבוד לאגדת האיגרוף אך באותה מידה, מייוות'ר עשה את מה שהוא עושה הכי טוב ובאקט של חוסר אכפתיות פשוט זרק שטרות באוויר והמטיר גשם של כסף על מקגרגור.

הנוקאאוט שמייוות'ר קיבל בסבב העולמי אמנם נתנה יתרון ראשון למקגרגור, אך לפלויד הייתה פרשנות משלו:  "כל פעם כשקונור דיבר, אני שתקתי ונתתי לו לסיים לדבר. בכל פעם שהמיקרופון היה אצלי, קונור הפריע לי באמצע המשפט. מזה אני יכול להסיק שהצלחתי להיכנס לו לראש".

אגרוף או דחיפה? המעשייה על פולי מלינאג'י הצליחה בימים האחרונים להסעיר את עולם הלחימה בצורה בלתי צפויה. תחילה החלה שמועה בה מלינאג'י (פעמיים אלוף עולם באיגרוף במשקלים קלים) הגיע ללאס וגאס להתמודדות בקרב אימון מול מקגרגור, כשצילומים בסוף אותו קרב אימון הראו את מקגרגור יוצא מאותו אימון ללא שריטה, בעוד פולי נראה חבול.

השמועות החלו לצוף על פני הקרקע עד שכמה ימים לאחר מכן נשיא ה-UFC, דנה וויט, החליט לשחרר באינסטגרם קליפ קצרצר וערוך בו נראה קונור מקגרגור משחרר קומבינציות חלקות לראשו של מלינאג'י, כשבסיום אותה קומבינציה פולי נפל לקרשים.


עולם הלחימה התעסק כמובן בשאלה האם פולי נפל לקרשים עקב המהלומות שחטף ממקרגור, או שהייתה שם דחיפה שהוציאה אותו משיווי משקל. סדרת ראיונות בין פולי, מייוות'ר ומקגרגור הוסיפה עוד שמן למדורה והלהיבה את עולם הלחימה עוד יותר. להגנת מלינאג'י, הסרטון ששוחרר מקרב האימון הוא בעל שניות בודדות בעוד קרב האימון עצמו ערך כחצי שעה.


ההסלמה התקשורתית הבאה בין מייוות'ר ומקגרגור הובילה אף לשינוי בגודל כפפות האיגרוף. כן קראתם נכון. בכתבות הקודמות דווח ששני הלוחמים ילבשו כפפות במשקל של 10 Oz, אך לאחר ששני הלוחמים דרשו זאת וקיבלו אישור, הוחלט ששני הלוחמים בערב הקרב ילבשו כפפות קלות יותר במשקל 8 Oz, משמע פחות ריפוד וסיכויים גבוהים יותר לנוקאאוט. ההחלטה של שני הלוחמים להרביץ אחד לשני בכפפות שיכולות להסב יותר נזק אחד לשני נעוצות הן באגו, אך בעיקר ברצון לתת לאוהדים את המופע המיוחל.

אחת הזוויות היותר מעניינות היה ניתן לקבל משון מוסלי, אלוף איגרוף לשעבר, אחד שהתמודד מול כל השמות הגדולים בעולם האיגרוף וכמובן אחד שהפסיד למייוות'ר ב-2010. הדעה של מוסלי הינה כה קריטית מאחר והוא מאותם לוחמים בודדים שהיה הכי קרוב לספק נוק אאוט למייוות'ר: "הצורה שקונור זז היא של לוחם MMA ולא של מתאגרף. אני חושב שקונור יופתע מהעוצמה של מייוות'ר וזה יוריד לו המון מהביטחון במהלך הקרב".

בנוסף, מוסלי כה משוכנע בניצחון חד וחלק של פלויד, כשנשאל אם תצא סיטואציה בה פלויד מייוות'ר יפסיד, כיצד זה יקרה הוא ענה ללא ההיסוס: "הסיכוי היחיד בו אני רואה אופציה בה פלויד מייוות'ר מפסיד היא אם פלויד מייוות'ר האב יתמודד מול קונור מקגרגור".


לסיכום, כמעט כל פרמטר נוטה לטובתו של אגדת האיגרוף מייוות'ר: מהירות, תזמון, דיוק, עבודת רגליים, תנועת ראש, ניסיון, עבודת הגנה, סיבולת לב ריאה וקומבינציות בעוד שמקגרגור נהנה מיתרון הגודל והעוצמה. אמנם, למייוות'ר יש הרבה יותר מה להפסיד ממקגרגור מאחר והוא שואף להמשיך במאזן הבלתי מנוצח ולעגל את מספר הניצחונות שלו מ 49 ל-50 ובהסתמך על העובדה ההיסטורית הזאת, קשה לראות את מייוות'ר מזלזל ביכולתיו של מקגרגור ונלחם בקלות ראש.


עם זאת, מקגרגור הצליח לא פעם ולא פעמיים להדהים את העולם ולגרום לכולם לאכול את הכובע כולל את זה של עבדכם הנאמן. אין ספק שלמקרגור יש קסם באגרופיו, אין ספק ששוב פעם מקגרגור יכול להדהים את העולם ולשים את עצמו בשורה אחד מול גדולי עולם הלחימה כמו מוחמד עלי, אף על פי שאינו מתאגרף כלל.

האחרון שניצח את קונור, נייט דיאז, נותן סיכוי למקגרגור אך ורק במהלך הסיבובים הראשונים של הקרב: "ההצלחה היחידה שקונור יקצור תהיה עד לסיבוב השלישי. ככל שהקרב יתקדם תוכלו לראות את הבדלי הרמות". בעולם בו סכומים כה גבוהים ישולמו לשני הלוחמים, בו ההייפ חוצה גבולות, בעולם בו אגרוף אחד יכול לשכתב היסטוריה מחדש, לצאת בהצהרה שמייות'ר ינצח זה המובן מאליו, אך באותה נשימה את קונור מקגרגור הפסיקו להספיד כבר מזמן. מה שבטוח, "קרב הכסף" לא יאכזב אף אחד על פני כדור הארץ.



var pollId = "599d2ce08c9314c035ad8690"; var pollState = "sitePoll/599d2ce08c9314c035ad8690/";