לא מדע מדויק: למי יש יתרון בקרב המאה?

הנשק העיקרי של מקגרגור ונק' החוזקה של מייוות'ר. ניתוח

הקרב בין פלויד מייוות'ר לקונור מקגרגור מסמן התנגשות בין עולמות יריבים. ענף האיגרוף נהנה מיוקרה בעידן המודרני כענף הדומיננטי בעולם אומנויות הלחימה לעומת סצינת ה-MMA שרק בעשורים האחרונים מתחילה להוות תיגר על אותה שליטה עולמית.

קונור מהווה כשגריר עולם ה-MMA אך בקרב איגרוף, בזירת איגרוף עם חוקים מעולם האגרוף. על הנייר לפלויד יש יתרון ברור בכל דקה אפשרית בקרב בעל 12 סיבובים. ניצחון או הפסד לכאן או לשם, המשמעות של הקרב הזה מעצבת את הדרך שבה עולם הספורט יתייחס לענפי הלחימה בעתיד. כמו כל תחרות ספורטיבית, הניצחון לא תמיד בטוח והמפרט הטכני מעניק תובנות כלפי למי מבין הלוחמים נהנה מיתרון ובאיזו מחלקה?


הפן המדעי יכול לשפוך אור בצורה הכי ברורה. מעבדות ESPN יצאו במחקר עם תובנות מעניינות לקראת הקרב ההיסטורי: למקגרגור יד שמאל היא הנשק העיקרי לקרב הזה. כשהוא מחליט לשגר אותה, היא יוצאת במהירות של מגיש בייסבול מקצועי ובעוצמה של 380 ק"ג. לא אומר הרבה? אז תדמיינו פטיש במשקל של חמש קילו עף במהירות של 30 קמ"ש.

בקרב MMA וכפפות בעובי של 2 ס"מ בלבד, קונור מקגרגור מחזיק במאזן לא פחות ממדהים. 75% מהקרבות שלו נגמרו בנוקאאוט, אותם 18 קורבנות שהעזו להיכנס עם האירי לכלוב, היו צריכים לראות שידור חוזר בשביל להבין מה קרה. 13 מאותם קרבות נגמרו בסיבוב הראשון בכלל. אותה יכולת אישית יכולה להוות סכנה מהותית למייוות'ר ורגע אחד של פזיזות יכול להציב את מייוות'ר בבעיה רצינית.

הפעם מדובר בסיפור שונה לגמרי, למייוות'ר יש את הכלים להתמודד עם אותם פטישים שיעופו מכל כיוון. פלויד מייוות'ר הוא אשף ההגנה. מלבד עבודת רגליים ותנועת ראש שגורמת ליריביו לחפש אותו רוב הקרב, מייוות'ר אוהב ליישם את מה שנקרא Pull Counter. הטכניקה הזאת מאפשרת לפלויד להקטין את עצמו כמטרה בכ-50% ולחסום התקפות אפשריות עם הכתף וסיבוב הגוף עם כיוון החבטה.

לאחר שהוא הצליח למשוך את יריביו להתקפה, מייוות'ר מחכה לחלקיק שנייה של חלון הזדמנות ויורה את יד ימין שמחכה כמו קפיץ בצד הגוף ונשלחת במהירות של 10.5 Gs, שזה מהיר יותר מהכשה של נחש צפע. עם קריירה מפוארת ומאזן ללא הפסד את חצי מהקרבות שלו הוא סיים בנוקאאוט. 


עוצמה מול מהירות אינם המשתנים היחידים שיש לקחת בחשבון. עם פער גילאים של 12 שנים, כוח הנעורים נוטה לצידו של קונור. גם מוטת הידיים נוטה לצידו מקגרגור עם יתרון קל של 5 ס"מ על פני פלויד ולפי ההבדלי גובה, מייוות'ר נמוך מקגרגור ב-2 ס''מ.

עם זאת, למייוות'ר יש ניסיון בקרבות אליפות לעומת מקגרגור שהוא בתול בקרבות איגרוף מקצועיים. לפי הכושר המרשים שפלויד הראה בקרבות שלו במהלך הקריירה, הוא רק משתבח עם השנים. בנוסף, האס מאירלנד לעיתים מאבד מהאנרגיה שלו כשהקרב מגיע לסיבובים מאוחרים יותר כמו הקרבות מול נייט דיאז.

בגזרת המשקל הקרב נקבע ל-70 ק"ג. קונור יעלה לזירה גדול יותר במיוחד מאחר ומייוות'ר בדרך כלל נלחם בקטגוריות משקל נמוכות יותר. אותם הבדלים קטנים יכולים להעיק טיפה על מייוות'ר, אך זאת לא הפעם הראשונה שהוא נלחם בנחיתות כזאת. ב-2013 מייוות'ר נכנס לקרב שלפי רבים היה אמור להיות המסוכן בקריירה שלו מול קנלו אלברס.

קנלו, לו יש מפגש עתידי לא פחות מסקרן מול גנדי גולובקין בספטמבר, הינו הגירסה משופרת של מקגרגור באיגרוף. הוא צעיר מקונור, מבנה גוף דומה ועם רזומה מרשים שכולל 34 ניצחונות בנוקאאוט וכמה חגורות אליפות על הדרך. מייוות'ר הנחיל לאלברס את ההפסד היחיד בקריירה שלו ועשה זאת בצורה דומיננטית ובכך המשיך לבסס את מעמדו כאגדת איגרוף.


למרות הפייבוריטיות הברורה של פלויד מייוות'ר, הסיכוי שקונור יצליח לבצע את הבלתי יאמן בהחלט קיים. הטרנספורמציה שיש לעשות מזירת MMA לאיגרוף עוד מקשה על הסיכויים של מקגרגור, אבל במהלך ההיסטוריה אגדות קרסו והשאירו את שאר העולם עם פה פעור. מייק טייסון קיבל נוקאאוט מבוסטר דאגלס, רוי ג'ונס ג'וניור נפל לקרשים מידיו של אנטוניו טרוור והפועל תל אביב ניצחה את צ'לסי.


 



var pollId = "599d2ce08c9314c035ad8690"; var pollState = "sitePoll/599d2ce08c9314c035ad8690/";