כל הקופה: ההיבט הכלכלי בקרב המאה

סכומי העתק צפויים לשנות את חייהם של מקגרגור ומייוות'ר

כמו כל עסקה שמובילה לקרב שובר קופות, הליך המשא ומתן הוא לא פחות מעניין מהסעיפים הסופיים המרכיבים חוזה שמן בקרב איגרוף שעשוי להניב באזור המיליארד דולר הכנסות. עורכי דין עברו את מכסת השעות נוספות בשביל לעבור בקפידה על האותיות הקטנות בין הסעיפים, רק לאחר שכל הצדדים הסכימו נולד לו אחד החוזים המשמעותיים בעולם הלחימה.


  • בלילה שבין שבת לראשון ב-4:00 ב-5LIVE: מקגרגור מול מייוות'ר

  • הפנטזיה שהתגשמה: כתבה ראשונה בסדרה לקראת מיוות'ר מול מקגרגור

  • לצפייה בתשלום בקרב דרך האפליקציה לחצו כאן

    מצד אחד, חברת ההפקות Showtime בשילוב יישות עצמאית של מייוות'ר הפקות בע''מ, בעוד שבצד השני חברת ההפקות Zuffa, בעלת השליטה ב-UFC, אשר לראשונה בהיסטוריה תיקח חלק בהפקה של קרב איגרוף.

  • אז מה אנחנו כן יודעים על ההסכם:


     - מדובר בקרב איגרוף ולפי חוקי איגרוף בלבד. מרפק, ברכיה או בעיטה בטעות מצידו של קונור תגרור תביעה חסרת תקדים.


     - שני הלוחמים ישקלו עד 70 ק"ג בערב הקרב


     - זמן הקרב נקבע ל-12 סיבובים בעלי 3 דקות בכל סיבוב.


     - אם תהיתם, שני הלוחמים ילבשו כפפות איגרוף במשקל של 300 גרם פלוס-מינוס.


     - לרוב יש סעיף קרב חוזר בחוזי איגרוף, אין סעיף כזה בקרב בין מייוות'ר למקגרגור.


     - שאר הקרבות באירוע יהיו קרבות איגרוף בלבד תחת חברת ההפקות של מייוות'ר ו-Showtime.


     - סכום החבילת השלם וצפה ( Pay Per View) יעמוד על 99.45$.


     - הקרב יערך בהיכל T-Mobile בלאס וגאס אשר מכיל עד 20,000 צופים. 


     - הרגולטור בענייני בדיקות לשימוש בסמים אסורים יהיה מטעם USADA.

    כעת, עם כל הכבוד לחזרה מהפרישה של מייוות'ר או להסוות מקצוע של מקגרגור, הקרב ההיסטורי לא היה רוקם עור וגידים ללא העברה בנקאית נכבדה ביותר לחשבונות הלוחמים. הפקטור הפיננסי אמור, לפי הערכות המקדימות, לשבור כל שיא אפשרי ולרפד את החיים של הדורות הבאים בשושלת מייות'רמקגרגור.

    לפי המגזין הפיננסי Forbes, נאסר על הלוחמים לפרסם בפומבי פרטים על הכנסות צפויות, אך רק בימים שלאחר הקרב ולאחר שיתקבלו הנתונים לגבי מכירות הכרטיסים לאירוע וגם כמה חבילות PPV נמכרו, נדע את הסכומים הסופיים.


    לפי הערכות גסות קונור מקגרגור יכניס צפונית ל-75 מיליון דולר לכיס, כאשר דיווחים מסויימים מגיעים עד לצפי הכנסות של 125 מיליון דולר לאירי שעד לפני חמש שנים עוד היה חותם אבטלה בדבלין. רק בשביל הפרופורציות, מקגרגור קיבל שכר של 16 אלף דולר לקרב הראשון שלו ב-UFC אי שם ב-2013 ובתוך ארבע שנים בלבד שם את עצמו בתקרת שכר שונה לגמרי.

    בכל הנוגע להכנסות של פלויד מייוות'ר, השקלול המלא הוא פשוט בלתי נתפס מאחר ומייוות'ר נהנה מחתך גדול יותר ממקגרגור בנוגע להכנסות ממחירת כרטיסים ו-PPV. הערכות הן שהקרב הבא ישבור את שיא ההכנסות מכרטיסים שעומד על 72 מיליון דולר ונקבע על ידי מייוות'ר ופאקיאו עם מחיר כרטיס ממוצע של 4,500 אלף דולר, ואם אתם בלאס וגאס בסוף השבוע וחשבתם לראות את הקרב, אז המושבים לצד הזירה יעלו לכם עשרות אלפי דולרים.


    הקרב ב-2015 בין מייוות'ר לפאקיאו גם שבר את שיאי מכירות PPV, שעמד על 4.5 מיליון חבילות שנמכרו ועשו קופה של כמעט חצי מיליארד דולר, מייוות'ר ומקגרגור צפויים גם כאן לשבור את השיא. בנוסף, המגזין Forbes גם מציין שמייוות'ר צפוי להרוויח כ-200 מיליון דולר, ובתסריט שבו המכירות מגיעות ליעדים אז מייוות'ר גם יכול להרוויח עד כ-400 מיליון דולר.


    בדומה למסי ורונאלדו, גם פלויד מייוות'ר עובר תקופה לא קלה מול רשויות המיסים על חובות שנצברו במהלך השנים. רבים סברו שמייוות'ר חזר מפרישה בגלל אותו חוב ואז ביקש מרשות המיסים בארה"ב להמתין עם מועד הפירעון לאחר הקרב מול מקגרגור. ההיבט הכלכלי ישנה את חייו של מקגרגור לעד וירפד עוד יותר את חייו של מייוות'ר. במקרים כאלה, המספרים הם אלו שגונבים את אור הזרקורים ומגמדים מחשיבות הקרב בעידן מודרני שבו הכסף מדבר, זה בלתי נמנע.