צוברי: אנחנו רחוקים ממדינות אחרות בשייט

הגולש על אליפות העולם: שמח שאני בעשירייה. צפו בראיון

שחר צוברי אמנם לא יזכה במדליה באליפות העולם בשייט שנערכת בימים אלו באילת, אך היום (שישי) הוא סיים במקום השמיני בדירוג הכללי ונכלל בין עשרת הגדולים של התחרות. המדליסט מבייג'ין אמנם לא יסיים בין שלושת הראשונים, אך הרוויח ניקוד משמעותי במאבק על המקום באולימפיאדת ריו.

"אני ברגשות מעורבים. אתמול היה לי יום טוב והיום פחות", ניתח צוברי. "אם היה לי יום יותר טוב, יכולתי להיות חזק בתמונה, אבל היה יום קשה מבחינה טקטית ופיזית, גלשתי פחות טוב ממה שקיוויתי אבל בסך הכל אני מוכיח לעצמי שאני גולש של עשירייה ואני עמוק בפנים. זה משהו שהוא חשוב מאוד לביטחון שלי והמשך הדרך לקראת ריו. לפני השבוע הזה הייתי מוטרד ממצב הנקודות ואמרתי שאהיה שמח להיכנס לעשירייה, כל דבר מעבר הוא בונוס. עמדתי במטרה הראשונית".


על כך שאם היה מצליח לזכות במדליה, היה ככל הנראה מבטיח מקומו: "כנראה שהתחרות תימשך לפלמה. מבחינתי היא עדיין לא נגמרה, אני עדיין יכול לזכות בעוד כמה נקודות במאבק הזה וזו המטרה. את המסה של הנקודות קיבלתי אחרי שנכנסתי לעשירייה, מה שיקרה מעכשיו זו תוספת ובונוס. המקום כאן הוא מאוד מבלבל ומתעתע. מצד אחד אתה יודע שאתה ממוקם טוב ולא רוצה לקחת סיכונים, מצד שני אתה יודע שבלי סיכונים לא תגיע לשום מקום".

"יש כל הזמן מלחמה ומאבק מנטלי", הוא תיאר את התחושות במהלך התחרות. "בשיוט הראשון היה לי זינוק לא טוב, הצלחתי להתאושש ובניתי על כך שאוכל לצמצם, אבל השיוט רץ מהר מאוד וכולם ברחו. בזכות זה שאני מכיר כאן את הים כל כך טוב, אמרתי שזה לא משנה לאן אלך ובחרתי לסכן הרבה, אבל זה היה סיכון מחושב עם טיפה מזל. אם אני צריך לנתח את השנה האחרונה, בכל תחרות יש לי אולי שתי נפילות ואני חושב שעל זה צריך לעבוד לקראת פלמה וריו".


על הסיכוי לזכות במדליה באליפות העולם: "עדיין יש את שלב הערעורים, אבל אצלי זה לא ממש ישנה. אני ממוקם במקום השמיני וברור שאני חייב לנצח, אבל מה הסיכוי שחמישה מתוך עשרת הגולשים ירשמו שיוט גרוע? זה פחות ריאלי, אני מתרכז בלעשות את השיוט הכי טוב, לנצח בשיוט היוקרתי זה תמיד כיף. מחר הכל זה בונוס".


על העובדה שלמשלחת הישראלית יש רק נציג אחד בשיוטי המדליות באליפות העולם הוא אמר: "זו אכזבה, אבל אני חושב שגם באיגוד השייט יודעים שאנחנו עוד רחוקים מאחרים ברמות של הבוגרים. בנוער אנחנו מייצרים הרבה מדליות ויש בסיס רחב, העובדה שהכל מרוכז אצל המועדונים זה מצויין בנוער, אבל ברמת הבוגרים צריך לעשות סוויץ'. יש עוד כל כך הרבה דברים שצריך לעשות ולשפר. אנחנו לא סין או פולין, אין אצלנו הרבה גולשים, וזה שאנחנו מעט יכול לתת יתרון כי יש אינטימיות ואותנטיות".


"עמדתי על פודיומים, אני כל הזמן חושב בקול רם עם הצוות המקצועי שלי ומנסים לשנות ולשים את האצבע על הבעיות. אני חושב שהצוות שלי מאוד חזק, אבל כנראה שמשהו עדיין חסר ולא מצליחים להבין מה הוא. אפילו לא ברמה מערכתית, אלא מאוד אישית. אני מתמקד בעצמי".