"אם אחזור מריו עם פחות ממדליה, אתאכזב"

סרגיי ריכטר מכוון גבוה: "לא מפחד להגיד זאת". צפו בכתבה

לפעמים להיות הכי קרוב, יכול להרגיש הכי רחוק. תשאלו את סרגיי ריכטר. הקלע הישראלי, סיים במשחקים האולימפיים בלונדון 2012 במקום התשיעי, והחמיץ רק בנקודה (595 לריכטר, 596 לקלע הצרפתי) את המקום בגמר ואת הסיכוי למדליה.


הראיון מתוך המגזין האולימפי מבית ערוץ הספורט, "ריו 2016", שילווה את ההכנות האולימפיות בארץ ובעולם, עד לטקס הפתיחה ב-5 באוגוסט. המגזין ישודר בכל יום שישי ב-18:00, ב-5SPORT, ובו נעקוב אחר ההתקדמות והתרחבות של המשלחת האולימפית הישראלית, וכל הסיפורים החמים מהעולם. את המגזין תגיש מירי נבו, וילוו אותה באופן קבוע אריק זאבי, רון קופמן ומולי אפשטיין, לצידם של אורחים בכירים מהספורט הישראלי.


אבל כרגע ריכטר מנסה שלא להסתכל לעבר, לחשוב קדימה ולא לאחור. להיות מפוקס בריו 2016, להיות אופטימי מהמדליה שהשיג בבאקו. להתאמן קשה, כדי להגשים חלום: מדליה אולימפית. קצת יותר מחצי שנה לפני שהוא עולה על המטוס לברזיל, מירי נבו פגשה את ריכטר לראיון על הקריירה, הפרעות הקשב שלו, וניסתה לירות גם היא, ולהבין עד כמה זה קשה.

יש לך הפרעת קשב וריכוז, נשמע לי לא הגיוני להיות קלע בהפרעת קשב וריכוז.
"הצלחתי להסתדר עם זה שנים, אף פעם לא לקחת כדורים, עם השנים הצלחתי להתרגל לזה. כמו שאני נושם, כמו שאני אוכל, ככה אני יורה. משהו אוטומטי".


להגיע למצב שיש פריז מוחלט, זה בלתי אפשרי.
"אז אני עוצר שם לגמרי. אני עומד שם".


תאר לי את הכדור האחרון (בבאקו), מה אתה חושב?
"אני זוכר את האחרי, לא את הלפני. אני זוכר שאני יורה את ה-10, מניח את הרובה, מסתכל לכיוון המסך של הארמני, רואה שהוא יורה 7, מרים ראש למעלה, הבנתי שזהו נגמר. הכל בסדר".


החיים שלך נראים קצת אחרת מהבחינה הכלכלית.
"השנה חתמנו עם חברת HAP, שתלווה אותי למשחקים האולימפים. זה חלק בלתי נפרד מההצלחה של ספןרטאי. אם רוצים להתרכז רק בספורט, חייבים את זה".


"לונדון זה שיעור, ריו זה מבחן. צברתי הרבה נסיון. היום אני יודע בדיוק לאן אני נוסע, מה אני הולך לראות ואיך זה יראה. אם הגעתי ללונדון ואמרתי שאשמח להיכנס לגמר ומדליה זה נחמד, היום אני אומר שפחות ממדליה זו אכזבה. אם אני חוזר עם פחות ממדליה, זו אכזבה. לא מפחד להגיד את זה", הוא מבהיר לסיום.