לא רק נועד להט. הכירו: הלוחם הישראלי הבא

החל כשחקן בדונייצק, ואז עלה לארץ. סיפור של מדבדובסקי

בפעם הראשונה שראיתי את קיריל מדבדובסקי, זה היה בקרב תחת הבאנר של IWC 12 ביוני 2012 מול יריב ליטאי גדול פיזית ממנו. ברגע הצגת הלוחמים התקשיתי להבין מה אני רואה פה. היה מדובר בלוחם בקרב המקצועי השלישי שלו, פרצופו הצעיר העיד על בחור בשנות העשרה לחייו אך השלווה על פניו הדהימה אותי. בראיון בסופו של הקרב, הנגמר בחניקה מהירה בסיבוב הראשון, הצהיר שמטרתו הסופית היא לטפס לטופ העולמי – להגיע ל-UFC. קיריל, כבר אז, הבין מה יש בידיו ורמת הביטחון העצמי שלו היא שוות ערך ליכולות בזירה. הגיע הזמן לחשוף מולכם לוחם שטס תחת הראדר כבר כמה שנים, בראיון מיוחד לערוץ הספורט מביתו בתאילנד ולפני הקרב הבא בצ'צ'ניה.


משפחת מדבודבסקי עלתה לארץ מאוקראינה בשנת 2009 והשתקעה בנתניה. קיריל האח הבכור, הגיע כספורטאי מדופלם לאחר כמה שנים כשחקן כדורגל בדונייצק ועוד בצעירותו עלה למזרון ההיאבקות בעקבות אביו. רצה הגורל וממש מתחת לבית ההורים בנתניה ישב סניף של MMA ISAREL. "נכנסתי למכון, עליתי על המזרון והצטרפתי לאימון ג'יו-ג'יטסו ברזילאי", הוא מספר איך הכל החל: "לאחר שהכניעו אותי אינספור פעמים החלטתי שאני חייב לחזור למכון ולדאוג שזה לא יקרה שוב". את אותה רמת מוטיבציה זיהו צוות המאמנים לב מגן, אמיר בוארון ועידו פריינטה ומשם החליטו לבנות אותו כלוחם הבא.


כמו רוב הלוחמים בשלביהם הראשונים, מימון הפך למכשול עיקרי וקיריל מצא את עצמו מנקה מכונים בשביל לסבסד את האימונים שלו ובאותו זמן להוריד עומס כלכלי מהוריו: "תמיד הייתי חרוץ ואהבתי לדאוג לעצמי. ידעתי שאם אקח מהמשפחה אז להם יחסר". שנה ושלושה חודשים לאחר שנכנס לראשונה למכון, קיריל עלה לקרב הראשון והתחושות היו עצומות: "רמת הלחץ התחילה רק כשנכנסתי לזירה. לאחר שקיבלתי אגרוף ראשון הבנתי שזה לא צחוק וצריך להתחיל לעבוד". את הבכורה קיריל ניצח בהחלטת שופטים, ושלושה חודשים לאחר מכן כבר קטף ניצחון שני כשעצר בנוק-אאוט טכני עוד יריב חסר מזל. באותו רגע היה ברור למשפחה שקיריל בחר בקריירה ואפילו האמא הפכה לאוהדת מספר אחד.


ברגעים אלו ממש, מדבדובסקי עושה את הצעד הבא והמתבקש בדרך לקריירה מרשימה. לאחר ארבע ניצחונות וללא הפסד, קיריל העתיק את מקום מגוריו לפוקט שבתאילנד בשביל להתאמן בסניף האסייתי של המכון הנודע AKA, כשאת החיבור לאנשי מקצוע עשה מיודעינו נועד להט. הבחירה בתאילנד הייתה ברורה לקיריל: "ראשית המחייה פה זולה, שנית כל המתקנים פשוט מדהימים. אני לומד להיות לוחם שלם יותר ומצליח לשפר את יכולות העמידה שלי". לעבור לחו"ל ולהתמקצע עוד יותר זה הכרחי אך בין היתר קיריל גם מעלה את רמת יריביו.

במאי 2014 קיריל עלה לקרב המקצועי הראשון שלו בחו"ל בארגון NFC. היריב היה הונגרי בשם בנג'מין מולנר ובפעם הראשונה קיריל חווה על בשרו קהל עויין: "אני עולה לקרבות עם דגל ישראל ושירים בעברית ולעולם לא מתבייש לייצג את המדינה. הקהל לא הפסיק לשרוק לי בוז". גם הקרב הזה נגמר לאחר שיריבו נכנע בסיבוב הראשון לחניקת משולש מבית היוצר של מדבדובסקי. מדובר ביכולות גראפלינג שעזרו לקיריל לקטוף אינספור טורנירי ג'יו ג'יטסו. "הבסיס שלי זה היאבקות וג'יו ג'יטסו אבל כעת אני מרגיש בנוח בכל מקום אליו יגיע הקרב".


הלו"ז של מדבדובסקי הולך להיות עמוס במיוחד בחודשים הקרובים. ב-12 בספטמבר הוא ינחת בצ'צ'ניה לקרב מול סופרסטאר מקומי בשם אסקר אסקרוב, מדובר בנקודת מפנה משמעותית בקריירה מאחר וקרב זה הוא ראשון מתוך חוזה בעל שש קרבות עליו חתם מול האירגון המקומי ACB, ארגון פיתוח לוחמים שעובד בצמוד עם ה-UFC. למי שעוקב באדיקות אחר הספורט יכול לזהות גלי הגירה משמעותיים מאזור צ'צ'ניה, דגסטן ושאר רחבי רוסיה ל-UFC מאחר וראשי הארגון הגדול בעולם זיהו את הפוטנציאל הגלום בלוחמים מאותו אזור.


מלבד הקושי בלהילחם במדינה זרה, קיריל יצטרך להתמודד עם קטגורית משקל חדשה לגמרי. עד כה, נלחם במשקל תרנגול (עד 60 ק"ג) אך הפעם הוא יחתוך משקל ויתחרה בקטגורית משקל זבוב (עד 57 ק"ג) מה שיעמיד את הנציג הישראלי במבחן משמעותי. הדרך עוד ארוכה אך לפי רמת הפוטנציאל וההשקעה, אין זה יהיה מוגזם לקבוע שבשנים הקרובות נזכה לראות לוחם ישראלי שני נלחם באוקטגון.