להכות בברזל: להט חייב להמשיך במומנטום

הלוחם הוכיח שהוא שייך ל-UFC, וינסה למנף את עתיד הספורט

לפני עשר שנים, הזמר האמריקאי-יהודי, מתיסיהו, הוציא לאור את שירו המצליח ביותר "ירושלים". אותו שיר ליווה את הליכתו מורטת העצבים של נועד להט לאוקטגון כחלק מהקרבות המקדימים בברלין באירוע UFC fight night 69. אם הייתם אומרים באותה תקופה למתיסיהו שאותו שיר ילווה לוחם ישראלי לזירה בגרמניה ושתוך כדי שדגלי ישראל יתנופפו ביציעים הוא בטח היה אומר שאנו משוגעים. ערב בלתי נשכח לכל קהילת ה MMA בישראל הסתיים בניצחון שני ברצף לנציגנו הבכיר בבמה הכי מפוארת בעולם. כעת ניתן לומר בביטחה – אנו על המפה.

נועד להט עלה לכלוב להתמודדות מול השבדי ניקלאס בקסטרום, היה אפקטיבי ואגרסיבי יותר ולפיכך ניצח בקרב בהחלטת השופטים ושיפר את מאזנו לשני ניצחונות רצופים מול הפסד בודד בבכורה. ידיו של להט הונפו באוויר באמצע הזירה ובאלפי בתים ברחבי הארץ בעוד שהפופולריות של להט תופסת תאוצה אדירה וכך גם הקריירה של הלוחם הישראלי בקטגוריית משקל נוצה (עד 66 ק"ג).


מארק גודרג, שופט הזירה, הסתכל שמאלה ושאל את נועד אם הוא מוכן, פנה ימינה ושאל את יריבו השבדי את אותו הדבר והורה לתחילת הקרב. שני הלוחמים נפגשו במרכז הזירה והחלו בחילופי בעיטות ואגרופים בניסיון ללמוד את היריב, באמצע הסיבוב נועד הסתער לטייקדאון והוריד את בקסטרום לקרקע אך הסתבך עם הגפיים הארוכות של ניקלאס שהחל התקפה מהגארד. בקסטרום תקף עם גוגופלטה שהובילה לאומופלטה ובעזרתה הפך את הפוזיציה ותפס את גבו של להט. נועד שמר על קור רוח והגן היטב מניסיונות חניקה חוזרות עד לסיום הסיבוב הראשון.


המפנה המשמעותי הגיע עם תחילת הסיבוב השני. להט שיחרר קומבינציות שפגעו במטרות בצורה מדוייקת ופתחו חתכים בפניו של ניקלאס שניסה באופן נואש להוריד את הקרב לקרקע אך ההגנה של להט שמרה את הקרב על הרגליים. נועד המשיך להציג יכולת מרשימה בעמידה ושילב בעיטות ואגרופים לפנים שפגעו פעם אחר פעם, השבדי לא הצליח לנער את להט שניצל עוד ניסיון טייקדאון כושל בשביל לשבת על ניקלאס במאונט שם החל להפציץ באגרופי פטיש. להט כמעט תפס בריח יד אך ניקלאס הגן היטב, נועד לא הוריד הילוך והמשיך עם הלחץ עד לשמיעת הצלצול הגואל של בקסטרום הבישר על סיום הסיבוב השני למזלו של השבדי. זה היה הסיבוב הדומיננטי בקריירה של להט ב-UFC  עד כה.

בתחילת הסיבוב השלישי נזקי הסיבוב השני היו ברורים על פניו של ניקלאס ששינה אסטרטגיה וניסה להימנע מעוד סיבוב על הרגליים מול הישראלי וניסה לגרור את הקרב לקרקע בכל מחיר. בין שלושה ניסיונות טייקדאון מוצלחים של בקסטרום להט השתמש בסוויפ מהסרטים בשביל להפוך את הפוזיציה. החל משחק שח מט בקרקע בו ניקלאס הצליח לתפוס את הגב של נועד אבל להט הציג הגנה מעולה בקרקע עד לסיום הסיבוב השלישי והאחרון.


רצף ניצחונות ב-UFC זה הישג עצום, מדובר בביסוס מקום העבודה לקרבות הבאים והטבעת חותם בקטגוריה. השם של להט עולה בדירוג וכעת ניתן לצפות לתמורות הן בפן הפיננסי והן באיכות יריביו בעתיד. ה-UFC יוכל לבחור מתוך מאגר של כ-70 לוחמים בקטגוריה לציוות עתידי מולו. ללא פציעות משמעותיות ישנה האפשרות שנראה את נועד נלחם שוב ב-2015, השאלה היא כמובן זהות המתמודד הבא וכיצד הקרב הבא יוכל למנף עוד יותר את הקריירה של להט.


למרות פז"ם של 3 קרבות ב-UFC, נועד עדיין לא סוחב את אותו ותק של לוחמים אחרים בקטגוריה אך קרב מול לוחם כזה יוכל לתת לו חותמת הכשר במידה וינצח מול יריבים מנוסים כמו דארן אלקינס או קול מילר. המטרה העיקרית היא להמשיך לעלות בדירוג ולהתברג בטופ 20 בקטגוריה, בין אם מדובר במתמודד מוכר או פחות מוכר הדרך לפסגה ארוכה ושגרירנו חייב להמשיך את המומנטום שימנף לא רק את הקריירה שלו אלא את עתיד הספורט כולו בארץ.