במשקל כבד: התנגשות מטאורים בלתי נמנעת

ולאסקז מחכה לוורדום: 2 הלוחמים המסוכנים בעולם בזירה אחת

זירת הקרבות הגדולה בעולם ה-MMA יורדת דרומה ועוברת את גבול מקסיקו, במהלך טבעי שנועד להשריש את המותג בעולם הלטיני. UFC 188 מעלה בקרב המרכזי את הדובדבן שמעל הקצפת – אליפות העולם במשקל כבד. האלוף המכהן קיין ולאסקז חוזר מפציעה טורדנית בברך שמנעה ממנו להגן על החגורה כמעט שנתיים ובמקרה זה הטוען הכתר הוא האלוף הזמני פבריציו וורדום שינסה להוכיח לכל העולם שהוא האלוף האמיתי. קרב איחוד החגורות (בלילה שבין שבת לראשון, ישיר ב-LIVE5) נמצא במרחק נגיעה ושני הלוחמים המסוכנים בעולם עומדים לבדוק מי נמצא בראש שרשרת המזון.


למען האמת, הדייט בין ולאסקז לוורדום כבר נקבע בעבר ב-UFC 180, גם כן במקסיקו סיטי. לאחר עונה שלמה כמאמנים בתוכנית הריאליטי "הלוחם האולטימטיבי", קיין ופבריציו עמדו לסגור את החשבון בנובמבר שעבר אך שוב הפציעה בברך מנעה מהאלוף המכהן לשמור על התואר. במקרה כזה ה-UFC עשה קרב אליפות זמני, השאיר את לוח הזמנים לוורדום כמו שהוא ומארק האנט הוקפץ למערכה בהזדמנות היסטורית לקטוף את הגביע הנכסף מכל – חגורת אליפות, אפילו אם מדובר בחגורה זמנית.

בסיבוב השני וורדום החליט להתעופף באוויר ולשלוח בירכיה ישר לסנטר של האנט במהלך שהקנה לו את אחד ההישגים המרשימים בקריירה. בשורה הראשונה ישב האלוף קיין עם קביים ואכל את הלב בזמן שהוא רואה מתמודד אחר קוטף את התהילה וכבר באותו רגע היה ברור שהמסלול ההתנגשות בין אותם מטאורים הוא בלתי ניתן לעצירה. ולאסקז חזר לאימונים מלאים, נקבע לו תאריך חדש ובירת מקסיקו שוב תארח את הקרב הכי מרגש לאוהדים.


קיין ולאסקז הגדיר מחדש את המושג של טורף על במשקל כבד. לא מדובר בהכרח בלוחם הכי גדול או הכי חזק, מה שקיין מציג זו רמת אגרסיביות ולחץ בלתי נגמר בשילוב של כושר עד אין סוף. כך ולאסקז קטף 13 ניצחונות עם הפסד בודד כשברשימת הקורבנות שלו תוכלו למצוא את ג'וניור דוס סנטוס, ברוק לסנר, ביגפוט סילבה ואנטוניו נוגיירה. הלחץ המתמשך מתבטא בסגירת מרחק מהיריב תוך כדי שיגור פצצות מהידיים בקצב גבוה עד שיריביו נצמדים לכלוב. בתוך הקלינץ' קיין מגביר את הלחץ וגורר את הקרב לקרקע עם היאבקות ברמה מעל כולם ושם הכתישה האמיתית מתחילה. היעילות של ולאסקז והאגרסיביות הפכו אותו לאלוף הכי דומיננטי בשנים האחרונות במשקל הכבד.

פבריציו וורדום פוטר מהאירגון לאחר נוק אאוט הרסני לג'וניור דוס סנטוס. וורדום, שמצא בית בסטרייקפורס, עלה על הדרך המלך והיה לראשון שמביס את פדור אמיליאננקו (המודל לחיקוי של קיין) ומשם היה בלתי ניתן לעצירה. לאחר חתימה מחודשת ב-UFC וורדום הציג לעולם לוחם אחר, לא עוד אלוף עולם בג'יו ג'יטסו ברזילאי ואשף הכנעות בקרקע, הפעם השדרוג הגיע ביכולות עמידה מרשימות. מארק האנט, רוי נלסון ומייק רוסו למדו בדרך הקשה שוורדום השתפר באופן משמעותי אך הניצחון הדומיננטי על טראוויס בראון שנה שעברה שם את החותמת הסופית שוורדום חייב להתמודד על החגורה.


מי ינצח את בקרב? ישנם כמה יתרונות וחסרונות לשני הלוחמים, אחד מהאספקטים היותר מדאיגים הם כיצד ולאסקז יחזור מפציעה ממושכת. כמו כן, מאוד קשה לחזות איך וורדום יגיב ללחץ בלתי פוסק שקיין ככל הנראה ינסה להנחיל ומעבר לכך אם וכאשר קיין יחליט לקחת את הקרב לקרקע אז כיצד הוא יתמודד לוחם כה מסוכן בקרקע. את כל התשובות נקבל בקרוב במקסיקו סיטי בקרב בו נקבל אלוף עולם בלתי מעורער.