מלטה יוק, פוקר יש: על 4 ימים בלתי רגילים

מיומנו של שחקן פוקר חובב בליגה של הגדולים במלטה

זה היה ביום חמישי בלילה, כשטסתי לעוד אירוע פוקר של IPC. היעד הפעם: מלטה. חבריי ומכריי יעידו כי אחת ה"שריטות" שלי היא טיולים בעולם. אני תמיד אוהב לראות מקומות חדשים, נופים, תרבויות, אוכל ובילויים ברחבי הגלובוס. אירופה הקלאסית, מזרח אירופה, המזרח הרחוק, ארה"ב, דרום אמריקה. מה שבא ברוך הבא. עוד יעידו מכריי כי "פוקר" זאת תשובה קבועה כשהם שואלים אותי "מה אתה עושה היום", "איך בילית בסופ"ש", או "למה הלכת לישון מאוחר"?


חשוב לציין: בכל יום חמישי, באופן קבוע, אנחנו נפגשים. חבורת גברים שמותשת משבוע העבודה, מגידול גידול הילדים ומשחיקת היומיום - מתכנסים לערב שכולו הנאה צרופה מפוקר, אלכוהול, אוכל, נשנושים והרבה אנרגיות טובות. עברנו את הגיל של פאבים ומסיבות. כולנו חצינו את גיל ה-30, חלקנו אף את ה-40 וערב פוקר שכזה הפך להיות הבילוי המועדף.
 
אז מה יותר מושלם מלנסוע עם חברים, לחו"ל ולשחק פוקר?


הכל כבר נאמר על הטמטום והחלמאות של מדינת ישראל, שלא מאפשרת קיום פוקר חוקי בישראל. המילים כבר נשחקו, ההסברים כבר מוצו, הוויכוחים כבר משעממים ואנחנו, שרוצים לגעת בדבר האמיתי, באותו משחק קסום שמרגש מיליונים בעולם צריכים לטוס ליעדים שונים ומשונים כדי לשחק במשחק שהוא לגיטימי בעולם המערבי.
 
אז IPC "עושים את העבודה" ומקיימים טורנירים שונים באירופה, הפעם, כאמור, החלטתי להצטרף לאירוע במלטה.

כמו בכל אירוע, גם הפעם היה טורניר מרכזי. ב-"Main Event" השתתפו מעל 160 שחקנים, כשני שליש מהם ישראלים. היתר, מלטזים מקומיים או תיירים מזדמנים. נכון שאני אוהב פוקר, אך אני לחלוטין שחקן חובב ומה שנחמד בארועים הללו הוא השילוב בין שחקנים מקצוענים, שחיים ומתפרנסים מפוקר, לשחקנים חובבנים כמוני וכמו חבריי שהשאירו את הפוקר לבילוי חמישי קבוע. לרוב, צמרת הפוקר הישראלית משתחלת למקומות הראשונים בטורנירי ה-IPC אך כמו בעולם גם פה, מדי פעם חובבנים מצליחים להפתיע.


הפעם, ההפתעה הייתה על גבול הסנסציה. 4 חברים נתנייתים, שנוהגים לשחק אחת לשבוע, החליטו על בילוי חברי בדמות נסיעה למלטה כדי לנסות את מזלם ולחוות טורניר פוקר רציני עם הגדולים. לאחר 3 ימים ארוכים ומלאי דרמות ומהפכים, שלושה מתוכם הגיעו לשולחן הגמר. 3 שחקנים חובבנים, שישנים באותו חדר במלון במלטה, הגיעו ל-9 האחרונים בין כמעט 200 משתתפים.


שניים מהם הגיעו למקומות 5 ו-6 ואילו יוסי כחלון הסתפק במקום השני אחרי דו קרב מורט עצבים ולקח קופה שמנה. בכלל, אותו חדר "נתנייתי" גרף קופה מכובדת בטורניר IPC בין מקצוענים. מדהים.


אז מה עוד אפשר להוסיף? בזמן שבישראל זה אסור, זה כיף גדול לצאת חל-4 ימים באי מקסים, עם אנשים נעימים, אוכל משגע, חיי לילה נפלאים, קזינו מפנק, אחלה חבר'ה ישראלים ואפילו קצת קניות... מי צריך יותר מזה?