לא קלה דרכו: נועד להט כבר מחכה ליריב הבא

אחרי ההיסטוריה, הלוחם הישראלי ממתין לגלות מול מי יתמודד

גבירותיי ורבותיי, היסטוריה. נועד להט עלה לקרבו השני תחת הבאנר של ה-UFC והשיג ניצחון ישראלי היסטורי באוקטגון. ערב נהדר של קרבות החל בנימה הכי חיובית שאפשר כאשר חבר השופטים החליט פה אחד שנועד ניצח 28:29 בזכות ההופעה המצוינת שלו בשני הסיבובים הראשונים. הדגל הישראלי הונף, להט נאם בצורה מבריקה וכעת נותר לעשות הערכת מצב בכל הנוגע להמשך הדרך.


לכל חובבי הענף החדשים, ברוכים הבאים לעולם ה-MMA. ה-UFC זאת הזירה המובחרת בעולם הלחימה המשולבת ובה יש ייצוג ישראלי בודד אך איכותי, לוחם בשם נועד להט הנלחם בקטגורית משקל נוצה (עד 66 ק"ג). איך נועד הגיע עד הלום? התחיל עם ג'ודו בגיל חמש ומשם המשיך למקצע את עצמו באומנויות לחימה שונים כחלק מהליך טרנספורמציה המוביל למוצר הסופי - לוחם המצטיין בכל ההיבטים שבהם הקרב עלול להגיע. לאחר מסע ממושך ורצוף בפסי האטה נועד ערך את בכורתו בחודש מארס לאחר 7 קרבות בזירות שונות ברחבי העולם, קרבות שהקנו לו מוניטין וניסיון לפני השחיה עם במים המסוכנים ושורצי הכרישים ב-UFC.


לנועד יש כעת מאזן של הפסד וניצחון, התחלה המקנה לו רזומה מכובד ברחבי העולם. עם הניצחון ההיסטורי הראשון של ישראלי באוקטגון, אפשר לפנטז על קרבות הבאים של הפנומן מאלפי מנשה. לרוב ההחלטות הללו נופלות על שון שבלי וג'ו סילבה כממונים על קביעת הקרבות הבאים. אין כאן חוקים מסודרים מלבד דירוג פנימי בתוך הארגון עצמו אך לרוב מצוותים שני לוחמים הנמצאים באותו מצב (באים מהפסד או ניצחון בקרב האחרון שלהם). כמו כן, פרמטר נוסף הינו הסטייל בו אותם לוחמים דוגלים, לדוגמא שני לוחמים אגרסיבים כמעט תמיד יבטיחו קרב מהנה. עיקרון משני הוא לאתגר את הלוחם כמה שיותר עם ציוות שאינו בהכרח נוח לסגנון הלחימה ולכן עליהם לבצע התאמות.

הסטטוס של נועד מוגדר כלוחם בעל פונטציאל אשר יש לטפח אותו ולכן דמות היריב הבא מהווה פקטור משמעותי, התסריט הכי אופטימי הוא בניית מומנטום ורצף ניצחונות בארגון הבכיר בעולם ולפיכך התאמת יריב "נוח" (אין באמת קרבות קלים ב-UFC) הינה הכרחית. מצד שני, לוחמים מטפסים למעלה ומשתפרים יותר כאשר מאתגרים אותם מול יריבים קשים, כאלו שיגררו את נועד לפי שפת המקצוע "למים העמוקים" ויבחנו את הגבולות של נציגנו. הליך הבגרות וצבירת הקילומטרז' תוסיף המון לקריירה של נועד והפעם ננסה לבחור כמה ציוותים מעניינים עתידיים.


ללהט יש את האופציה להילחם שוב השנה, במידה וה-UFC יחליטו לצוות קרב לנועד בהמשך 2014, ובמידה ואינו יסבול מפציעות טורדניות, הם יוכלו לבחור ממאגר של כ-50 לוחמי משקל נוצה מרחבי העולם כאשר על פסגת הפירמידה עומד אלוף העולם חוזה אלדו ג'וניור המטיל אימה על שאר הקטגוריה כבר שש שנים. באופן לוגי כל אותם המדורגים בטופ 15 לא באים בחשבון, פשוט כי הם מהווים עליית מדרגה דרסטית מידי ללוחם שרק הרגע קטף ניצחון ראשון באוקטגון. בעלי מאזן של ניצחון אחד ב-UFC יכולים להתאים כמו כפפה ללהט, בריאן אורטגה אשר למשל, נלחם גם כן בשבת בלילה וניצח בצורה מרשימה, סוג קרבות כאלו יוכלו להכין את להט להמשך הדרך.


כמובן שניתן לחלום על שמות יותר מוכרים ואחד מעניין נקרא ג'ימי הייטרס, גראפלר מוכשר בעל ניסיון של חמש קרבות. הייטרס הכריז בתחילת דרכו ביד רמה שהוא המוכשר בקטגוריה בכל הנוגע לג'ודו וג'יו ג'יטסו ברזילאי, בדיוק המתכון המועדף על להט. קרב ביניהם יוכל להצית את הכלוב ולבסס את להט כאחד שפשוט אסור להתעסק איתו בקרקע במידה והוא ינצח. עד שיגיע הרגע בו ינתן ללהט את ההזדמנות לנקום את הפסדו היחיד לגודופרדו פאפיי (וזה יוכל לקחת כמה שנים) נועד יצטרך ללטש את כישוריו, לשמור על כשירות קרב ולהימנע מפציעות ככל הניתן. מעתה ועד לפרישה כל קרב בהמשך הדרך יהווה נקודת ציון משמעותית בקריירה שאנו מקווים שתהפוך לעוד יותר מפוארת ממה שהיא כבר.