לא מתחפשים, לוחמים: קרבות חזקים ב-UFC

המשקל הקל-בינוני מחפש אלוף, וכמה קרבות שיספקו דרמה

סוף שנת 2013 סימלה סוף עידן עם הפרישה הדרמטית של האלוף הבלתי נגמר, ג'ורג' סיינט פייר. UFC 171 מסמל סדר עולם חדש אשר לא רק יקבע לנו אלוף חדש אלא גם יסדר לנו את המתמודד הבא לכתר. אחרי חגיגות פורים תסדרו את ההנגאובר עם אחד האירועים היותר משובחים שהופקו לאחרונה (שידור ישיר ב-5LIVE בלילה שבין שבת לראשון).

ג'וני הנדריקס עלה בנובמבר 2013 לקרב מול האלוף הפורש וראה את אחת מהחלטות השופטים היותר מעוררות מחלוקת באותה שנה. רוב המומחים קבעו שהנדריקס ניצח את אותו קרב וחגורת האליפות שייכת לו, והנזק על הפנים של שני הלוחמים סיפר הכל. לאחר פרישת GSP, ה-UFC מיהרו לארגן קרב אליפות מאחר וכס המלכות נשאר ריק. הנדריקס קיבל באופן טבעי את ההזדמנות ומולו לוחם שעושה קאמבק מהסרטים.


רובי לאולר, חזר ל-UFC בסערה ומחץ את ג'וש קושצ'ק ובובי וולקר לפני שניצח באופן דומיננטי את רורי מקדונלד. אותם ניצחונות הרשימו ונתנו לבן האובד שהשתפשף בגלות את הזדמנות חייו ולכבוש את פסגת ה-MMA. מה שהופך את הקרב הזה לכל כך מרתק הוא העובדה ששני הלוחמים מעדיפים להשאיר את הקרב בעמידה, ואם תבדקו את ההופעות שלהם ביוטיוב תבינו שמדובר בשניים שיכולים לסיים קרב בעינד עפעף.

האגרופים של הנדריקס לא רק משכיבים את היריבים לישון אלא גם מעיפים את הגוף שלהם פיזית באוויר. לאולר מצד שני ידוע בהיותו אמן נוק אאוטים וקרנף בעל שני פטישים בידיים אך במהלך הקריירה הפגין חולשה נגד גראפלרים, והנדריקס הוא מהמתאבקים המשובחים במחלקה. עם סטטיסטיקה שמעידה על נוק אאוטים באופן כה תקוף, קשה להאמין כיצד קרב האליפות הזה יגיע להחלטת שופטים. מישהו הולך לישון באופן וודאי.


בהמשך לסאגה הבלתי נגמרת בקטגוריה משקל קל בינוני (עד 77 ק"ג) האלוף הזמני לשעבר קרלוס קונדיט נכנס לקרב מאוד מסוכן מול יריב מפחיד בשם טיירון וודלי. הופעה משכנעת והמנצח בקרב ביניהם ככל הנראה יתמודד בעתיד מול המנצח בין הנדריקס ללאולר. קונדיט כבר חגר סביב מותניו חגורת אליפות זמנית ובקרב איחוד החגורות כמעט ניצח את האלוף הקנדי עם בעיטה מדהימה לראש אך בסופו של דבר טעם הפסד בהחלטת שופטים, כעת עושה את דרכו בחזרה לפסגה אך בדרכו עומד אחד הלוחמים היותר אתלטים שיש.


טיירון וודלי הוא לא סתם עוד מתאבק שרירי. מדובר בלוחם שמצא את יכולתו ועוצמתו בשני אגרופיו והחל ליישם את אותו כישרון. חוץ מהפסד לג'ייק שילדס, וודלי מצא הצלחה ניכרת מול ג'וש קושצ'ק וג'יי הירון והשכיב את שניהם לישון בסיבוב הראשון. ניצחון על קונדיט יהיה ללא ספק הגדול בקריירה שלו ויזניק אותו היישר להתמודדות על התואר בהמשך השנה. האם הוא יצליח? קונדיט צפוי להרבות בתנועת רגליים ולזוז מדרכו של וודלי בעוד שהוא מחפש קומבינציות משולבות בבעיטות ואגרופים. קונדיט הוא פייבוריט ברור ומספר 2 בקטגוריה אך אין זה מדד בספורט כה בלתי צפוי מאחר ונגיעה אחת במקום הנכון יכולה להרים את כל הקהל על הרגליים ואתכם מהספות בסלון.

קרבות נוספים


ג'ייק שילדס ינסה להמשיך את רצף הניצחונות בהחלטות חצויות מול הג'ודוקא הקובני הקטור לומברד בעוד קרב בקטגוריה קל בינוני. שילדס משיג ניצחונות אבל מתקשה להרשים בעוד שלומברד הגיע כהבטחה גדולה אך כשל בניסיונותיו לעמוד בציפיות. דייגו סאנצ'ז, אחד הלוחמים היותר מהנים לצפייה, עולה לקרב מול הדבר הבא בקטגוריה משקל קל (עד 70 ק"ג) מול מיילס ג'ורי המוכשר. המנצח ביניהם ישדרג את מעמדו והמשך דרכו בשנת 2014.