"רק כדורגל". א.א. פחאם בדרך לטדי

לפני בית"ר, יצאנו לעיר שנושמת כדורגל, לא מלחמות

נכון, המשחק של מכבי אום אל פאחם מול בית"ר ירושלים במסגרת גביע המדינה חצה כבר מזמן את כל הקלישאות המתבקשות - אלו שעולות כאשר קבוצה מהמגזר הערבי פוגשת את הצהובים מהבירה. אלא שבאום אל פאחם, עיר שחיה ונושמת כדורגל, ושבתחומה תוכלו למצוא לא פחות מ-3 קבוצות פעילות, ההתמודדות הזה הוא קודם כל יום של חג.

איהאב מחמיד, מנכ"ל מכבי אום אל פאחם סיפר על התחושות בעיר לקראת הנסיעה לבירה: "לשחק נגד בית"ר ירושלים היה החלום שלי. אני אשמח מאוד להגיע לירושלים ולשחק נגדם. גם לתת להם בראש. אנחנו יוצאים למשחק כדורגל, אנחנו לא הולכים למלחמה".


תאמר טאטור, שחקן הקבוצה, התייחס לצפי לפיו הקהל הבית"רי יכין קבלת פנים עויינת והוסיף: "יעשו לנו חיים קשים? גם אנחנו נעשה להם חיים קשים. הם יזיעו מאוד עד שיגיעו לשער שלנו. אנחנו ניתן מאה אחוז. אנחנו ערוכים לנצח את בית"ר בבית שלה".


באום אל פאחם תוכלו גם למצוא את אשרף סולימאן הוותיק. "הגיע הזמן שיפסיקו לקלל את הערבים, וגם יותר חשוב שלא יקללו את הנביא מוחמד. כי כל הזמן מקללים אתו. בשבילנו הערבים זה קו אדום", הסביר השחקן. "שלא יקללו אותו, ואז המשחק יעבור בשלום ובצורה ספורטיבית. לא תשמעו ממנו מילה אחת מהקהל שלנו. זה יפתח דף חדש ביחסים בין בית"ר לבין המגזר הערבי. ואולי יבוא שחקן ערבי וישחק בבית"ר".

כמו לא מעט קבוצות מהמגזר, גם באום אל פאחם יש שחקנים יהודים. כמו במרבית המקרים הם מספרים על התאקלמות חלקה. דור הלוי סיפר: "אני אישית מאוד התחברתי לקבוצה. קודם כל זו לא הפעם הראשונה שאני משחק בקבוצה מהמגזר. זה משהו אחר, זה עם אחר. אתה בא למנטאליות חמה, אנשים מחבקים, אנשים אוהבים. אלה בני אדם שתיתן להם והם יתנו לך בחזרה את הנשמה".
 
המאמן סמיר עיסא כבר הכין את שחקניו לקראת המשחק החשוב והבהיר לכל מי שלא היבן עד כה את המשמעות שחורגת מגבולות הכדורגל. בשיחת העידוד בחדר ההלבשה אמר להם: "צריך להתנהג באופן ספורטיבי ולהוכיח לכל העולם שדווקא אום אל פאחם וירושלים יכולות לחיות באחווה. שאחד פה לא יעיז להתנהג בצורה שהיא לא ספורטיבית. ההיפך הוא הנכון. תמיד מי שמושיט יד, מושיטים לו שתי ידיים. הנה אנחנו בקבוצה ערבים ויהודים. כמעט ואין הבדל, אין שום מחיצות ולא תהיינה מחיצות. אפילו גרוזיני אחד יש לנו".