10 השיאים שמסי כנראה לא יצליח לשבור

רונאלדו עקף, פלה הציב רף גבוה. היום שאחרי גרד מולר

88 שערים זה לא רע בכלל. אפילו די נחמד. אבל משהו חסר לנו שם. לכן החלטנו לאתגר את הפרעוש/הפנומן/הכוכב או איך שאתם המעריצים קוראים לו בשיאים אחרים. הלכנו לספרים, פישפשנו באתרי אינטרנט זניחים והחלטנו להציב למסי אתגרים חדשים או סתם להוריד אותו לקרקע. הנה כמה שיאים שהארגנטינאי עדיין לא שבר ואתם יודעים מה, אפילו החלטנו לדרבן אותו עם שכלול הסיכוי שלו לשבור אותם.



1. שיא העברות: 94 מיליון יורו - כריסטיאנו רונאלדו. אמרנו לכם שלא נרחם עליו והחלטנו על ההתחלה לחמם את האווירה עם סכום ההעברה של האויב המושבע. כמו שזה נראה כרגע, מסי יישאר בברצלונה לפחות עד הודעה חדשה, מה שאומר שהסיכויים לשיא אינם כה גדולים, על אף העובדה שאם הוא אכן יעזוב את החממה הנוחה בקאמפ נואו, סכום ההעברה שלו יהיה ככל הנראה גדול מ-100 מיליון יורו. באופן אישי, אנחנו ממליצים לו לעשות את זה כדי להסיר את הביקורת של המפקפקים ("יכול להצליח רק ליד צ'אבי ואינייסטה"). הסיכוי לשבירת השיא:  רק 35 אחוזים (הבנאדם חושב שהוא נולד בראמבלה).

2. שיא הופעות במונדיאל: 25 הופעות - לותר מתיאוס. השיא של הגרמני מטורף לגמרי. הוא השתתף ב-5 מונדיאלים שונים ובכולם, הגרמנים הגיעו לשלבים מאוחרים. למסי יש 8 הופעות אחרי 2 טורנירים. כדי לעבור את מתיאוס הוא צריך להשתתף בעוד 3 מונדיאלים לפחות (יהיה בן 35) ושארגנטינה תגיע בכל אחד מהם לפחות לחצי הגמר. קשה להאמין שזה יקרה, אבל לכו תדעו. הסיכוי לשבירת השיא: 15 אחוזים (כמעט כמו הסיכוי שיגיע להיות המאמן של מכבי נתניה ב-2026).


3. שיא שערים בעונה בליגה (במדי הקבוצה): 60 שערים - דיקסי דין. דין כבש 60 שערים במדי אברטון בעונת 1927/1928. על הנייר זה נראה סכום בלתי הגיוני אבל למסי יש 23 שערים אחרי 15 משחקי ליגה בלבד. בספרד נערכים 38 משחקים בעונה ואם מסי ימשיך בקצב הזה בדיוק, הוא יגיע ל-58 שערים. ממש לא רחוק. מה שכן, חייבים לקחת בחשבון שייתכן שהוא ייחמיץ משחק או שניים או שפשוט לא ימשיך בקצב המפלצתי הזה. לכן, הסיכוי לשבירת השיא: 33 אחוזים.
 
4. שיא שערים בקריירה: 1282 - פלה. אנחנו יודעים. חלק היו במשחקי ידידות, חלק עם צבא להגנת ברזיל וחלק בכל מיני ערבי התרמה של קוסמוס אבל בסופו של דבר פלה השתתף בלא פחות מ-1366 משחקים שבהם הבקיע 1282 בקצב של 0.94 שערים למשחק לאורך 21 שנים. פסיכי לחלוטין. למסי יש 429 הופעות בכל המפעלים (כולל כל הגביעים שברצלונה השתתפה בהם) שבהם כבש 316 שערים (0.73 למשחק). על פי חישוב יבש, מסי צריך לקיים 1,756 משחקים בקריירה כדי להשוות את השיא. אממה, הקצב שלו גדל בטירוף בשנתיים האחרונות. אם ניקח את הממוצע שלו העונה (1.33), הוא יצטרך עוד 726 משחקים כדי לשבור את השיא. בקצב המשחקים שהוא מקיים (ברצלונה ונבחרת ארגנטינה), מדובר בערך ב-10 שנים.

בפועל, הוא יצטרך להמשיך להבקיע בקצב הזה לפחות עוד חמש-שש שנים ולהמשיך בקריירה עד גיל 38. אם כשהתחלנו לכתוב את זה, זה היה נראה כמו משהו דימיוני בעליל, הפרעוש הצליח לשכנע אותנו שיש סיכוי קלוש שהוא יעשה את זה. אם זה יקרה, אפשר להגיד באופן רשמי שהוא הכי גדול שהיה וגם שיהיה. לעולם. הסיכוי לשבירת השיא: 10 אחוזים.


5. שיא שערים עצמיים במשחק: סטן ואן דן בויס - 3 שערים במשחק. חשבתם שרק נתעסק בדברים הטובים? השחקן הבלגי הזה הבקיע ב-1995 שלושה שערים עצמיים בהפסד 3:2 של קבוצתו לאנדרלכט. על הנייר הסיכוי שמסי יעשה את זה הוא מתחת לאפס, אבל וזה אבל גדול, יש לזכור את היכולת המדהימה שלו בכיבוש שערים (יש כאלה שלא היו מסוגלים להכניס שלושה כדורים אפילו לשער שלהם). בסיטואציה נדירה שבה ישקו אותו בסם אונס בטאפאס בר מחוץ לקאמפ נואו או שפשוט פפה ינגח לו בראש, הפרעוש מסוגל לעשות את זה. הסיכוי לשבירת השיא: 0.1 אחוזים.


6. רצף משחקים עם שלושער: 4 משחקים - מסאשי נקאיאמה. שחקנה של ימאהה הבקיע ב-4 משחקים רצופים (בין 15 ל-29 באפריל 1998) 16 שערים. מסי מסוגל מבחינת היכולות להעמיד מספרים דומים (בייחוד עם חבריו יחליטו שהולכים על השיא הזה) אבל הוא יצטרך למצוא רצף של משחקים יחסית נוח (בלי איזה באיירן מינכן על הדרך). בעונה שעברה הוא העמיד רצף של רביעיה (אספניול), שלישיה (מלאגה) וצמד (ראיו). חוץ מזה היה לו גם רצף של 2 שלושער (מלאגה ופלזן) ו-4 משחקים רצופים שבהם כבש 12 שערים (חמישייה, רביעיה צמד ושער בודד). לכן המשימה הזו נראית איכשהו אפשרית, אבל לא מה שהיינו שמים את הפנסיה של סבתא שלנו עליה. הסיכוי לשבירת השיא: 20 אחוזים. 


7. הבקעת שערים למשחק בודד - פיצלנו את הקטגוריה הזו למספר תתי קטגוריות לשם ההגינות.
מספר השערים הכי גבוה ששחקן כבש (הכל כולל הכל) במשחק:  16 - פנגיוטיס פונטיקוס וסטפן סטניסו. טוב מדובר בקטגוריה בעייתית אז לכן נעשה סדר. הראשון כבש את המספר המוגזם הזה בליגה השלישית בקפריסין (2007) ואילו השני עשה זאת בגביע הצרפתי אי שם ב-1942. גם אם ברצלונה תפגוש קבוצה מהליגה השישית, וילאנובה לא ישפיל אותה בתוצאה כזו. הסיכוי של מסי להגיע לזה: 0 אחוזים. מכאן, נעבור לשיאי כיבוש במשחק אחד יותר ריאליים וראויים שמגיעים מהתמודדויות ברמות הגבוהות באמת (שמסי משחק בהן).

מספר השערים הכי גבוה ששחקן כבש במשחק בספרד: 7  - אוגסטין ארנה ולאסלו קובאלה. הראשון, שחקן אתלטיק בילבאו שרשם את זה נגד... ברצלונה ב-1931. השני שחקן של ברצלונה.. שהבקיע נגד גיחון (1952). אנחנו רוצים להאמין שזה אפשרי וראינו דברים מעולם (אולי בגביע..) אבל זה יהיה מאוד מאוד מאוד קשה, מה עוד שהשיא של מסי בליגה עומד רק על 4. בקיצור, די רחוק. הסיכוי לשבירת השיא: 2 אחוזים.


מספר השערים הכי גבוה ששחקן כבש במשחק במפעל אירופי (צ'מפיונס, ליגה אירופית וכו'): 6 - אלדר האדז'ימהמדוביץ'. שחקנה של לין הנורבגית כבש זאת בגביע האופ"א ב-2003 נגד NSI מאיי פארו. גבירותיי ורבותיי, פה המשימה עוד אפשרית. למה? כי 1. מסי כבש כבר חמישיה מול לברקוזן, 2. במפעלים האירופיים יש לו סיכוי לפגוש איכשהו נמושות (אם ברצלונה לא תעלה אוטמטית באיזשוהי עונה והשיטה של פלאטיני ששולחת קבוצות חלשות למפעל).  3. סיכוי שישאירו אותו לשחק 90 דקות (בשונה ממפגש זניח בגביע הספרדי נגד קבוצה מליגה חמישית). תראו, זה עדיין קשה אבל אפשרי. הסיכוי לשבירת השיא: 15 אחוזים.
 
מספר השערים הכי גבוה ששחקן כבש במשחק בינלאומי (נבחרות):  13 - ארצ'י תומפסון. חלוץ נבחרת אוסטרליה חגג נגד סמואה במוקדמות מונדיאל 2002. בכנות, אנחנו לא רואים את ארגנטינה הנוכחית מנצחת איזושהי נבחרת בתוצאה כזו, (וגם אם כן, אז לבטח הוא יצטרך להתחלק במעמסת השערים עם אגוארו והיגוואין) אז נראה לנו שאפשר לשכוח מזה. הסיכוי לשבירת השיא: 0 אחוזים.


8. הכי הרבה שערים בטורנירי הגביע העולמי: 15 - רונאלדו. הכוכב הברזילאי השלים את זה ב-3 טורנירים בלבד. מסי כבש שער אחד בלבד והשתתף כבר בשניים. במקרה הטוב, הפרעוש ישתתף ב-3 נוספים. מה שאומר שהוא יצטרך לספק 15 שערים (ממוצע של 5 לטורניר). הוא מסוגל לעשות את זה, אבל הכל תלוי בכמות המשחקים שארגנטינה תקיים. על הנייר, יש לה פוטנציאל להגיע כל פעם לרבע הגמר לפחות (5 משחקים) ולכן הוא צריך לכבוש שער בכל אחד מהם. במבט לאחור, זה אחד השיאים שמסי היה מסוגל לשבור אבל ההופעות שלו ב-2006 וב-2010 הורידו את הבאז. סיכוי: 8 אחוזים.

9. הכי הרבה משחקים רצופים עם שער: 15 - פין דוסינג. האמת, השיא פה לא ממש מדויק כי ייתכן שבליגות נמוכות/חלשות מגיעים להרבה יותר (ובחלקן פשוט אין נתונים מסודרים) אבל מהליגות הנורמליות ביבשת, הגענו לדני הזה שכבש עבור דאנדי הסקוטית במשך 15 משחקים ברצף. מסי אגב עומד על 9 משחקים ברצף בכל המפעלים ומחזיק בשיא ספרדי (ביחד עם רונאלדו הברזילאי) של 10 משחקי ליגה רצופים שבהם כבש. זה לא נראה כל כך מסובך במבט ראשון אבל כשחושבים על זה לעומק מדובר במשימה סופר קשה לנוכח העובדה שהוא משחק גם בצ'מפיונס. הסיכוי לשבירת השיא: מצטערים, רק 10 אחוזים. 


10. הכובש הגדול בליגת האלופות בכל הזמנים: 71 - ראול. טוב, בגלל שאנחנו לא רוצים לסיים את הכתבה הזו בטעם רע, אז השארנו את הקטגוריה הזו לקינוח. למסי יש  56 שערים ובקצב ההבקעה שלו בליגת האלופות (0.75 שערים למשחק), הוא אמור לחצות את השיא הזה בעונת 2014/2015 או בתחילת 2015/2016. רק פציעה (טפו, טפו, טפו) תמנע ממנו לשבור את השיא הזה. הסיכוי לשבירת השיא: 85 אחוזים. למה לא 100 אחוזים? כי יש עוד שחקן שמאיים על השיא הזה מלבד מסי והוא לבטח לא יוותר. מנחשים? הוא מחכה לכם בסעיף 1.