גילי ורמוט הוא הרכש הנוצץ ביותר של הקיץ

עדיין מוקדם לשפוט את מכבי ת"א. אוחנה מחכה שהגדולות יעבירו הילוך

1. הרכש של הפועל ת"א הופך אותה למועמדת בכירה לאליפות ביחד עם מכבי ת"א ואולי מכבי חיפה למרות הפתיחה הרעה. היא ביצעה חיזוק רציני העונה כמו ההחתמה של אריק דג'מבה ודג'מבה ורק לפני מספר ימים צירפה שני בלמים טובים (תומר בן יוסף וניקולה פטקוביץ'). וכמובן, ההגעה של גילי ורמוט.


ורמוט הוא הרכש הנוצץ ביותר של הקיץ בהפועל גם לעומת דג'מבה דג'מבה ששיחק בעבר במנצ'סטר יונייטד. למעשה, הוא הרכש המשמעותי ביותר של הליגה לצד שוער הצהובים, וינסנט אניימה. ומה עם קרלוס וגונסאלו גרסייה? בסך הכל מדובר בשחקנים טובים, אבל אינם נמנים על השורות הראשונות בליגה הספרדית.

ורמוט כבר הוכיח את עצמו בארץ בצורה הטובה ביותר. הוא שחקן שיש לו יכולת גבוהה בהרבה מהממוצע בליגה שלנו. צריך לזכור שהוא הביא כבר תארים למועדון ויש לו יתרון נוסף שהוא אהוב ואהוד במועדון וכשהקהל תומך בך אז הדברים זורמים הרבה יותר טוב. למרות זאת, חובת ההוכחה עליו והוא יצטרך להיות האיש שינהיג את הקבוצה.


זו אמנם הפעם השניה שגילי ורמוט חוזר לישראל מאירופה והוא בטח מאוכזב, אבל צריך להבין שהתחרות באירופה היא כל כך גדולה והקבוצות שם לא מחכות רק לנו, הישראלים. אתה נבחן שם כל שבוע ואתה לא יכול לנוח אחרי שנתת שני משחקים טובים. אני חושב שאם האפשרות השניה היא להיות בקבוצה בינונית בבלגיה, אז האופציה של הפועל היא טובה ואפשר להבין את ורמוט. השכר הוא טוב, הפועל ת"א היא במה טובה, היא משחקת באירופה והיא כבר שם מוכר ביבשת.


ללא ספק הפועל תרוץ בצורה משמעותית לתואר וזו תהיה אכזבה גדולה אם היא לא תתמודד על האליפות עד הסוף. הסגל שלה נראה הכי איכותי על הנייר אבל היא תצטרך לעבוד על תיאום כי בסופו של דבר, שמות לא מדברים וצריך זמן. בכל מקרה, יש לה יתרון כי למרות שהפועל עדיין לא משחקת טוב, היא מנצחת וזה סימן מצוין עבורה לקראת ההמשך.

2. למרות שני ההפסדים בפתיחה, מכבי חיפה היא עדיין מועמדת לאליפות. נכון, היא תצטרך לבצע קצת שינויים בסגל ולצרף עוד שחקנים בקישור ובהגנה, שבינתיים נראית לא איכותית במיוחד לנוכח טעויות שלא אופייניות לקבוצה שרצה לאליפות, אבל היא עדיין קבוצה חזקה.


ההגנה אמנם עדיין לא מתפקדת לגמרי אבל יש להם חלק קדמי איכותי והם יצליחו להבקיע. הם חיביים לספוג פחות כי כבשו מולם יחסית הרבה ביחס לכמות ההזדמנויות. עטר מודע לכך ועובדה שהוא רוצה לצרף קשר אחורי (ג'ואל דמאו) ומחפש בלם (דקל קינן). 


בכל מקרה, השילוב של עטר וחיפה התבקש והקהל חיכה לזה זמן רב. בינתיים הסבלנות כלפיו ראויה לציון וצריכה להימשך הלאה גם אם יהיו קצת חריקות. זה מועדון שאמור להתייצב והם יצליחו לנצח בשלב מסוים. חיביים לזכור שלא משנה מי עומד שם על הקווים, הם תמיד מועמדים לאליפות וזה לא משנה באיזו העונה. אני מקווה בשביל עטר שהסבלנות מצד הקהל אכן תימשך.


3. מכבי ת"א פתחה בצורה טובה את העונה, אבל זו רק הפתיחה ויגיעו בדרך גם הפסדים ומשברים. צריך לזכור שגם את העונה הקודמת הצהובים פתחו בצורה מצוינת ונראה היה שהם ישארו במירוץ עד הסוף ואז הכל השתבש ושחקנים ומאמנים הוחלפו. נצטרך לחכות עם מכבי ת"א כמה מחזורים כדי לראות לאן היא הולכת.

4. כמו שזה נראה כרגע זה יהיה מירוץ מרובע וצמוד שיכלול את הפועל ת"א, מכבי חיפה, מכבי ת"א וקרית שמונה. זה מירוץ שיחזק את הכדורגל שלנו ואני בטוח שתהיה לנו ליגה הרבה יותר איכותית מבשנה שעברה. קבוצות התחזקו ושחקנים איכותיים מאוד הגיעו לפה בקיץ.


אחרי שהתייחסנו למכבי ת"א, להפועל וחיפה, חשוב גם להגיד כמה מילים על קרית שמונה. שינוי המאמן לא פגע באלופה ואפילו משפיע לטובה. ומי שחשב שההופעה שלה בעונה שעברה היתה חד פעמית מקבל תשובה אחרת. הם כבר השיגו שני ניצחונות מאוד משמעותיים, העליה לשלב הבתים בליגה האירופית היא הישג גדול.


האלופה התחזקה למרות השחרור של ברק בדש וכשהפצועים שלה יחזרו (גרזיצי'ץ' וסולארי), הם ידברו חזק. השאלה הגדולה לגביה קשורה למעבר שלה מהמשחקים באירופה לליגה הישראלית כי היא לא מורגלת לכך כמו הפועל למשל. בינתיים זה עובד אבל עדיין מדובר בנעלם גדול.