צחקו, אבל ליגת העל היא השקולה באירופה

אין פייבוריטית לאליפות ולא ברור מי תרד. אחרי העונה שעברה הכל פה פתוח

מכות, ווינטר, בתי דין, אבי לוזון, פיטורי איווניר, טביב, הפגנות, מחאות, מכבי ת"א פישלה, טוטו תמוז מקלל את הבעלים בשידור חי, אבוטבול בבוררות, הכדור המרכזי, רוני לוי מבריז, מכבי חיפה איכזבה, שירצקי נגד רן בן שמעון, יובל נעים מתמנה, יובל נעים מפוטר, ב"ש נאבקת על חייה, עמוס לוזון מתפרץ, גיא לוי חוזר, בוררויות, עצביים, אלופה בלי קהל. על הנייר זו היתה העונה הכי גרועה/הזויה/נטול ספורט שהיתה פה. עונה בלי כדורגל באמת. ועם הרבה מאוד סכסוכים, אלימות ובלאגנים. בעסקים, קוראים לזה פשיטת רגל. אבל אנשי עסקים מזהים במצבים כאלה גם הזדמנות.

ואם נבודד את כל האירועים שהוזכרו למעלה ונתרכז בכדורגל. נבין שהעונה הקודמת יצרה פה הזדמנות גדולה. משהו שלא קרה פה שנים. משהו ששינה את כל המפה של הכדורגל שלנו ואת כל מה שחשבנו עליו קודם. מישהו האמין שקבוצה קטנה מסוגלת לקחת אליפות בשוק החופשי שקיים היום? ועכשיו קבוצות כמו נתניה ובאר שבע יכולות לפנטז על אליפות אמיתית בלי שנצחק עליהן. לכן הן מביאות מישהו כמו אלישע לוי. כי אין בעצם הבדל גדול בינן לבין קרית שמונה. והגדולות מבינות שהן כבר לא חסינות ושכסף גדול לא מבטיח להן כלום. תשאלו את מכבי חיפה.


כי העונה האחרונה הוכיחה שגם יענקל'ה, הסלע היצוק, הכל יכול, יכול ליפול. ומכבי חיפה, זו שנלחמה על כל אליפות אפשרית בשנים האחרונות יצאה מהמירוץ עוד לפני החורף ותהיו בטוחים שזה עשה סוויץ' בראש של גולסה, קטן ו-ורד. ובמכבי ת"א יודעים היום שאף אחד לא חסין. גם אם יש לו חוזה של 500 אלף דולר. וזה רק תוצר של העונה שעברה. תשאלו את יצחקי ומדוניאנין.


וזה עוד לפני שדיברנו על התחתית. כי גם שם כל המיתוסים התנפצו לחתיכות. כשקבוצה שמושרשת בליגת העל כמו מכבי פ"ת יורדת זה משנה את כל התפיסה. איך תמיד אמרנו על הקבוצות האלה "הן בסוף יישארו.." אז וואלה, הן ירדו. ודווקא רמת השרון נשארה. אז למי בכלל יש אומץ לסמן עכשיו את הפועל ר"ג כיורדת בטוחה?


הזעזועים האלה הופכים את ליגת העל לאחת המעניינות שיש. אולי לא הכי איכותית, אבל הכי שקולה שהכרתם. הליגה השישית הכי מסקרנת באירופה לפחות. בעצם הרבה יותר מזה. בלי פייבוריטית לרדת, בלי פייבוריטית לזכות באליפות, בלי מישהי שנראית טובה מכולם וללא אחת שמסתמנת כמפתיעה. פשוט הכל פתוח לחלוטין. ואת זה אין אפילו באנגליה, גרמניה, איטליה או ספרד. גם כשמסתכלים בסוכנויות הימורים. בדקנו מה הפער בין יחסי ההימורים של הפייבוריטית לזכיה באליפות לזו שמדורגת במקום השלישי בסיכויים לזכות. ולהלן התוצאות.

ספרד: היחס קרוב לפי 38.5 מהקבוצה שבמקום השלישי בסיכויה לזכות (ולנסיה) לבין הראשונה. 
אנגליה: היחס הוא פי 2.7 מהמקום השלישי (צ'לסי)
גרמניה: היחס הוא פי 8 מהמקום השלישי (שאלקה)
צרפת: היחס הוא פי 6.4 מהמקום השלישי (ליון)
בלגיה: היחס הוא פי 7.2 מהמקום השלישי (גנק)
איטליה: היחס הוא פי 2.5 מהמקום השלישי (אינטר)
ישראל: היחס הוא פי 1.33 מהמקום השלישי (מכבי חיפה). (הסדר הוא כזה: 1. הפועל ת"א 2. קרית שמונה, 3. מכבי חיפה, 4. מכבי ת"א.


ואם לוקחים את היחסים מהמקום הרביעי, היחס של הליגה הישראלית אפילו קטן ביחס לאחרות. מטורף.


ואפשר להבין את סוכניות ההימורים. האם מישהו יכול לדעת כיצד מכבי חיפה תראה אחרי העונה שעברה? הלא בסופו של דבר מדובר בקבוצה מהעונה הקודמת שעירבבו אותה עם מכבי נתניה. והפועל ת"א היא אפילו חידה יותר מעניינת כי איך לעזעזאל קבוצה שלא ברור עדיין מי בפועל משלם עליה, מביאה כל כך הרבה שחקני רכש. ואיך אפשר לדעת איך יראו קוטיניו, חיימוביץ', ממן, פנטסיל, בן חיים, דנין, דג'מבה דג'מבה ויכול להיות שאפילו שכחתי מישהו. ומכבי ת"א זה סימן שאלה אחד גדול. פרוייקט שיכול להיות הבינגו של הקיץ וגם לקרוס עוד לפני סוכות. ובסך הכל, בתוך כל המפכה הספרדית הזו, לא ראינו עדיין משהו כל כך שונה. אז גם היא לא ממש מועמדת ברורה לאליפות. רחוק מזה. וזה מעביר אותנו לקרית שמונה, האלופה, שנראית כרגע הכי מוכנה או לפחות הכי מחוברת. אז היא תיקח את האליפות? על הנייר היא לא נחלשה אבל כמה מכם מאמינים שהיא מסוגלת לעשות בק טו בק. עונה אחרי עונה. תצביעו גבוה, לא רואים את הידיים שלכם. ועל פי מסע הרכש של הפועל באר שבע והשאיפות של בני יהודה וקשטן, אל תתפלאו אם גם הן חולמות להיות הסינדרלה שתיכנס לנעלי הזכוכית של קרית שמונה.
 
אז תראו כבר כמה מועמדות לאליפות יש לנו. 4 על בטוח ועוד 2 לפחות שמאמינות ביכולתן. באנגליה זה מסתכם במנצ'סטר סיטי, יונייטד וצ'לסי. בספרד, נו טוב אתם יודעים, ברצלונה וריאל ואפילו בגרמניה שזוכה תמיד למחמאות על האטרקטיביות שלה, זה ייגמר בהנפה של באיירן או דורטמונד. וכמו שזה נראה כרגע, יש לא מעט מועמדות לירידה. רמה"ש, הפועל ר"ג, עכו, סכנין. וגם הפועל חיפה ואשדוד לא חסינות. אחת מהן לבטח תסתבך. והפתרון הקל הוא להצביע על רמה"ש ור"ג אבל מכבי פ"ת בטח מצלצלת לכם בראש. אז תהיו מוכנים להפתעות. וכמעט שכחנו את בית"ר ירושלים. האמא של החידות. אין לנו בראש אפילו רמז להיכן היא תסיים את העונה הזו והאם זה יהיה כישלון או הצלחה.

וממש עכשיו פה בחדר יש ויכוח. היכן באר שבע תסיים. אחד העורכים אומר שהיא נאבקת בתחתית עד הסוף. ההוא שמולו טוען שהיא תסיים במקומות 3-4. ואין לי שמץ של מושג מי צודק. 


אז זהו, בעוד כמה שעות היא שוב פה איתנו. ובעוד חודש וחצי או חודשיים כבר נדע לאן הרוח נושבת אבל עד אז, תוכלו להגיד לכל מי שמסתכל עליכם במבט מוזר כשאתם מדברים על עטר ובנין ולא על טיטו או ואן פרסי, שאתם לא יודעים משהו שהוא כבר יודע. וזה הכי כיף בעולם. בעצם הכי כיף בארץ.