גאידמק לא יעביר אחוזי שליטה לאוהדים

לא יוותר על הבעלות בבית"ר, מה שעלול להוביל לפיצוץ. קורנפיין דירקטור

מחר בבוקר (שישי) תתקיים פגישה בין נציגי עמותת האוהדים של בית"ר ירושלים לאיציק קורנפיין ונציגיו של הבעלים ארקדי גאידמק כדי לסגור את כל נושא התקציב לקראתה העונה הבאה ואת מספר האחוזים שתקבל עמותת האוהדים בדירקטוריון החדש שיוקם בבית"ר.  אלא, שבניגוד למתווה שהסתמן לא תהיה העברת בעלות על הקבוצה וגאידמק יישאר הבעלים של בית"ר עם שליטה של 100 אחוזים על המועדון.


המשמעות היא שהדריקטוריון החדש יהיה תחת שליטה של גאידמק, כאשר היו"ר קורנפיין יהיה אחד מחברי הדירקטוריון מטעם הבעלים. הגוף החדש יכלול 9 דירקטורים, 3 של גאידמקף  3 של אנשי עמותת האוהדים ו-3 אנשי עסקים שיקבלו את ההחלטות ביחד. במידה שהאוהדים ידרשו שליטה גדולה בקבוצה או לחלופין יותר משלושה דירקטורים הדבר עשוי להוביל לפיצוץ בין העמותה לבית"ר.


בכל מקרה, בית"ר יכולה להעביר את התקציב גם ללא כספי העמותה, אך למרות זאת הירושלמים לא יוכלו להעביר את השחקנים שמתאמנים ועדיין לא חתמו על חוזה ללא 2 מיליון השקלים שגייסו האוהדים במיזם. בבירה מקווים כמובן שהדברים יסתדרו ללא חיכוכים אבל יחד עם זאת כבר חושבים על תוכנית חלופית במקרה הצורך.


ערן לוי: כשהתקציב יעבור תרד אבן מהלב
אוטוטו הליגה תצא לדרך, ושם כל איבוד ניקוד כבר יהיה משמעותי יותר, אבל בינתיים, בית"ר ירושלים עסוקה בלערוך מקצה שיפורים בגביע הטוטו. אמש (רביעי) הצהובים-שחורים כבר הובילו 0:2 על רמת השרון, אבל שמטו את היתרון הכפול וסיימו ב-2:2, מה שהותיר אותם עם נקודה אחת בלבד אחרי 2 משחקים במפעל.

ערן לוי, שכבש את השער הראשון עבור בית"ר, ידע להסתכל על שני צדדיו של המטבע: "המשחק היה אצלנו בידיים וחבל שפקששנו בכך שאפשרנו להם לחזור, אני לא יודע למה זה קרה", אמר לוי לאתר ערוץ הספורט. "יש שיפור ממשחק למשחק, וצריך לזכור שעוד חסרים לנו שחקנים חשובים בהרכב. נצטרך להשתפר עד שתתחיל הליגה, ואני מקווה שעד אז כבר נהיה בהרכב מלא. אני בטוח שאלי כהן ידע לתקן את מה שצריך כדי שזה לא יקרה שוב".


לגבי הבשורות הטובות שקיבלו בבית וגן בנושא התקציב שיאושר בבקרה, אמר לוי: "מבחינתינו זה אומר שסוף סוף אפשר להיות רגועים. ברגע שזה יקרה והתקציב יעבור סופית, תרד לנו אבן גדולה מהלב. כל הזמן הזה אמרנו שאנחנו אופטימיים, ואני מאמין שברגע שזה יגיע אז נקבל ראש שקט. אנחנו מחכים לצאת לדרך חדשה".


לסיכום, החלוץ התייחס לעובדה שהפך לאחד השחקנים החשובים במערך של אלי כהן: "סביבי יש שחקנים טובים והם אלו שעושים אותי טוב, זה לא הופעה של שחקן אחד, כי אנחנו מצליחיחם או נכלשים כקבוצה", הסביר לוי. "באמת שיש פה משהו טוב, חיבור קבוצתי שאנחנו הולכים איתו עד הסוף ומבחינה אישית אני שמח שהתאקלמתי טוב בבית"ר ירושלים. קיבלו אותי כמו שחקן בית פה, ואני שמח שאני מחזיר לכולם על המגרש".


בתוך כך, הבוקר יתחיל איציק קורנפיין לאסוף את הכספים שהובטחו לו, בכדי להגיע ביום ראשון לבקרה ולהעביר את התקציב. היו"ר יקבל לידיו 2 מיליון ש"ח מעמותת אוהדים, 4 מיליון מאנשי העסקים שגייס ניר ברקת, 2 מיליון מארקדי גדאימק וסכום נוסף מאנשי עסקים שונים.


ברגע שיעבור התקציב, בבירה ינסו להעביר שישה שחקנים שעדיין לא חתומים - עמית בן שושן, בן יוסף, איביינדר, שי חדד, מגרלשווילי וחן עזריאל. המו"מ עם חלקם עשוי להיתקל בקשיים, שכן השחקנים יצטרכו לקצץ משמעותית בשכרם.


בשלב הבא אחרי העברת התקציב, יחלו בבית"ר בבחירת האנשים שינהלו את המועדון, כאשר עמותת האוהדים דורשת לקבל אחוזים גבוהים ממניות השליטה. כרגע נראה שהמיזם צפוי לקבל 10-15 אחוז בלבד, מה שעשוי לעורר מאבקים פנימיים.