מינוי קרויף למכבי ת"א היתה טעות גדולה

ליגיון הזרים במכבי מתרחב. הולנדי, קפריסאי וקנדי. שלא ייגמר בבדיחה

מיץ' גולדהאר ונציגו ג'ק אנגלידיס הם אנשים טובים. הם הגיעו למכבי תל אביב עם חוסר ידע מינימלי בכדורגל, אבל עם הרבה רצון טוב והם לומדים תוך כדי תנועה. נכון שגולדהאר הוא איש עסקים מצליח בעיקר בקנדה ואין ספק על שיטות הניהול המוצלחות שלו בעסקיו הפרטיים, אבל ניהול ספורט זה סיפור אחר.

לרוע המזל, גולדהאר הוא איש חשדן ומספר אירועים שקרו במכבי, בעיקר בעניינים מקצועיים וכספיים, העלו את חשדו וחמתו עוד יותר. מתוך חשדנותו, גולדהאר סומך על איש אחד בלבד - ג'ק אנגלידיס, שמצידו שואב את מקור הידע המקצועי שלו מקפריסין. וכך, מלא בכוונות טובות, אנחנו מקבלים במכבי תל אביב ניהול זר שאחרי הציוות הקנדי-קפריסאי בא לידי ביטוי במינוי הולנדי, שעשוי להיביא איתו מאמן ספרדי. בשוליים נקבל אולי גם מישהו ישראלי.


מנהל מקצועי ותחתיו מאמן זה מודל שלא קיים כמעט בכדורגל הישראלי ובפעמים שהוא נוסה, זה לא הצליח. אחרי כתבות הפרופיל על קרויף ואחרי ההכחשות שלו על הכתוב, עדיין לא ברורה צורת העבודה שתתבצע במכבי. ג'ורדי קרויף הצהיר שהוא לא יתערב בעבודת המאמן, גולדהאר הדגיש שגם מאמן ישראלי בא בחשבון, אבל ההולנדי מכוון למאמן זר. אז מי קובע את זהות המאמן? אין לי תשובה ברורה.


האם קרויף יוכל לעבוד עם קשטן, שלא נותן לאף אחד להתערב לו ומשמש בעצם בכל קבוצה שבה הוא עבד כמנהל מקצועי ומאמן? לדעתי אין סיכוי. האם יוכל קרויף לעבוד עם רן בן שמעון, ששליטתו בקבוצה היא גם כן אבסולוטית אבל בדרך אחרת מאשר קשטן? לא נראה לי. אולי בהשפעת הקשר הקפריסאי יגיעו רוני לוי או ניר קלינגר. האם הם יוכלו לחיות עם קרויף מצד אחד וגולדהאר בטלפון ואנגלידיס מהמשרדים מקרית שלום?

מי יביא את רוח המועדון? מי יכיר את הריח המיוחד של חדר ההלבשה? מי יקבל החלטות תחת לחץ של התקשורת, האוהדים וההפסדים חס וחלילה? כולם זוכרים את שיחות הטלפון לאבי נמני ולמוטי איוניר וכולם זוכרים גם את מסיבות העיתונאים כמו זו שנעשתה רק שלשום. מי יטפל בהפרות המשמעת עד כדי גיחוך והטיפול בהם כמו במקרה של מדוניאנין?


האם הבאת מנג'ר זר, עוזר מנג'ר זר, מאמן ישראלי ובניית צוות טוב שיוכל להצעיד את הקבוצה לאליפות עם החלפת כמעט כל הזרים זה חסכון כספי? מכבי תל אביב זקוקה לשינוי גדול כי היא צריכה להגיע להישגים גדולים ממה שהשיגה בשנים האחרונות. יענקל'ה שחר, דניאל יאמר וגם ארקדי גאידמק הביאו בשלב כזה או אחר מאמן זר ומה קרה בסוף, כולכם יודעים.


עוד לא מאוחר לחשוב קצת על צביון ניהול ישראלי. גיורא שפיגל, צביקה רוזן ודומים להם יכולים לעשות עבודה לא פחות טובה מיורדי קרויף והם גם יודעים דבר או שניים על המושג מכבי תל אביב.