על סופו להוכיח לאוברדוביץ שהוא טעה לגביו

שרף טוען שמכבי חייבת לעצור את דיאמנטיס שהוא הנשק החם של פאו

עשרים יום נותרו עד למפגש הראשון עם פנאתינייקוס בהצלבה. עד שריקת הפתיחה הראשונה ב"אואקה" המפורסם כל משחק וכל אימון יהווה הכנה לסדרה הקשה. כך גם המשחק אמש בברצלונה, שם ניתן היה לראות את המגמות שאיתן יגיעו שתי הקבוצות לרגעי ההכרעה של העונה.

שוב ראינו שהשילוב בין הנדריקס לסופו הוא מצוין, אבל הבעיה היא שהם לא יכולים לשחק זמן רב יחד. גיא פניני נראה שחזר לעניינים ואמש הפגין שיפור בכושר בעוד שדייויד בלו קיבל קצת מנוחה. יוגב אוחיון השתלט סופית על עמדת הרכז, בעוד שמאלט כבר איבד את מקומו (רק 7:38 דק' אמש). נראה שבלאט כבר מעדיף להכניס קודם את פאפאלוקאס. שניהם יחד שיחקו פחות זמן מאוחיון.


אז זהו, דייויד בלאט ומכבי תל אביב כבר סימנו וי על גביע המדינה ועוד אחד על הטופ 16 וכעת צריך להתקדם לסדרת ההצלבה מול פנאתינייקוס. שחזור הגמר מאשתקד, כבר ברבע הגמר. הסימנים והשמועות מלמדים על כך שזו אולי העונה האחרונה של ז'ליקו אובראדוביץ' באתונה, למרות ששמענו על כך לא מעט גם בשנים הקודמות. הפעם זה ככל הנראה יקרה בשל המשבר הכלכלי ששורר ביוון. אובראדוביץ' ודימיטריס דיאמנטידיס, שגם הוא צפוי לעזוב, רוצים לסיים עם טעם מתוק בדמות תואר אירופי נוסף.


תהיו בטוחים ששתי הקבוצות מכירות מצוין אחת את השניה, שחורציאניטיס ופאפאלוקאס מכירים היטב את האולם של הירוקים, לשם הגיעו לא אחת עם היריבה השנואה אולימפיאקוס. עבור סופו מדובר בהזדמנות מיוחדת לנקום בפאו. בקיץ הקודם, לפני שחתם במכבי תל אביב, הוא הוצע לפנאתינייקוס, אך אובראדוביץ' לא היה מוכן לשמוע. זה הזמן של הסנטר להוכיח למאמן הסרבי שהוא טעה ובגדול.


בצד השני התקפת פנאתינייקוס, שזכתה אשתקד בגביע אירופה, לא תשתנה. הכל יתחיל בפיק אנד רול המפורסם, לרוב עם דיאמנטידיס שהוא השחקן הכי טוב ביבשת בתחום הזה. מכבי צריכה להחליט עוד לפני המשחק הראשון האם היא תכריח אותו ללכת דרך צד ימין או על חילוף. שתי ההחלטות קשות כי כולם כבר ניסו נגדו הכל (ולא בהצלחה מרובה). יש שני שחקנים נוספים שמקלים קצת מהעומס על כתפיו של דיאמנטידיס. מדובר כמובן במלך הקודם של הפיק אנד רול, שאראס וברכז הצעיר והמוכשר ניק קלאייטיס. מכאן מתחילות כל ההתקפות של פנאתינייקוס.

אחרי הפיק אנד רול הם מחליטים האם לקחת את הכדור פנימה, למצוא את מייק באטיסט או את יאן וויוקאס בצבע, כאשר גם אלכס מאריץ' (שכבר הדיח את מכבי בהצלבה בעבר עם פרטיזן) ברוטציה. הסנטר האוסטרלי-סרבי הפתיע אמש בקאזאן וניצל כמה מסירות מדהימות של שאראס אחרי הפיק אנד רול.


ומה לגבי הפיק אנד פופ? קוסטאס קאיימקוגלו תפס את מקומו של אנטוניס פוטסיס שעזב למילאנו ובהצלחה רבה. הוא יכול לקלוע גם מהשלוש בלי בעיה (אמש רשם 2 מ-4). כל ארבעת הגבוהים הללו יודעים לנוע היטב ולקבל את הכדורים מהגארדים. הם הולכים גם לכל ריבאונד התקפה (יחד עם קוסטאס צרצריס הוותיק), נקודה שמכבי חייבת לשים אליה לב, שכן רק אמש ראינו שזה היה קריטי ביותר מול הקטאלונים. למאריץ', קאיימקוגלו, וויוקאס ובאטיסט יהיו 20 עבירות לתת ותאמינו לי שהם יבצעו כפול.


מכבי גם תצטרך להיערך להתקפות הארוכות של היוונים, שמנהלים אותן עם הרבה סבלנות ולא אחת זורקים בדיוק עם הבאזר של שעון 24 השניות. בצד ההגנתי ברור שהירוקים יגיעו מוכנים. אלופת אירופה מכירה את סופו מכל הכיוונים והם גם יודעים על השיפור העצום ביכולתו של ריצ'רד הנדריקס וגם כמובן על החדירות דרך צד שמאל של קית' לנגפורד, הגויאבות של ליאור אליהו והשלשות של בלו, סמית' ופניני. את פאפאלוקאס הם מכירים יותר טוב מאיתנו וגם את אוחיון הם ילמדו היטב. בכל אופן מצפה לנו סדרה ארוכה מאוד ועד שנגיע אליה מצפים לנו 20 ימים של הכנות וניתוחים מכל זווית. ושיהיה בהצלחה למכבי.