מכבי קיבלה שקט. זה הזמן להתכונן למדריד

צביקה שרף מפרגן לסופו ופארמר,אך במדריד חובה שגם פאפאלוקאס ופניני יהיו

במכבי תל אביב סימנו את המשחק ככנגד מילאנו כמשחק שישכיח מהם את ההפסד נגד ירושליים, והתוצאה הסופית נותנת להם את מה שרצו - שקט שבו אפשר להסתכל על הדברים אחרת מאשר אחרי הפסד. ככה זה במכבי. אבל לפני שבועיים של משחקי חוץ ישנם דברים שצריך ללמוד מהם וזו משימה לא קלה.

למילאנו, קבוצה שהשקיעה הון גדול בהחתמת שחקנים מוכחים ויקרים עם מאמן מעוטר, יש הרבה יותר בעיות מאשר למכבי, ואם אנחנו מעבירים ביקורת  או תוהים על יכולתו של לנגפורד אז מה תגידו על אלופי אירופה של השנה שעברה אנטוניס פוטיס ודרו ניקולאס? או על התפוקה שנתן אמש יואניס בורוסיס?


זו הבעיה של האיטלקים. מכבי מצידה קיבלה אתמול הצגה של שחורציאניטיס, אולי הגדולה ביותר שלו מאז החתמתו במכבי. זה הוביל לניצחון יחד עם חזרתו של פארמר מהפציעה, שהפריעה לו עם חדירות רבות לסל ובניהול המשחק. דייויד בלאט נתן לשניהם יותר דקות מהרגיל, דקות שבאו עם קיצור רוטציה הכרחי. עכשיו מסתכלים קדימה, לעבר שיקום גיא פניני, שון ג'יימס והחזרת פאפאלוקאס, ואולי גם פתרון תעלומת ג'ון שייר, תבוא לידי נסיון וטיפול ביום שבת בליגה האדריאטית.


למרות האוירה הנפלאה והאנרגיות שמכבי קיבלה שוב במגרש הביתי שלה, אוירה שלא ראינו בשבוע שעבר כנגד שרלראה, מכבי של העונה היא קבוצה שונה מזו של העונה שעברה. היא לא לוחצת וחוטפת כדורים שמביאים אותה להתקפות מתפרצות, דבר שדורש מהקבוצה לשחק יותר התקפות ארוכות ומסודרות. ביום כזה של סופו ופארמר זה קל יותר, אבל מול הגנות חזקות יותר בלאט יהיה צריך לצידם גם את בלו, פניני וליאור אליהו ששיחק קצת פצוע. הכל כדי להתכונן למצבים שבהם סופו יקבל טיפול אחר מהגנות היריב.

בהגנה ראינו את דווין סמית שוב הופך לשומר הגארדים בעל המשימות המיוחדות ומוציא אותם מהמשחק הרגיל שלהם בצורה מעוררת כבוד. ההגנה האיזורית שבה מכבי נקטה מפעם לפעם לא עבדה כל כך, בעיקר ברבע הרביעי כאשר האיטלקים, עם מערך של גבוה וארבעה קלעים, הניעו את הכדור. כך הם מצאו את הגנת מכבי לא סוגרת בפינה מול המסירה האחרונה שפינתה את הקלעי.


מכבי סיפקה אתמול שיפור באחוזי הקליעה מהשבוע האחרון, ועם האחוז הפנטסטי של סופו בעונשין קלעה 85 נקודות ויצאה לדרך חדשה מבחינה התקפית. עכשיו היא צריכה להמשיך בגל הזה, ולהגיע ליעילות הזו ולאחוזים האלה גם בשני משחקי החוץ הקרובים והקשים נגד פרטיזן ונגד ריאל מדריד.


נושא לנגפורד עדיין אינו מתבהר. הגארד עלה בחמישיה ושוב לא כיכב, אבל הראה יותר רצון,אכפתיות והרבה יותר אסרטיביות הגנתית. הוא עובר מסע של הבנה לאיזה קבוצה הוא בא ומה דרוש ממנו כדי להשתלב בה. בקרוב נדע ונראה אם זה יעבוד בסופו של דבר, כי החיבור הזה זה דורש סבלנות והקרבה מכולם.


מכבי ת"א הבטיחה למעשה את עלייתה לטופ 16, ועכשיו מתחיל המאבק על המקום הראשון בעיקר נגד ריאל. מכבי חייבת מכאן ועד סיום שלב הבתים להימנע משגיאות בתקווה שריאל תעשה אותם. בעוד שבועיים מחכה לנו במדריד קרב מרתק, אולי גם על כל הקופה.