בגיל 55: אנסאן זכה באליפות העולם בפוקר

הגרמני הפך לאלוף המבוגר מזה 20 שנה והרוויח 10 מ' דולר

מאז שנת 1999, אז זכה נואל פרלונג בן ה-62 באליפות העולם בפוקר - הענף היה שייך לצעירים. בזה אחר זה, במיוחד בשנים האחרונות, רוב זוכי המיין איבנט של ה-WSOP, אליפות העולם בפוקר, היו בשנות ה-20 או ה-30 לחייהם. היום (רביעי) זה השתנה, כאשר חוסיין אנסאן בן ה-55 הוכתר לאלוף העולם.


אנסאן, גרמני ממוצא איראני, גבר בדרכו על 8,569 שחקנים (כמות השחקנים השניה בגדולה אי פעם באליפות העולם) וזכה בסכום של 10 מיליון דולר. אנסאן, שהפך כאמור לאלוף המבוגר ביותר מזה 20 שנה, גבר בדרכו על מקצוען פוקר איטלקי, דריו סמארטינו, ששילשל לכיסו שישה מיליון דולר.


אנסאן הגיע לשולחן הגמר כמוביל בצ'יפים ולמעשה שמר על ההובלה עד לשלב הראש בראש מול סמארטינו, שהיה הפכפך. ביד שהכריעה את הטורניר, כל הצ'יפים נכנסו פנימה בטרן (הקלף הרביעי), כאשר אנסאן מחזיק בזוג מלכים, מעל הלוח, בעוד שיריבו עם משיכה לצבע ולרצף-פנימי. הקלף האחרון שנפתח לא שיפר את ידו של סמארטינו, ואנסאן נכנס לרשימה היוקרתית ביותר בעולם הפוקר.


"זו התחושה הטובה ביותר שהרגשתי בחיי", אמר מיד לאחר הזכיה המנצח הטרי, שהפך לאלוף הלא-אמריקאי הראשון מאז 2015, אז ניצח הטורניר מרטין ג'ייקובסון השוודי. ג'ון סין, אלוף השנה שעברה, נושל מתארו - ועולם הפוקר ימשיך לחכות עוד שנים רבות (או כנראה לנצח) עד ששחקן כלשהו יעשה בק-טו-בק באליפות העולם, כפי שעשה ג'וני צ'אן ב-1988 ו-1989, כאשר הטורניר היה קטן בהרבה.