ילד טוב טורינו: רוגאני הוא העתיד של יובה

רצף של 53 משחקים ללא צהוב ושקט נפשי. הכירו את הבלם

דניאלה רוגאני הוא ילד טוב, אולי אפילו טוב מידי. אחרי הכל, איפה עוד תוכלו למצוא שחקן הגנה, בליגה האיטלקית, שלא קיבל ולו כרטיס צהוב, במשך 53 משחקי ליגה רצופים? את הרצף הזה שבר האיטלקי עם שני משחקים עוקבים בהם נשלף לעברו כרטיס צהוב.

בלם העונה של אמפולי
"אני לא יודע אם זה טוב או רע. המאמן ביקש ממני להיות יותר אגרסיבי ונחוש במאבק על הכדור", הוא הסביר, "לכן, אני חושב שהצהובים האלה מעידים על עבודה קשה והתבגרות מצדי". בהמשך הבלם הצעיר הסביר את פשר השינוי: "קייליני תמיד מבקש ממני להיות יותר 'רע' על המגרש, אז אני מקווה שהוא יהיה גאה בי היום". כזה הוא דניאלה רוגאני, צריך לעבוד קשה בכדי ללכלך את הידיים.


הבלם, יליד שנתון 94 ויליד טוסקנה, התחיל את הדרך שלו בכדורגל בגיל 6 באמפולי המקומית, שם העביר 12 עונות בקבוצות הגיל השונות. באוגוסט 2012, החל הרומן של הבלם הצעיר עם הגברת הזקנה והוא הושאל לשנה אחת לקבוצת הפרימוורה (קבוצת הנוער) של יובנטוס, לה עזר לזכות בגביע. יובנטוס הזדרזה לקנות את מחצית כרטיס השחקן שלו בעסקת בעלות משותפת ושלחה אותו בחזרה לאמפולי לעונת התחשלות בסרייה B.


עונת הבכורה שלו הייתה יוצאת מגדר הרגיל. מתוך 40 משחקים ליגה, רוגאני הפסיד 22 דקות בלבד, כבש 2 שערים, עזר לאמפולי לשוב לליגה הבכירה ואם כל זה לא הספיק, אז תואר שחקן העונה היה הדובדבן שבקצפת עבור הבלם בן ה-20.

הילד הטוב שלא סופג כרטיסים צהובים
יובנטוס ואמפולי החליטו לתת לילד להמשיך להתפתח באמפולי תחת המאמן, מאוריציו סארי, גם בסרייה A. רוגאני רשם 90 דקות משחק בכל 38 מחזורי העונה וכבש 3 שערים ואת כל זה עשה בלי להיות מוצהב בכל העונה, נתונים חסרי תקדים עבור שחקן הגנה.

המחסור באגרסיביות של רוגאני פוצה ע"י חוכמת משחק וניידות ששייכים לבלמים המנוסים והותיקים ביותר. כל אלו לא חמקו מעיניו של אנטוניו קונטה, אשר העניק לו זימון בכורה לסקוודרה אזורה. עסקאות בעלות משותפת היו, עד לא מזמן, נפוצות מאד באיטליה בכלל וביובנטוס בפרט. כך הביאנקונרי החזיקו בהרבה כישרונות צעירים ובמקביל לא היו מחויבים אליהם אם אלה לא מימשו את הפוטנציאל.

יחד עם זאת, לקראת עונת 2015-16 ההתאחדות האיטלקית הודיעה שלא תאפשר עסקאות מסוג זה. הגברת הזקנה מכרה את רוב השחקנים שהחזיקה בשחקנים בצורה הזו, אך במקרה של רוגאני, הביאנקונרי לא התלבטו, הוציאו 3.5 מיליון יורו ורכשו את המחצית הנותרת של כרטיס השחקן שלו.

ההחתמה של הבלם אפילו גרמה ללאונרדו בונוצ'י, בלם יובנטוס, לדבר על עצמו בגוף שלישי: "כמו שיובנטוס השקיעה בבונוצ'י ב-2010, כך יובנטוס השקיעה ברוגאני ב-2015 והרוויחה את בלם העתיד של הכדורגל האיטלקי. אנחנו מכירים את דניאלה עוד מהתקופה שלו בפרימוורה ובטוחים שיעזור לנו להשיג את המטרות שלנו".

החיים לצד שלישיית ה-BBC
דניאלה רוגאני מיתג את עצמו כאחד הצעירים המבטיחים ביותר בארופה. ההופעות והנתונים שלו באמפולי הוכיחו שהוא מוכן לאתגר שנקרא יובנטוס. הבעיה היא, שכלל לא היה בטוח שיובנטוס הייתה מוכנה לרוגאני. כידוע, יובנטוס נהנת מאחת מחוליות ההגנה הטובות בארופה בשנים האחרונות.

שלישיית ה-BBC (לאונרדו בונוצ'י, אנדראה ברצאלי וג'ורג'יו קייליני) רצים ביחד מאז 2010 ומהווים את עמוד השדרה של הקבוצה. תוסיפו לכך את מרטין קאסרס שישב בספסל ותראו כיצד משחקן שלא ירד מהמגרש במשך שתי עונות, רוגאני הפך חבר של קבע בספסל. כמובן שפתיחת הליגה הגרוע אי פעם בתולדות המועדון, בעונת 2015-16 ,לא שיחקה לטובת הבלם הצעיר.


כאשר הגיע חלון ההעברות של ינואר ורוגאני טרם רשם הופעת בכורה בהרכב, התחילו הדיבורים על מעבר אפשרי למועדון אחר, כאשר ארסנל ונאפולי כבר היו מוכנות עם הצעות רציניות עבור האיטלקי הצעיר. הרבה פרשנים לא ראו כיצד רוגאני משתלב ביובנטוס והציעו לו לשקול את צעדיו, אך מקסימיליאנו אלגרי, מאמן יובנטוס, דחה את הטענות: "דניאלה רוגאני הוא העתיד של יובנטוס  ויישאר כאן לפחות עשור. נכון, התחרות ביובנטוס היא קשה ביותר אבל על רוגאני להתאזר בסבלנות".


הבלם הצעיר שמע, הבין וחיכה להזדמנות שלו כמו ילד טוב. בפברואר 2015, הוכיח המועדון שפיו וליבו שווים והאריך את חוזהו של האיטלקי הצעיר עד 2020.

הסבלנות השתלמה
כמו בכל סיפור טוב, לבסוף הסבלנות השתלמה. שבר ברגל גמר לקאסרס את העונה (ואת הקריירה ביובנטוס) ופציעה נוספת של קייליני, סללה לרוגאני את הדרך להרכב בניצחון 1:2 על סמפדוריה.


לאחר המשחק הזה יובנטוס פתחה ריצה של 973 דקות ליגה ללא ספיגה (שיא הסריה A בכל הזמנים) ולרוגאני יש בו מניות לא מבוטלות. בסך הכל בעונת 2015-16, 17 הופעות ליגה ועוד 3 בגביע עזרו ליובנטוס לזכות בעוד דאבל מקומי ולרוגאני לקבל מחמאות רבות הן מהתקשורת והן מחבריו לקבוצה.

במסיבת העיתונאים, לקראת גמר הקופה איטליה, ג'ורג'יו קייליני, בחר להתייחס דווקא לרוגאני וסיפר: "אני לקחתי אותו תחת חסותי וכמו כולם, גם אני האמנתי בו אפילו כשלא שיחק. העונה הראשונה בקבוצה גדולה היא תמיד קשה, אבל דניאלה ממשיך להשתפר ולצמוח. אין ספק שמצפה לו עתיד ורוד".


בקיץ 2016, רוגאני עוד היה בסגל המורחב לקראת היורו, אך נחתך בישורת האחרונה וראה כיצד חבריו להגנה מיובנטוס, מובילים נבחרת איטלקית אפורה במיוחד עד לרבע הגמר, שם הפסידו לגרמניה בפנדלים.

רוגאני הבין שגם העונה הוא יצטרך לחכות להזדמנות שלו, אבל קיווה שהפעם הוא יהיה האופציה הראשונה מהספסל. אולם, בהנהלת יובנטוס, המתבססת על שיטה של שלושה בלמים, רצו לעבות את ההגנה והשאילו מבאיירן מינכן את מהדי בנעטייה המנוסה. שוב, הצעות מנאפולי, מילאן, ארסנל ועוד רבות אחרות התחילו לזרום למשרדי יובנטוס בהמוניהם. כולן נדחו על הסף תוך הבהרה ברורה "עתיד רוגאני יהיה אך ורק ביובנטוס".


על אף הבעת האמון הגורפת של הנהלת הגבר תהזקנה בבלם הצעיר שלה, רוגאני שוב מצא את עצמו רואה משחקים מהספסל. יחד עם זאת, בסוף ספטמבר, בעקבות פציעות של קייליני ובנעטייה, מצא עצמו רוגאני בהרכב מול קליארי ואף החזיר עם שער בכורה במדי הביאנקונרי בניצחון 0:4.

רק 4 ימים לאחר מכן, חווה דניאלה, את הפציעה הראשונה שלו בקריירה כאשר נקע את קרסול ימין. "דניאלה סבל מחוסר מזל ונפצע דווקא בזמן שהוא מרוויח דקות משחק", ניסה בונוצ'י להרים את רוחו, "כשרוגאני משחק, הוא עושה דבר גדולים על המגרש. יובנטוס צודקת בכך שהיא בונה עליו".

לאחר תקופת התאוששות של חודש והמשך מכת הפציעות בהגנה של אלגרי (הפעם ברצאלי ובונוצ'י), רוגאני חזר להרכב וכבש בשני משחקים עוקבים מול אטאלנטה בליגה ודינמו זאגרב בליגת האלופות. במשחק הבא היה ממצטייני הקבוצה בניצחון 3-1 על טורינו בדרבי דלה מולה.


הופעותיו המרשימות של רוגאני שכנעו את ראשי הנהלת יובנטוס להעניק לו העלאה בשכר והארכת חוזה נוספת עד 2021, עליה חתם באמצע השבוע. "גאווה היא המילה הראשונה שעוברת לי בראש. אני מאד מאושר מהארכת החוזה הזאת כי זה מראה לי שהמועדון מאמין בי ומרוצה מהיכולת שאני מציג", הוא סיפר במעמד החתימה, "אני שמח להישאר כאן כי יובנטוס זה המועדון שאהדתי מאז ימי ילדותי. ביובנטוס השתפרתי רבות מבחינה מנטלית ובבגרות שלי, דבר שהיה חסר לי באמפולי. מטרתי הינה, כפי שהמאמן אמר בעבר, להיות הבלם של יובנטוס בעשור הקרוב".


כעת, יובנטוס ניצבת בפני משחק העונה מול רומא, בעלת ההתקפה הפורייה ביותר בליגה, עם מוחמד סלאח ואדין דז'קו הלוהטים. תוצאת המשחק תהיה תלויה רבות ביכולת של רוגאני. מה שבטוח, הוא יעשה את הטוב ביותר שלו בכדי להיות כמה שיותר רע.



var pollId = "58527ac739a7c9607fcf48d0"; var pollState = "sitePoll/58527ac739a7c9607fcf48d0/";