19:00: וויילס - ישראל. דאבור יפתח בחוד

דגני יפתח כבלם שלישי . כ-1,000 מפגינים כעת נגד ישראל

אחרי ה-0:4 הקל על אנדורה בבית, שחקני נבחרת ישראל נערכים למשימה קשה בהרבה הערב בקארדיף (19:00, שידור ישיר בערוץ 1). וויילס ניצחה 0:3 במפגש הקודם בארץ וכעת גארת' בייל וחבריו במרחק ניצחון מהבטחת עליה ליורו אחרי בצורת טורנירים גדולים שנמשכת מאז 1958.


בצהריים תיערך אסיפה מסכמת במלון הנבחרת, שיחה שנדחתה משבת. במרכז העיר קארדיף צפויה להיערך תהלוכת הפגנה של ארגונים פרו-פלסטיניים. על פי הערכות המשטרה המקומית, צפויים להגיע בין אלף לאלפיים מפגינים נגד ישראל.


חלוץ הנבחרת, תומר חמד, אמר לקראת המשחק: "באנו מהחום של הארץ, כך שאנחנו עדיין מתרגלים לתנאים החדשים. לי זה יותר קל כי אני מכיר את זה מאנגליה, אבל זה לא יהיה תירוץ. נתכונן בצורה הכי טובה ונבוא מוכנים. הבנו את הטעויות שלנו מהמשחק הראשון".


"היום כולם כבר מודעים לוויילס ומבינים באיזה סדר גודל של נבחרת מדובר. הולך להיות משחק מאוד קשה, יריבה פיזית , אך יחד עם זאת גם עם כדורגל טוב, נצטרך לעשות את העבודה שלנו. אנחנו יכולים לחזור מפה עם תוצאה טובה. אנחנו לא צריכים לעשות יותר מדי חישובים כרגע, אבל כפי שזה נראה אנחנו ובוסניה ניאבק על המקום השלישי.


"אנחנו צריכים לחזור מכאן עם תוצאה טובה כי כל נקודה חשובה במאבק הזה ואני מאמין שאנחנו יכולים לעשות את זה". חמד התייחס גם לכוכב ריאל מדריד, גארת' בייל, ממנו הנבחרת תצטרך להיזהר במיוחד: "לצערנו, בייל בא למשחקים האלה על הצד הטוב ביותר, אבל זה לא תלוי רק בו, אנחנו מתכוננים לכל השחקנים".

"תמיד כיף להיות בנבחרת. יש לנו הרבה נציגים ממכבי כך שזה עוזר להתאקלמות ולמשחק", סיפר איתן טיבי בראיון לאתר הרשמי של מכבי ת"א. "זה היה חשוב שניצחנו את אנדורה ולקחנו את הנקודות, עכשיו אנחנו בפוקוס מלא בוויילס וחשוב מאוד שנהיה מרוכזים לגמרי במשחק".


"וויילס הקשו עלינו בארץ, הם נבחרת מצוינת", הזכיר טיבי. "המיקום שלהם לא משקר, אבל אנחנו צריכים לבוא לשם ולצאת עם נקודות כי זה משחק מאוד חשוב עבורנו ואני מקווה שזה מה שיקרה. אין ספק שלהגיע לליגת האלופות זה מרגש והיסטורי, אך כרגע כל שחקני מכבי מרוכזים במטרה הלאומית והחשובה הזו".           


אבי ריקן תופקד כמגן שמאלי התקפי במפגש מול אנדורה, אך בהיעדרו המגן השמאלי הבכיר שנותר בסגל הוא עמרי בן הרוש, שממלא את התפקיד גם במדי מכבי ת"א. בן הרוש נחשב לשחקן בעל אופי הגנתי יותר וייתכן כי יתאים יותר למפגש מול וויילס. מאימון הערב נעדר ניר ביטון, אבל קשר סלטיק צפוי להיות כשיר.


באימון המסכם אלי גוטמן תירגל מערך מעט מפתיע של שלושה בלמים. אוראל דגני נוסף לחוליית ההגנה כבלם לצדם של טל בן חיים ואיתן טיבי, כאשר עמרי בן הרוש ואלי דסה נוסו כמגינים. בהרכב שתורגל הוצב מונאס דאבור כחלוץ ומאחוריו ערן זהבי. המשמעות היא שבמקרה כזה תומר חמד יירד לספסל.