רכבת ההפתעות: איך לבנות בזול הרכב מנצח?

ליגת החלומות: מי יהיו ה"גניבות" של השנה? ההמלצות בפנים

לבנות קבוצה מנצחת לליגת החלומות זאת משימה מאתגרת ולא פשוטה בכלל. המגבלה התקציבית, חוסר ההבנה מי באמת יהיה טוב, מי יככב, מי יסופסל ומי ירעיד רשתות. החוכמה הקצת יותר גדולה היא לתפוס את השחקנים עם המחירים הנמוכים והבינוניים שצוברים נקודות לעיתים ואף לרוב יותר מהשחקנים היקרים.

בעונה שעברה, יוסי בניון, מאור מליקסון ודומיהם לא הצדיקו את ההשקעה בהם. לעומת זאת, גילינו מיד בתחילת העונה או מעט בהמשך כי ישנם שחקנים שלא הכרנו, וגם אם הכרנו, לא הבנו שהם בינגו במשחק המתוחכם הזה.


בתחילת העונה שעברה, מעטים העריכו שבן ביטון יהיה מעמודי הטווח של הגנת הפועל באר שבע, שטוני וואקמה יהיה אס, שיוגב לרמן, גיא ליפקה ויניב לביא ישתייכו לאחת ההגנות המטורפות בליגה, דווקא במדי הפועל רעננה. וכולם בלי יוצא מן הכלל, היו זולים ושווים כל שקל השקעה.

מי היה מאמין שדניאל ליפשיץ ואיתמר ניצן יהיו מהשוערים המשתלמים וסוחטי נקודות קטלניים בליגת החלומות? אם נודה על האמת, גם עודד אלקיים, עומר אצילי ומוחמד אבו אל היג'א לא ממש היו בתכנון שלנו כשבנינו קבוצה לפני שנה. כל אלה ועוד לא דיברנו על גניבת העונה שעברה, עומר דנינו, שעלה רק 3 מיליון ולא רק שסתם חורים תקציביים, אלא היווה עוגן בהרבה הגנות במשחק המטורף הזה.


אז מי צפויים להיות הדנינו והביטון העונה? קורעי הרשתות המפתיעים וחומה בצורה בהגנה? אתגר לא פשוט, אבל ניסינו להרכיב קבוצה שכוללת את ההפתעות הפוטנציאליות העונה. לאו דוקא שחקנים אלמוניים, אלא יותר שחקנים בתקציבים סבירים שצפויים להפתיע בצבירת הנקודות.


דודו גורש בשער באר שבע זאת השקעה ראויה וסביר שיהיו לא מעט משחקים שהשוער, מהמבוגרים בליגה, ישמור על רשת נקייה. אלי דסה, הרכש הטרי של מכבי תל אביב הוא מחטף למשחק, שהרי מחירו נשאר כפי שהיה בטרם עבר מבית"ר ירושלים. צמד שחקני ההגנה של הפועל תל אביב, אדי גוטליב ועיאד אבו אביד, משלימים את קו ההגנה שלהערכתנו יצבור לא מעט נקודות העונה.

בקישור, גאל מרגוליס, שמושאל למכבי נתניה ממכבי ת"א, צפוי לעשות קפיצת מדרגה ולהפוך לשחקן מוביל אצל שלומי דורה. גם אמיר עגייב, שחקן סופר כשרוני שאולי השנה יעשה את הפריצה הגדולה שלו, נמצא ב-11 שלנו.


איסמעיל ריאן הוא אמנם לא הפתעה, אבל אחרי העונה שעברה, מסתמן כאחד הבטוחים בהרכב של מכבי חיפה ולא פחות מזה, אחד המשמעותיים בהתקפה. שחקן נוסף שעשוי לבלוט הוא אחמד קסום שמסוגל להפוך למנהיג של הפועל עכו וזה מספיק לנו כדי להוסיף אותו להרכב שלנו. תומר סוויסה שלא מצא את מקומו בהפועל באר שבע לפני שנתיים ובבית"ר לפני שנה, חוזר לקבוצת תחתית וצפוי להיות מהמוציאים לפועל העיקריים של הפועל חיפה. בדיוק כמו דובב גבאי שצפוי להיות קטלני העונה בהתקפת בית"ר.


את ההרכב משלים שחקן אלמוני, פוטנציאל לפריצה השנה, ערן זהבי. ובלי ציניות, כל הרכב שלא כולל את הפנומן הזה הוא פשוט הרכב פחות טוב ולכן הוא עוגן אצלנו וסביר להניח שגם אצלכם. אז נכון, למראית העין ההרכב אפור ומשעמם, אבל המשחק הזה הוכיח לנו שהמציאות עולה על כל דמיון וייתכן והקבוצה הזו היא השלב הראשון בדרך לרכב.