חומת ברלין: מה להט צריך לעבור כדי לשרוד?

הלוחם ב-20:30 מול בקסטרום השבדי בגרמניה בקרב UFC שלישי

כשנועד להט יעלה הערב לזירה (20:30, ישיר ב-5LIVE) הוא לא רק יעמוד מול יריב מסוכן – ניקלאס בקסטרום השבדי – יהיה זה גם המיקום שבו יערך הקרב שיוסיף למשמעות היסטורית. אצטדיון O2 נמצא בחלקה המזרחי של העיר ברלין ובבירת גרמניה תתרחש ההופעה הראשונה של לוחם MMA ישראלי על אדמה שידעה זמנים קשים לעם היהודי. UFC Fight Night 69 יארח את נציגנו הבכיר בעולם הלחימה בקרבו השלישי בארגון בניסיון ליצור לראשונה בקריירה רצף ניצחונות ב-UFC.

כזכור, נועד להט חתם בארגון המוביל בעולם בינואר 2014 וכחודשיים לאחר מכן עלה לראשונה לכלוב מול גודופרדו פאפיי ומול קהל עוין בברזיל. קרב הבכורה הסתיים בהפסד בנוק אאוט בסיבוב הראשון עקב ברכייה מעופפת ששיגר הברזילאי, אך נועד לא אמר נואש וקיבל הזדמנות שנייה מול סטיבן סיילר כארבע חודשים לאחר מכן. את הקרב השני של להט הוא סיים בהצלחה וניצח בהחלטת שופטים לאחר שלוש סיבובים מתישים מול יריב קשוח.


עם מאזן של הפסד וניצחון, להט לקח את הזמן וטיפל בפציעות ישנות על מנת שיוכל להאריך את חיי המדף כלוחם. כעת, להט מקבל הזדמנות שלישית, כשהפעם יריבו מגיע משבדיה. לשני הלוחמים יש מאזן דומה, עם הפסד וניצחון ובדומה ליריביו הקודמים של להט גם הפעם מדובר בלוחם ארוך גפיים.

לבקסטרום יש מאזן של שמונה ניצחונות והפסד בודד אשר היה בקרבו האחרון והתרחש כדקה ועשרים שניות אל תוך הסיבוב הראשון. מבט עמוק יותר יגלה לנו שניקאלס הצליח לסיים את יריביו ב-6 קרבות שונים הן בהכנעות והן בנוק אאוט, מאזן המרמז שמדובר בלוחם מסוכן. השימוש ברגליים וידיים ארוכות אפשר לו לשמור על מרחק מיריביו בעוד שהוא נשאר בטווח פגיעה וכך להסב נזק משמעותי.


להט, מצד שני, יהנה מיתרון ברור במחלקת הגראפלינג. כאלוף עולם לשעבר בג'יו ג'יטסו ברזילאי לנועד יש את הביטחון המלא בקרקע מול כל לוחם בקטגוריה משקל נוצה (עד 66 ק"ג). השאיפה התמידית של נועד תהיה לסגור את המרחק מול השבדי ולהיכנס למצב של קלינץ', שם להט יוכל להשתמש בכישורי הג'ודו שלו בשביל להטיל את ניקאלס בצורה וירטואוזית. משם, בקרקע, הדרך לניצחון עשויה להיות מהירה אם נועד ימצא את ההכנעה או שישתמש בשליטה מלמעלה וישחרר משם הפגזה ארטילרית שתגרום לבקסטרום לאבד את ההכרה.


ניצחון הינו קריטי ללוחם הישראלי מאחר ומדובר בנקודת ציון חשובה בקריירה. ניצחון יעלה את המניה של נועד בבורסת ה-UFC ויקנה לו יותר חשיפה ומתמודד בעל שם יותר גדול בקרב הבא שלו בעוד שהפסד יוריד אותו בדירוג באופן משמעותי ואף עלול לגרום לפיטוריו. לאחרונה נועד קיבל את המוטיבציה הכי גדולה שיש בדמות בן בכור שימשיך את השושלת ולשם כך הוא זקוק לניצחון גדול בשבת.