אחרי סערת החיסון: ג'וקוביץ' ניצח בערעור ויוכל להשתתף באליפות אוסטרליה בטניס

שחקן הטניס המדורג 1 בעולם והלא מחוסן ישוחרר מהמתקן בו הוא שוהה בימים האחרונים והדרכון שלו יוחזר אליו, זאת לאחר שבית המשפט האוסטרלי אישר את כניסתו למדינה באופן רשמי ואת השתתפותו בטורניר הטניס

זמן צפייה: 01:46

ניצח בערוער: בית המשפט באוסטרליה קבע היום (שני) כי שחקן הטניס המדורג 1 בעולם והלא מחוסן נובאק ג'וקוביץ' יוכל להכנס למדינה באופן רשמי ולהשתתף בטורניר הטניס Australian Open, זאת לאחר שקיבל את ערעורו של הטניסאי. בהמשך, צפוי ג'וקוביץ' להשתחרר מהמתקן בו הוא שוהה בימים האחרונים והדרכון שלו יוחזר אליו, כך לפי החלטתו של השופט אנתוני קלי.

עוד פסק השופט קלי כי ממשלת אוסטרליה תשלם לג'וקוביץ' את כל החשבונות שצבר עד כה במהלך שהותו במתקן הכליאה למהגרים. בנוסף, כינה השופט קלי את ההחלטה לבטל את הויזה של ג'וקוביץ כ"בלתי הגיונית". כידוע, לאחר ביטול הויזה על ידי ממשלת אוסטרליה - לא ניתן להכנס למדינה למשך 3 שנים.

נובאק דג'וקוביץ
נובאק דג'וקוביץ | צילום: צילום: רויטרס

כזכור, יומיים לאחר שאוסטרליה ביטלה את אשרת הכניסה של ג'וקוביץ', עורכי דינו של כוכב הטניס טענו כי העובדה שנדבק בנגיף הקורונה ב-16 בדצמבר אשתקד מעניקה לו פטור מהצורך להתחסן. השחקן הסרבי, שזכה 9 פעמים באליפות אוסטרליה הפתוחה ועדיין מנסה לשבור את שיא הזכייה בתארים בגראנד סלאם, קיבל פטור רפואי על מנת להשתתף בטורניר הטניס היוקרתי. עם זאת, לאחר שנחת במלבורן והמתין בשדה התעופה במשך שעות - הוא נדרש לבסוף לעזוב את שטחי המדינה, והועבר למתקן מעצר למהגרים.

במסמכים שהגיש לבית המשפט באוסטרליה, טען ג'וקוביץ' כי ב-16 בדצמבר אשתקד הוא נבדק בבדיקת PCR שהתקבלה חיובית, אך יום לאחר מכן ב-17 בדצמבר ג'וקוביץ' צולם כשהוא השתתף בטקס בעודו לא עוטה מסכה, וכן תצלומים נוספים בהם ג'וקוביץ' הצטלם עם נערים צעירים שמתאמנים באחד ממתקני הספורט הנושאים את שמו - דבר שעלול לסבך את הטניסאי הבכיר בעולם עוד יותר. כמו כן, לא ברור אם ג'וקוביץ' היה מודע להיותו חולה קורונה בזמן הצילומים.

ג'וקוביץ בן ה-34, שידוע בתור מי שמתנגד לחיסוני הקורונה, קיבל פטור רפואי על מנת להשתתף בטורניר ה-Australian Open, דבר שהרגיז אוסטרלים רבים שנאלצים לחיות תחת הגבלות קשות נוכח ההתפשטות של המגפה במדינה.