רק ברקוביץ' יכול

הישארות דרור קשטן עד סוף הקמפיין תהפוך לקרקס, ותאפשר למחליפו לחזור לתירוצים הישנים. רק מינוי חדש ומלהיב יחזיר את האמון והאהדה לנבחרת. דעה

שמחתי בשער הניצחון של לטביה על ישראל, אני מודה. דרור קשטן והנבחרת שלו גרמו לי להרגיש כך. זו לא היתה שמחה לאיד בגלל שנאת המולדת, או תחושת מיאוס מהלאומנות שתמיד מרחפת מעל אירועים כאלה. פשוט תחושת הקלה. יותר לא ימכרו לנו את השקרים והספקולציות. די, נגמר.

בניון התעמת עם קשטן: "אני לא מצטער" | דרור קשטן נכשל כי נכנע לקונצנזוס. דעה | חייבים לזרוק את בניון מהנבחרת. דעה

עוד קמפיין של הנבחרת מת, והיום, ממש עכשיו זה בדיוק הזמן להיפרד לשלום מדרור קשטן, שגרם לציבור לאבד כל עניין בנבחרת. המאמן היה צריך אמנם להחזיר את המפתחות כבר, כמה סמלי, ב-1 באפריל אחרי ההפסד 2:1 ביוון שגמר את הסיפור סופית, אבל מוטב באיחור של חמישה חודשים ולא עם בזבוז של שנה נוספת.

מה שנזכור מקשטן, מעבר לפנקסנות המבישה שניהל מול יניב קטן, פיני בלילי ועוד רבים וטובים, זה את ההתנהגות המתנשאת שלו במסיבות העיתונאים, שנהפכו להתעללות מכוונת. להקריא קלישאות מדף שהכין בבית, להגיב במשפטים ציניים כמו "בואו תשאלו אותי הרבה שאלות", או "אני לא חייב לאף אחד הסברים", זו התנהגות בוטה ומזלזלת של אדם שלא מבין שהוא נושא בתפקיד ציבורי שחייב בשקיפות. רק שלא יתפלא כשאותם עיתונאים שסבלו את ההתנהגות שלו, מבקרים אותו הבוקר באופן חריף.

אחרי המשחק המביך מול לטביה, החלטורה המשיכה לעבוד כשקשטן בחוצפה רץ להודיע שיש לו חוזה עד יוני 2010, אבל כולם כבר מבינים שהתקופה הזאת תהפוך לקרקס. השחקנים לא יספרו אותו, כמו שרק הם יודעים (ותשאלו את יוסי בניון), והקהל יקבל תחושת אנטי עוד יותר גדולה מכל העסק. שום דבר לא ייבנה לעתיד, ובקמפיין הבא למאמן שוב יהיה את התירוץ של "רק התחלתי לעבוד, מה אתם רוצים ממני?".

רק מינוי חדש ומלהיב (מישהו אמר אייל ברקוביץ'?) יוכל להפוך את שלושת המשחקים הנותרים למבחן אמיתי עבור השחקנים, שיהיו חייבים להוכיח שהם גם שחקני כדורגל. מימוש החוזה של קשטן עד תומו תהיה מריחת זמן מיותרת. קשטן לא ממהר, יש לו את כל הזמן שבעולם והוא מוכן להעביר אותו לריק בתפקיד, אבל שעון החול של הנבחרת הולך ואוזל. אז שמישהו יעשה מעשה שם למעלה, לפני שנאבד את טיפות האמון והאהדה האחרונות שעוד נשארו לנו כלפיה.