"שוויץ לא הגיעה למצב"

דרור קשטן, שסימן לקהל לשתוק לאחר השוויון, דווקא מבסוט מהתיקו 2:2 מול שוויץ: "ביטלנו את הנבחרת שלהם". אבי לוזון לעיתונאים: "נעלה על אפכם ועל חמתכם"

90 דקות מורטות עצבים עברו על דרור קשטן ב-2:2 מול שוויץ, שפתח את מוקדמות מונדיאל 2010. "אנחנו לא גנבים", ענה המאמן במסיבת העיתונאים אחרי המשחק בתגובה לקביעה כי ישראל גנבה נקודה. "בהיסטוריה של הכדורגל יש הרבה מקרים של קאמבק בדקות האחרונות. כל עוד המשחק משוחק יש אפשרות לכבוש שערים. אני חושב שמגיע יישר כוח לבחורים על החזרה מפיגור 2:0".

.

"אני מאוד מרוצה מהרבה מאוד חלקים של המשחק", אמר המאמן בסיום. "ספגנו שערים בניגוד למה שקרה במשחק. שלטנו והגענו למצב אחד או שניים, הם לא הגיעו לשום מצב, הם הבקיעו את היתרון מבעיטת עונשין. שחקני ההגנה שלנו קיבלו תדריך לגבי המצבים הנייחים. הבעיטה הראשונה הייתה בלתי ניתנת לעצירה, יאקין ידוע במצבים הנייחים שלו. הכדורים שלו מאוד מסוכנים וכך היה גם ביורו".

קשטן הגן על ההרכב הפותח שלו, אם כי דווקא השחקנים שלא פתחו, אליניב ברדה, בן סהר ומשה אוחיון היו אחראים לשערים של ישראל. "אני חושב שהיה לנו מערך ההתקפי עם יוסי, עומר גולן וקולאוטי". על הצבתו של חלוץ לוקרן בקישור אמר קשטן: "בכדורגל המודרני חלוץ אחד משחק מאחורי השני. כתוצאה מכך ביטלנו את השוויצרים, הם לא הגיעו לשום מצב גם במחצית השנייה. הם הבקיעו אמנם מעוד מצב נייח, הם חזקים בזה ונערכנו לכך אבל לפעמים מתלבשת בעיטה ליאקין והוא הבקיע שער יפה, הוא גם יודע להכניס לאחרים, וכך הגיע השער השני".

"צריך לתת שאפו לשחקנים שחזרו מפיגור במזג אוויר חם ובמצב מוראלי לא פשוט", הוסיף המאמן הלאומי. "ישנה רוח חדשה בנבחרת, ב-2:0 נתנו כתף ועזרנו אחד לשני. הגיעו לנו שני פנדלים, ממידע שקיבלתי מהשחקנים".

על המשך הדרך כשביום רביעי כבר תתארח ישראל במולדבה במשחקה השני בקמפיין: "יש לנו סיכוי, בוודאי, אמרתי גם לפני תחילת הקמפיין, שום תוצאה לא מסיימת את הקמפיין. מי אמר שאם אתה מנצח במשחק הראשון אתה מעפיל? יש עוד תשעה משחקים. אסור להקל ראש גם בלטבים ובמולדובים".

בניון: "הקהל לא כמו באנגליה"

הקפטן יוסי בניון, שכבש את השער שהחזיר את ישראל למשחק: "אני מרוצה מחלקים גדולים של המשחק. לא רצינו תיקו, היינו צריכים שלוש נקודות אבל לאור איך שהמשחק התפתח מגיע לנו כל הכבוד. צריך לקיחת את החיובי. דרור ידע ברגע הנכון לעשות את החילופים - ברדה, סהר, אוחיון".

קשר ליברפול התייחס גם להתנהגות של הקהל, שקרא לקשטן להתפטר: "זה מאוד מאכזב אותי. באנגליה הקהל דוחף אותי ופה לא. הוא תמיד צריך להיות מאחורינו בכל 90 הדקות, אם הקהל שורק בוז זה יכול לפגוע בשחקנים".

"לא אמרנו שהבית הוא קל", התייחס בניון להערכות שישראל יכולה להעפיל למונדיאל. "אין לנו את ספרד או צרפת, אבל הסיכויים הם טובים. גם אם היינו מפסידים לא היינו יוצאים מהמרוץ. חשוב לנצח ביום רביעי, כל תוצאה פחות מניצחון תאכזב. נצטרך לעבוד קשה ואני מאמין שננצח".

דודו אוואט: "עד הבוקר לא ידעתי שאפתח. אני מקצוען והייתי ממשיך בנבחרת גם אם לא הייתי פותח. את השער הראשון אי אפשר היה לקחת. יפה שחזרנו מפיגור, התיקו הזה הוא מצוין מבחינתנו. אנחנו לא יכולים להיות שמחים מספיגת שערים ממצבים נייחים, אבל אני יוצא עם תחושה טובה. אנחנו נלמד מהדברים האלה בעתיד. לאור מה שראינו במגרש אנחנו לא יכולים להיות חזירים. שלטנו לאורך כל המשחק, אבל זאת תוצאה טובה. ההגנה הייתה יוצאת מהכלל, אנחנו בראשיתו של תהליך טוב שמטרתו להגיע למונדיאל ואני בטוח שנשיג את המטרה".

ליגיונר אחר, טל בן חיים: "אני לא חושב ששיחקנו כל כך טוב. אנחנו צריכים לנצח נבחרת כזאת בבית. שוויץ נבחרת שהשתתפה ביורו ובטורנירים גדולים וישראל לא, אבל זה תיקו שכולו הפסד. אנחנו צריכים לנצח נבחרת כזאת בבית".

בן סהר, שנכנס כמחליף וסחט נקודה בזמן פציעות: "אני רוצה לשחק בכל דקה. אני מרגיש בכושר טוב. לחזור מתיקו אחרי פיגור זה כבר טוב והוכחנו אופי. אנחנו נוסעים למולדובה בידיעה שאנחנו חייבים לנצח. בפרמיירליג יש שחקנים גדולים וזאת רק ההתחלה, יש לי ביטחון ואני מקווה לשחק שם. ידעתי שאני צריך את הגול להוכיח שאני יכול לשחק בנבחרת ובאנגליה. אני חושב איך להיות הכי מפוקס, בתוך תוכי אני יודע מה אני שווה ואני מקווה להראות את זה בכל משחק ומשחק. שלטנו במחצית השנייה ויכולנו להבקיע עוד שערים. היינו צריכים לנצח וחבל שלא עשינו זאת".

בירם כיאל: "יצאנו מהקבר, הוכחנו אופי. הראנו שכל אחד בנבחרת גבר. זו הופעה ראשונה שלי בנבחרת הבוגרת ואני רוצה להודות לצוות המקצועי. הוכחנו נחישות ואופי, אם נלמד לתקן את הטעויות מהמצבים הנייחים נגיע רחוק".

סלים טועמה: "מגיעה מילה טובה לצוות המקצועי. אני שמח שפתחתי בהרכב. אנחנו קצת מאוכזבים, בסופו של דבר היינו צריכים לנצח אבל ה-2:2 זו תוצאה בסדר. אנחנו לא הולכים לחשוב על המשחק הזה, זה נגמר. אני חושב שיכולנו לנצח, שוויץ היא לא נבחרת חזקה כמו שחשבנו".

אליניב ברדה, שהיה מאוכזב מכך שלא פתח בהרכב: "לחלק זה היה נראה בלתי אפשרי לחזור כשהיינו בפיגור 2:0, אבל הוכחנו הרבה אופי. אם היו עוד כמה דקות יכול להיות שהיינו מנצחים. כולנו רצינו לפתוח עם ניצחון, אבל קרה מה שקרה. חזרנו מ-0:2 וזה טוב מאוד. אני חושב שאת השער הראשון אי אפשר היה למנוע, עבדנו כל השבוע על מצבים נייחים הכרנו את שוויץ בצורה הכי טובה שיכולה להיות. התיקו לא מוריד את הציפיות מהנבחרת, אנחנו מספיק מאוחדים, הוכחנו אופי ואנחנו יכולים לנצח גם בחוץ. לקבל תחת זה לא מזיק".

עומר גולן: "אני לא יוצא מאוכזב. התחלנו את המשחק די טוב, הגענו להזדמנויות אבל בעיטה מצוינת שלהם הכניסה אותם לפיגור. הראנו הרבה אופי וזה ייתן לנו ביטחון בהמשך. זה לגיטימי שהקהל מאוכזב. יצאנו מהמצב שנוצר בצורה די טובה ונקווה שבמשחק הבא יהיה יותר טוב. אני שמח לפתוח בהרכב בכל תפקיד שהוא".

תמיר כהן: "לפני שעלינו למגרש שאלתי אם זו אותה נבחרת שלפני 4 שנים ואמרו לי שזו כמעט אותה נבחרת. זאת נבחרת מצוינת שמתמודדת ביורו ומונדיאלים. לחזור מפיגור זה טוב, הראנו המון רצון ואופי, דברים שלא היו לנו בעבר. יש לנו סיכוי לעלות, זה בסה"כ משחק ראשון מתוך עשרה, נקווה שהנקודה תיתן לנו ביטחון".

מאמן שוויץ, אוטמאר היצפלד: "אנחנו מאוכזבים שלא סיימנו ב-0:2, כבשנו מההזדמנויות שהגענו אליהן. חבל שלמרות השליטה שלנו לא שמרנו על היתרון. אסור לנו לחזור על הטעויות שעשינו היום כי איבדנו שתי נקודות, אבל הרווחנו נקודה חשובה מול אחת מהנבחרות הטובות בבית".

על מזג האוויר אמר היצפלד: "הרגשנו כמו בסאונה, השחקנים איבדו כוח והייתי צריך להחליף את מי שאיבד כוח. אסור לנו להוריד את הראש, צריך להמשיך הלאה. אנחנו בתחילת תהליך. היו מספר שחקנים שאיבדו כדורים בקישור ולא עשו את מה שציפיתי, אבל בתנאים האלה היה קשה להסתדר".