סולם יעקב

יעקב בוזגלו, שדרש שכר של חצי מיליון דולר לבנו, התגמש: 330 אלף דולר לעונה, ומאור עובר למכבי ת"א, שתשלם 2.4 מיליון דולר על כרטיסו. התקציב יעמוד על 52 מיליון ש'

אביו של מאור בוזגלו, יעקב בוזגלו, התקשר הערב (שלישי) לאבי נמני, המנהל הספורטיבי של מכבי ת"א, והודיע לו כי הוא מקבל את ההצעה שהגישו הצהובים לשחקן. בוזגלו ישתכר כ-330 אלף דולר לעונה בחוזה ל-4 שנים, מה שאומר כי הוא הסכים להתגמש בצורה משמעותית ביחס לדרישתו המקורית שהייתה כ-500 אלף דולר לעונה.

בשעות הבוקר עוד הודיע הבעלים אלכס שניידר לנמני כי הוא יורד מבוזגלו בשל דרישותיו וביקש להודיע זאת ליעקב בוזגלו. אלא שכשזה שמע על כך הוא הסכים לרדת בדרישותיו.

מכבי ת"א תרכוש את כרטיסו של בוזגלו ב-2.4 מיליון דולר, כשמחצית מכך יועברו לידי מכבי חיפה ומחצית נוספת לידיו של יעקב בוזגלו. אגב, בוזגלו נמצא במאבק משפטי מול ראובן מועלם על חלקו בכרטיס השחקן, אבל במכבי הבהירו כי אין להם צד בעניין ומבחינתם הם עובדים מול יעקב בוזגלו ומה שייקבע בבוררות בין הצדדים לא אמור להשפיע עליהם.

העונה נוכחית הייתה הטובה ביותר בקריירה הקצרה של בוזגלו בן ה-20.5. הקשר שיחק ב-33 משחקים במדי סכנין, כבש 9 שערים ובישל 12. בסה"כ בוזגלו אחראי העונה, בדרך ישירה או עקיפה, ל-60% מהשערים שכבשה קבוצתו בליגה.

הרבה בזכותו של בוזגלו, סכנין סיימה במקום הרביעי בליגה, בעונה שבה הרבה הימרו עליה כיורדת. נסיכת המגזר היא גם הקבוצה היחידה שלא הפסידה העונה לבית"ר ירושלים, כאשר בוזגלו כבש פעמיים בטדי והוביל את קבוצתו לשני ניצחונות במגרשה של האלופה.

בוזגלו הצעיר הספיק לעבור כבר בגיל הנוער בהפועל ת"א, מכבי ת"א, בית"ר ירושלים וליון לפני שנחת בבית"ר ירושלים. בעונת 2006/07 הושאל להפועל פ"ת עמה ירד ללאומית.

בלי קשר לנושא בוזגלו, למרות הציפיות של מכבי לתקציב שיא של מעל 70 מיליון שקלים, עכשיו כשאלכס שנייידר עזב את ישראל מתברר שתקציב הקבוצה הולך לנוע סביב 52 מיליון שקלים בלבד. המסגרת הנוכחית נמוכה יחסית לציפיות בעיקר בשל הירידה בשער הדולר שחלה בחודשים האחרונים. כששניידר קנה את מכבי ת"א שער הדולר עמד על 4 שקלים לדולר כך שלמעשה היום הוא צריך להזרים יותר כסף ממה שתכנן לכיסוי הוצאות המועדון.

תקציב המועדון אמור להתחלק בצורה הבאה: מתוך 52 מיליון השקלים יופנו כ-28 מיליון שקלים לשכר השחקנים, כשרק לשם השוואה, שכר השחקנים בעונה שעברה עמד על 16 מיליון שקלים בלבד. מי שאמורים לצאת נשכרים ממסגרת התקציב הנוכחית הם אנשי מחלקת הנוער וניר לוין. תקציב המחלקה שעמד העונה על 4.5 מיליון שקלים יגדל משמעותית ויעמוד על כ-6 מיליון שקלים.

חשוב לציין כי מסגרת התקציב כוללת גם את ההשקעה של שניידר וגם של אנשי אגודת מכבי ת"א, שיצטרכו לאשר בישיבה מיוחדת את התשלום מצידם של חמשת אנשי העסקים, שהתחייבו להעביר לאגדת מכבי תל אביב סכום של כ-100 אלף דולר בכל עונה.

נמני נפגש עם דה רידר

ג'נרל מנג'ר מכבי ת"א, אבי נמני, נפגש עם קשרה הישראלי-הולנדי של ברמינגהאם, דניאל דה רידר וניסה לשכנעו להגיע ארצה ולחתום במכבי ת"א. בקבוצה אמרו היום: "הוא עדיין לא החליט אם הוא רוצה לעזוב את אנגליה, אבל אם הוא ירצה ארצה, ננסה להביא אותו".

לדה רידר יש חוזה בברמינגהאם שירדה לליגה השניה באנגליה, אך מאז הגיעו לקבוצה הוא לא ראה יותר מדי מגרש השכר שלו עומד על כ-800 אלף ליש"ט בעונה. בסביבתו של השחקן, שנמצא בחופשה בארץ, כמדי שנה, נאמר שהקבוצה האנגלית תהיה מוכנה לשחררו ללא תמורה אם יימצא מועדון שיעמוד בשכרו.