ימי המכבים

בעוד האחות הבכירה מהכדורסל מתמרקת לקראת גמר הפיינל פור, קבוצת הכדורגל של מכבי ת"א ניצחה בבלומפילד 1:3 את בני סכנין וניצלה כמעט סופית מירידה

בלי טובות מבית הדין, מכבי ת"א עשתה היום (שבת) צעד חשוב מאוד בדרך להבטחת ההישארות בליגת העל בעונה הבאה. הצהובים גברו 1:3 על בני סכנין והם מרוחקים 7 נקודות מהקו האדום, לפחות עד משחקה של אשדוד מול בית"ר ירושלים ביום שני. ליאור ג'אן, אלן מסודי ויאניק קמנאן כבשו למכבי ת"א, מהרן אבו ריא צימק לסכנין. יא יא פטי הורחק בדקה ה-90.

ניר לוין העלה הרכב מעובה במרכז השדה, כשהוא מציב שלושה קשרים אחוריים בין ה-11. בסכנין חזר יא יא פטי להרכב. החלוץ המוצהב איליה יבוריאן לא שיחק בקבוצתו של אלישע לוי, כשמי שפתח במקומו הוא חאלד חלאיילה.

בשני מפגשי הליגה הקודמים בין הקבוצות העונה הוציאה מכבי ת"א רק נקודה. במשחק בסכנין ניצחו המארחים 2:3 ובגומלין סיימו השתיים בתיקו 0:0.

כבר בדקה ה-1 הגיעה סכנין להזדמנות מצוינת, כאשר מאור בוזגלו השתלט בצורה נהדרת על כדור עומק, חלף בקלות על פני שומרו אך בעט בצורה לא טובה ואיפשר ליבריץ' לקלוט. ומי שלא מבקיע בצד אחד סופג בשני: ההתקפה הראשונה של מכבי הסתיימה בכדור קרן שהוגבה למרכז רחבת סכנין. ליאור ז'אן זינק מצוין ונגח בחוזקה פנימה, 0:1 כבר בדקה הרביעית.

בדקה העשירית הגיעה מכבי להזדמנות טובה נוספת אך יוסי שבחון בעט מ-20 מטרים לידיו המוכנות של מאיר כהן. בדקה ה-25 הופסק המשחק לכחמש דקות אחרי שג'ון קולמה התנגש בשופט מאיר בוחבוט ופגע בו. המשחק הפך להיות פיזי יותר ואיכותי פחות, כשההזדמנות הממשית הבאה הגיעה רק בדקה ה-38 אז נגח קמנאן חלש כדור גובה שהגביה אלן מסודי, כהן היה במקום וקלט.

בדקה ה-45 שוב הייתה קרובה סכנין לכיבוש ומצאה עצמה דווקא בצד הסופג. זה החל בכדור עונשין רשלני של בוזגלו לידיו של יבריץ' ונמשך במתפרצת של המארחים, בסיומה שלח רומן כדור עומק למסודי שנשאר לבדו מול כהן ולא נכשל, 0:2 במחצית.

בוזגלו ביזבז כדור עונשין נוסף אותו בעט היישר לידיו של יבריץ' בדקה ה-50. בצד השני כמעט השלים מסודי צמד אך כהן הדף ברגלו את הבעיטה החדה שנשלחה למסגרת. סכנין הגיעה למצב מצוין נוסף, כשגנאים מצא עצמו באחד על אחד מול יבריץ', אך השוער יצא עם ידו על העליונה והדף. בדקה ה-63 הגיע השער השלישי של המארחים: ג'ונתן אסוס מסר כדור נפלא לתוך הרחבה, קמנאן מזוית קשה שלח כדור שהכניע את כהן ונכנס, 0:3. החילופים של אלישע לוי נשאו פרי בדקה ה-71 כאשר עלי עותמאן מצא בכדור גובה מצוין את הראש של אבו ריא שנגח לרשתו של יבריץ', 1:3.

הרכב מכבי ת"א: דרגוסלאב יבריץ', רביד גזל, ג'ו ביזארה, ליאור ז'אן (אבי יחיאל, 46), ארז מסיקה, דן רומן, ג'ונתן אסוס, משה מישאלוב, אלן מסודי (שירן ייני 82), יוסי שבחון (רודי חדד), יאניק קמנאן.

הרכב בני סכנין: מאיר כהן, עבד רבאח, יא יא פטי, ליאוניד קרופניק, באסם גנאים, ג'ון קולמה, לוקאש סורמה, חאלד חלאיילה (מוחמד אבו-ריא, 60), חאמד גנאים, מאור בוזגלו (עלי עותמאן, 65), בוגדן אפוסטו.

לוין: "קיבלנו השראה מקבוצת הכדורסל"

מאמן מכבי ת"א, ניר לוין אמר בסיום: "קיבלנו השראה מקבוצות הכדורסל והכדורעף, גם דיברנו על האופי של קבוצת הכדורסל בחדר ההלבשה, אני שמח שראינו חלק מזה כאן ברצון ובנחישות. הנקודות האלה מאוד חשובות מבחינתנו, ואני שמח שניצחנו בצורה מכובדת ומוצדקת. עוד לא הבטחנו את ההישארות, ישנם תסריטים שבהם 34 נקודות לא יספיקו לכן נמשיך להתכונן. עשינו צעד גרול ומשמעותי להבטחת ההישארות".

אלישע לוי: "כשאתה מקבל גול בדקה הראשונה ונראה ככה זה עניין של מוכנות. מכבי ת"א באה, רצתה יותר, שיחקה מאוד אגרסיבי. התחלנו לשחק ב-3:0, זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. מאז שהודיעו שאני מאמן את מכבי חיפה בעונה הבאה ניצחנו 3 פעמים ברציפות, אז אין שום קשר בין אחד לשני".