היקה בברזל: 0:2 לנתניה על הפועל חיפה

צפו: האלבני ומלמד כבשו. מהראן לאלה חזר אחרי שנתיים

קיץ מעניין עבר על מכבי נתניה. המועדון שרק לפני שלוש שנים חזר לליגת העל אחרי פירוק ותקופה ארוכה של חוסר ודאות, לפתע יכול היה להתרווח ואפילו לחלום על קפיצת מדרגה. אלמוג כהן חזר הביתה אחרי גלות ארוכה בגרמניה, גם רועי קהת הצטרף אחרי תקופה ארוכה על הספסל בחיפה, ולפתע האוהדים הרבים של הקבוצה היו יכולים לחלום על חזרה לימי הזוהר. היום (שבת), היא סוף סוף עלתה לדשא בפעם הראשונה, ורשמה גם ניצחון בכורה העונה, 0:2 על הפועל חיפה במחזור הראשון של גביע הטוטו.


זה לא היה משחק נהדר של היהלומים, בוודאי לא באופן רציף. היא אמנם ברוב שלבי המשחק היתה טובה יותר מיריבתה, אבל גם רשמה דקות של ירידה משמעותית ביכולת. עם זאת, חייבים לתת לה גם את חמת הספק: ההרכב הכיל ארבעה שחקנים חדשים לחלוטין (כהן, קהת, גולובארט ותורג'מן), ועוד שניים נוספים עלו מהספסל. דראפיץ' וברדה היו צריכים להתמודד עם מציאות חדשה, ובאופן מעניין דווקא לאחר רכבת החילופים הארוכה, נתניה הצליחה להבקיע. פעמיים.


ומה לגבי הופעות הבכורה? אלמוג כהן לא הרעיף ניצוצות, אבל הוא תמיד היה שחקן של עבודה שקטה ואפורה יחסית. קהת לא הלהיב, אבל גם לו אפשר לתת הנחה, מאחר וזהו המשחק השלם הראשון שלו כבר יותר מדי זמן. הופעת בכורה מעניינת היתה דווקא למחליף בורחה הררה, מי שאמור להיכנס לעמדת המגן השמאלי שפינה ג'ונתן בורנסטיין האמריקני, שסיפק לא מעט מהירות באגף וגם כמעט וכבש שער נאה.

והפועל חיפה? היא תתעודד ממספר דקות, בעיקר בתחילת המחצית השנייה, בהן היתה קרובה יותר לשער מאשר יריבתה. הסיפור הגדול אצלה לא היה עדן בן בסט (עוד אחד שעשה קאמבק על הדשא בנתניה היום), אלא דווקא מי שהחליף אותו: מהרן לאלה שנכנס בדקה ה-71, אחרי שנתיים ללא כדורגל בשל השעיה, ונתן דקות יפות של משחק למרות התקופה הארוכה בה נעדר (כולל מצב אחד נהדר לשער זכות).


העונה החדשה של הכדורגל הישראלי התחילה בצהרי יום שטופי שמש באצטדיון הנתנייתי. שתי הקבוצות שמחפשות דרך חדשה, הציגו משחק בינוני ומטה, אבל יש להן עונה שלמה להוכיח. ההישג העיקרי של המנצחת, מלבד שלוש הנקודות, הוא העובדה הבאה: מאמר שלם נכתב ללא אזכור פעם אחת של צמד המילים "עלי מוחמד". השחקן הכי משמעותי של הקבוצה בשנים האחרונות עזב, ואף אחד לא הרגיש צורך לדבר עליו בסיום. אם זו תהיה המגמה, לאוהדים תאבי ההצלחות של נתניה יהיו עוד הרבה סיבות לחגוג.