משה חוגג כינס מסע"ת עם נציג לה פמיליה

הנציג: "אנחנו נגד גזענות". קומץ פרץ: "לא מייצג אותנו"

בית"ר ירושלים ביצעה מסע רכש מרשים ושואפת לשוב לטופ של הכדורגל הישראלי, אבל למשה חוגג יש מאבק חשוב לא פחות: בגזענות. אחרי שהתראיין ל-CNN ונפגש עם נציגי "לה פמיליה", ערך בעלי הצהובים שחורים מסע"ת מיוחדת ותקדימית יחד עם אחד ממייסדי הארגון גיא ישראלי. עם זאת, במהלך המסע"ת, כמה אוהדים הגיעו למקום וצעקו שזה לא מייצג אותם.


"זה שגיא מגיע לכאן היום זה רגע היסטורי למועדון ומעבר לזה", פתח חוגג. "הוא אחד מראשי לה פמיליה ולקח על עצמו אחריות ומנהיגות חיובית. כי בלי זה אין לאן ללכת. זה טוב לבית"ר ואני מודה לו".


"אני לא רגיל למעמדים האלה, אני חושב שאוהד לא צריך לשבת במסע"ת, אלא להגיד את הדברים שלו ביציע", פתח ישראלי. "לאחרונה היה המון דיבורים ומחלוקות בין היציעים וזה הזמן לאחד אותם, להגיד לכולם שיירגעו והכל בסדר. חיכינו לבעלים כמו חוגג שיבוא וישקיע בבית"ר, למרות שרואים אותנו כמוקצה גם אם אנחנו נלחמים בגזענות".


"השיחות עם חוגג התקיימו בגלל מקרים שלא היו צריכים לקרות ומצרים על מה שקרה באימון הפתיחה", הודה ישראלי על התקרית עם עלי מוחמד. "זה לא צריך לקרות. התברכנו באחד הזרים הטובים בליגה ומאחלים לו ברוך הבא. לה פמיליה זה ארגון אוהדים. אנחנו עושים רבות עבור הקבוצה ולאוהד הפשוט שיהיה גאה. מעולם לא רצינו להיות בעלים, למרות שזה האופי של הקהל בישראל. אף פעם לא עניינו אותנו הדת, המין והצבע של השחקנים. גם כשהיו לנו שחקנים מגרמניה לא הייתה לנו איתם בעיה. כולם מתקבלים בברכה ומרגישים בבית".

משה חוגג עצמו אמר: "כשעושים דברים משמעותיים תמיד יהיה מי שיבקר. אנחנו מקיימים אינספור פגישות בנושא הגזענות. זה חשוב לבית"ר. ארגון אוהדים בא כדי לעודד את הקבוצה ואם זה עושה טוב למועדון צריך להמשיך עם זה".


"מי ששוכח את העבר - אין לו עתיד. אנחנו לא יכולים להיות בסיטאוציה בה שישה מיליון אנשים נרצחו בגלל גזענות ועכשיו אנחנו שוכחים את זה", סיפק חוגג הקבלה קשה. "חשוב להוקיע את הגעזנות תמיד. מהיום שהגעתי לבית"ר קבעתי כללי יסוד ואני מרוצה שיצאנו לדרך חדשה".


"אנחנו מאשרים תקציב של 80 מיליון ש"ח ואנחנו מקווים שיחד עם הקהל נגיע לתארים והישגים. צריכים להתאחד ולהבין שאם יש מישהו קיצוני שמשתולל זה לא מעיד על הכלל. נלחם בקיצוניים פרטנית. זה יום מאוד משמח למועדון הזה שאומרים לגזענות די", סיים חוגג.

בעקבות מסיבת העיתונאים, יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון שיבח את הבעלים: "אני מברך את משה חוגג והנהלת בית"ר ירושלים על המאמצים והפעולות שהם עושים למיגור הגזענות, יחד עם האוהדים. אני מקווה שביחד הם יצליחו למגר תופעות פסולות וקשות, שהיו חלק מהקהל. נעמוד ביחד עם ההנהלה, המשטרה והאוהדים כדי לאפשר אווירה מזמינה למשפחות במגרשים".