הפריחו את השממה: הרכב העשור של ב"ש

מכשלונות לנצחונות. מי הצליח להיכנס ל-11? פרויקט קיץ

עשור זה תקופה שאפשר לבנות שושלות ולפרק אותן, לגדל כוכבים ולראות אותם פורחים, לחוות רגעי אושר לצד אכזבות, שקשה להתאושש מהן. בשנה הבאה נסגור עשור של כדורגל בליגת העל, והפגרה היא זמן מצוין להכתיר את שחקן העשור של הליגה ה"שישית בטיבה באירופה". הפרויקט מיוחד של ערוץ הספורט בשיתוף הגולשים, יעבוד בשני שלבים:


שלב ראשון: צוות ערוץ הספורט ייבחר את ה-11 של העשור מכל קבוצה (בכל עמדה) ופותח לכם אפשרות להצביע את הדעה שלכם.
שלב שני: נפרסם את תוצאת הסקר ונחשוף מי שחקן העשור של כל קבוצה


*שחקנים שייכנסו להרכב העשור הם כאלה ששיחקו בקבוצה לפחות שנתיים
*הקבוצות שייכללו בפרויקט הן כאלה שבמהלך העשור השיגו את הכרטיס לאירופה
*העונות שנמדדו הן החל מ-09/10 עד ו-18/19. בסך הכל - 10 עונות

העשור הזה היה יוצא דופן עבור הפועל ב"ש. הקבוצה שזוהתה עם כשלונות ועם וסרמיל המיושן הפכה למכונת תארים עם 3 אליפויות ברציפות באצטדיון טרנר, אז מי הגיבורים של העשור? הבחירה שלנו.


שוער: דודו גורש
תקופה במועדון: 2015-2018
למה נבחר? בגלל סיפור הסינדרלה. בגיל 35 ואחרי קריירה ארוכה בקבוצות קטנות, דודו גורש חלם על תואר ועבר להפועל ב"ש, איתה זכה ב-3 אליפויות. גורש גילה יציבות, יכולת נהדרת ויותר מהכל מנהיגות, גם כשגיא חיימוב הובא על חשבונו. שוער שכולו השראה


מגן ימני: בן ביטון
תקופה במועדון: 2013-עד היום
למה נבחר? קשה למצוא מגן כל כך יציב לתקופה כל כך ארוכה. כשבן ביטון הגיע להפועל ב"ש, אף אחד לא ידע מי הוא, אבל המגן לאט לאט הפך לאחד המגנים הטובים בליגה, וכזה שהרוויח מקום בנבחרת ישראל. אז נכון, הוא לא הנוצץ שבשחקנים, אבל בן ביטון בשקט בשקט הפך לאחד מהשחקנים הכי מזוהים עם המועדון, וזה שגם בהמשך לא צפוי לעזוב אותו.


בלם: וויליאם סוארס
תקופה במועדון
: 2010-2016 וינואר 2017.
למה נבחר? היה שם ברגעים הפחות טובים, אבל גם ברגעים הטובים. "ווילי" הגיע מהפועל ר"ג והשלים 6 עונות ברצף כאחד מהעוגנים הבולטים של הקבוצה, כולל זכייה בשתי אליפויות. אז נכון, מיגל ויטור הצטיין כשסיים כשחקן העונה של ב"ש, אבל ריבוי הפציעות שלו פשוט מקשות להציב אותו בהרכב העשור.


בלם: שיר צדק
תקופה במועדון: 2015 - 2019
למה נבחר? שחקן הרכש הראשון של ברק בכר בהפועל ב"ש וגם זה שהפך לאהוב האוהדים. אז נכון, מיגל ויטור כנראה בלם טוב ממנו, אבל החיבור של צדק לקהל והמקרה הקשה בו הורחק עקב שימוש בחומרים אסורים, הפכו אותו לסמל ולאהוב הקהל.

מגן שמאלי: אופיר דוידזאדה
תקופה במועדון: 2010-2016
למה נבחר? למצוא שחקן באר שבעי, תוצרת בית, שהופך לרלוונטי כל כך ומשפיע, זה לא פשוט. אז נכון, אומנם המעבר למכבי ת"א שינה את התפישה לגביו, אבל זה לא ישנה את התרומה של דוידזאדה למועדון, עימו זכה באליפות אחרי 40 שנות בצורת בנגב.


קשר: ג'ון אוגו
תקופה במועדון: 2014-2019
למה נבחר? הטריילר, האיש שכבש את שער האליפות על חשבון מכבי ת"א בדקה ה-90 וזה שרקד עם האוהדים בסיום כל משחק. ג'ון אוגו, אחד מהקשרים הזרים הכי טובים שנחתו כאן, וחלק דומיננטי מאוד בשושלת שנבנתה, גם אם הוא קצת "משוגע".


קשר: מאור בוזגלו
תקופה במועדון: 2013-2017
למה נבחר? מסע נדודים בין הגדולות של ישראל נעצר בהפועל ב"ש, בה שיחק 4 שנים. כפי שאמר אביו יעקב, מאור "הרקיד" את טרנר, ויחד אליניב ברדה שינה את ה-DNA של הפועל ב"ש. שכחו מהריבים והטעם המר שבפרידה, מאור בוזגלו, אותו אחד שכבש מול סאות'המפטון ובסן סירו נגד אינטר, הוא חלק משמעותי בהיסטוריה של הפועל ב"ש.

קיצוני: מאור מליקסון
תקופה במועדון: 2014 עד היום
למה נבחר? הקמפיין להבאתו, רגעי הקסם על הדשא והיותו אחד מהשחקנים הכי מלהיבים ששיחקו בליגת העל. מאור מליקסון, אהוב הקהל של הפועל ב"ש, הקפטן, המנהיג ו...אין מה להוסיף.


קיצוני: טוני וואקמה
תקופה במועדון: 2015-2018
למה נבחר? את החשיבות של "הגנרל" להפועל ב"ש, ראינו דווקא העונה כשהוא לא היה. המבצעים באגף, העוצמות האדירות והיכולת הטכנית. טוני וואקמה - כוכב כדורגל.


חלוץ: בן שהר
תקופה במועדון: 2015 עד היום
למה נבחר? אחרי מסע נדודים בלתי נגמר בין קבוצות ברחבי אירופה, בן שהר הבין שאין כמו בבית. החלוץ הבקיע 48 שערים בבירת הנגב והיה חלק בלתי נפרד מהאליפויות. העבר, ההווה והעתיד


חלוץ: אליניב ברדה
תקופה במועדון: 2013-2018
למה נבחר? באמת שאין צורך להסביר. האיש שניפץ את תקרת הזכוכית, הכוכב ששינה את המועדון ושינה את המנטליות מקבוצה שמזוהה עם כשלונות, למכונת תארים. א-ג-ד-ה.

הצביעו בסקר