"לוקח אחריות שלא כבשתי, כלום לא השתנה"

זהבי אחרי הפסד הנבחרת. הרצוג: הרוש? לא רוצה להאשים שחקן

הנפילה הראשונה. נבחרת ישראל הובסה הערב (שני) 4:0 על ידי פולין בוורשה ונחלה את הפסד הבכורה שלה במוקדמות היורו. הנבחרת נראתה טוב במהלך המחצית הראשונה, אבל איבוד כדור מיותר עלה בשער ראשון של קשישטוף פיונטק. רוברט לבנדובסקי, קמיל גרוסיצקי ודמיאן קדזיור השלימו את החגיגה הפולנית אחרי התפרקות טוטאלית של הכחולים במחצית השנייה.


"מה לא הצליח לנו? הכל", אמר ערן זהבי, "הייתה לנו מחצית ראשונה טובה מאוד והיינו צריכים להבקיע. הראינו אופי, יזמנו והגענו למצבים. הגעתי להזדמנויות שלי וביום טוב הייתי כובש, אבל יש ימים כאלה. אני לוקח אחריות על זה. הם הבקיעו ממצב אחד טוב והעניינים הסתבכו, הם קיבלו פנדל שאני לא יודע אם היה ומפה המשחק כבר אבוד ברמות האלה".


למרות ההפסד, זהבי אמר: "שום דבר לא השתנה בבית. גם אם היינו מנצחים, זה עדיין מרתון וצריך להישאר ביחד. אנחנו צריכים את התמיכה של כולם ולא נבקר אחד את השני. היה הרבה יותר קשה מאשר במשחקים קודמים - זה משחק החוץ הכי קשה בבית, אבל יש עוד הרבה נקודות בקופה ואם ננצח במשחק הזה הכל יחזור לקדמותו. אנחנו עדיין במקום השני ומקווים לשמור עליו".


ביברס נאתכו אמר: "לא ציפינו לתוצאה כזו, זה לא הפער בין הנבחרות, התוצאה קצת משקרת. המשחק התפתח כן איך שרצינו, היינו בעניינים במחצית הראשונה. כל השערים נבעו מטעויות לא מחויבות שלנו וכשאתה עושה טעויות כאלה ברמה הזו ומול חלוצים כאלה, אתה משלם מהר מאוד. עכשיו אנחנו ניבחן ונראה כמה באמת הנבחרת התקדמה".

המאמן אנדי הרצוג אמר: "לא ציפיתי לתוצאה כזאת. הייתה לנו מחצית ראשונה טובה והיו לנו 2-3 הזדמנויות לכבוש. כשאתה בפיגור בפולין, קשה מאוד לרדוף אחריהם. במחצית השנייה איבדנו את תכנית המשחק שלנו, בסוף עשינו טעויות ופולין מחצה אותנו עם ההתקפה הנהדרת שלה. זה לא סוף העולם. היום רציתי לראות את השחקנים שלי משחקים עם ביטחון, אבל אחרי השער השני נקלענו לסיטואציה רעה מאוד והיכולת שלנו ירדה מאוד. ברור שיש לפולין יותר איכויות. איפשרנו להם להבקיע בצורה קלה מדי".


הרצוג דיבר גם על אריאל הרוש: "הוא הציל אותנו בעבר. זו לא הייתה הופעה טובה שלו ואני לא רוצה להאשים שחקן מסוים על הפסד. הוא יודע שהוא לא היה טוב, הוא היה אשם בשער השלישי והרביעי, אבל אלה לא היו שערים מכריעים". לקראת ספטמבר אמר המאמן: "אנחנו צריכים לעכל את ההפסד הכבד הזה ולנצח את צפון מקדוניה. אנחנו עדיין במקום השני".