הקטין על דוכן העדים: "לא זוכר כלום"

סנגורו של אספה הציג כי נמצאו 0.7 מיליגרם אלכוהול בדמו

משפטו של יצחק אספה, שחקנה של מ.ס אשדוד המעורב בתאונת ה"פגע וברח" מוקדם יותר השנה, ממשיך להתנהל בבית המשפט המחוזי בת"א. הבוקר (ראשון) נפתח בדיון מתוח במיוחד, כשהקטין שהרכיב את ארי נשר ז"ל התייצב על דוכן העדים.


הדיון נפתח בהתייחסות לבקשתו של עורך הדין כפיר דור, לשחרור מייצוגו של אספה. כפי שפורסם לראשונה בעקוץ הספורט, עורך הדין ביקש להתפטר מהתיק לאחר שמ.ס אשדוד סירבה לשלם לו את שכרו.


השופט צבי גורפינקל הגיב לבקשה: "נכון לעכשיו אני לא מאשר את השחרור מהתיק, לפחות עד הדיון הבא. וחשוב לציין שאני לא אתן להתחיל את התיק מחדש כי החליפו סנגורים. חשוב שהעו"ד הבא ידע בדיוק למה הוא נכנס".


לאחר מכן גורפינקל פנה לקטין שהיה נראה נסער ומוטרד: "אל תפחד. אתה נמצא במעמד של עד, אין לך מה להיבהל. אף אחד לא רוצה לעשות לך דברים רעים, רוצים לבדוק מספר עובדות בעזרתך. יכול להיות שהפרקליטות תחליט להגיש נגדך כתב אישום, אבל זה לא קשור לזה ויש לך את הזכות לא לענות על שאלות שעלולות להפליל אותך. לכן כל שאלה שאני ארגיש או אחשוב שעלולה להפליל אותך - אני אעצור אותה".


הקטין סיפר: "אני זוכר שהייתי למטה עם חבר שלי, באנו לצאת עם האופניים. זה הדבר האחרון שאני זוכר מהערב הזה. את התאונה אני לא זוכר. הדבר הבא שאני זוכר זה את בית החולים". לשאלה האם הוא זוכר שנחקר בבית החולים, הקטין ענה בשלילה.

עו"ד דור הגיש בפני הקטין את טפסיו הרפואיים מערב תאונת הדרכים בה מצוין כי בדמו היו 0.7 מיליגרם של אתנול בדמו. כלומר - הנערים היו שתויים בערב התאונה. "אני לא זוכר לגבי הבדיקות ולא זוכר אם היחידה החוקרת שאלה אותי אם שתינו או השתמשנו במשהו אחר", אמר הקטין. יש לציין כי הנערים בילו באותו הערב במסיבה בבית של ידידה משותפת של השניים ויצאו ממנה ככל הנראה שיכורים.


בסיום הדיון, אם הנער התייצבה מול המצלמות: "יש הרבה חוות דעת וראיות שחסרות שמטילות את האשמה על הנהג השיכור והדורס. המשטרה העלימה ראיות. עצרנו את העתירה לבג"ץ על מנת לאסוף ראיות".