העתירה לבג"ץ נמחקה: אספה לא יואשם בהריגה

הבקשה שהוגשה ע"י הנער שהרכיב את ארי נשר ז"ל בוטלה

חדשות טובות ליצחק אספה. ההליכים המשפטיים ממשיכים בעניינו של המגן הימני של מ.ס אשדוד, שהיה מעורב מוקדם יותר השנה בתאונת "פגע וברח" בה נהרג רוכב האופניים, ארי נשר ז"ל. העתירה שהוגשה לבג"ץ כנגד השחקן במטרה להאשימו בסעיף הריגה נמחקה. 


כזכור, בית המשפט המחוזי בת"א קבע כי השחקן לא אשם בגרימת התאונה ובעקבות כך ניקה אותו מסעיף ההריגה. במקביל, הקטין שהרכיב את נשר על אופניו, נחקר בחשד לגרימת מוות ברשלנות וייתכן ויוגש כנגדו כתב אישום.


בתגובה לכך, החליטה משפחתו של הקטין להגיש עתירה לבג"ץ במטרה לייחס לשחקן את גרימת התאונה וסעיף ההריגה. כמו כן, בבקשת העתירה ציינו באי כוחו של הקטין כי במידה והתיק נגדו ייסגר, הם יבטלו את הבקשה מאחר ותהפוך מיותרת.


"יש לנו הוכחות שיצחק אספה היה תחת השפעת סמים", טענו באותה העת באי כוחו של הקטין, "נדאג לכך שהאשם בתאונה יבוא על עונשו. לא הגיוני שיסתובבו פה נהגים שיכורים שדרסו חופשיים ויתפרו תיקים לנפגעי העבירה".


בתוך כך, דרש בג"ץ את הגשת הראיות והמסמכים שברשות נציגיו של הקטין עד סוף חודש פברואר. לבקשת נציגיו, נדחה המועד פעם אחר פעם קרוב לשלושה חודשים. כעת, משלא הוגשו ראיות מתאימות, נמחקה העתירה בשל חוסר מעש.


בכל מקרה הקטין, שנחשב לעד מרכזי בפרשה, ביקש להימנע ולקבל שחרור מלתת את עדותו במשפטו של אספה. הבקשה נדחתה על ידי השופט צבי גורפינקל ובימים הקרובים צפוי הנער להתייצב על דוכן העדים ולתת את גרסתו לראשונה.


נכון להיום אספה מואשם בשני סעיפי הפקרה, נהיגה בשכרות ובמהירות מופרזת ובשיבוש הליכים. על פי כתב האישום, הסעיפים החמורים ביותר בהם מואשם אספה, הם שני סעיפי ההפקרה, כשהעונש המרבי לעבירות אלו הוא עד 14 שנות מאסר בפועל.