חטאב ביקש חנינה, עולם הספורט נרתם לעזרתו

הבלם פנה לנשיא במכתב. אוחיון, בהלול ובנין יצאו להגנתו

אחרי שצלח את מסע ההישרדות בליגת העל עם מ.ס. אשדוד, התפנה עוביידה חטאב להתעסק בבעיות האישיות שלו, שכן בעוד שבוע ימים יכנס הבלם למאסר בפועל של 15 חודשים. הבוקר (חמישי) לערוץ הספורט נודע כי חטאב הגיש מכתב בקשה לחנינה מנשיא המדינה, ראובן ריבלין, וזכה לתמיכה מאנשי המקצוע, ביניהם משה אוחיון, בני בן זקן, זוהיר בהלול וטל בנין.


הבקשה הוגשה בעזרת נציגיו, עו"ד אביגדור פלדמן, ועו"ד ימימה אברמוביץ ונכתב בה: כזכור, לפני ארבע וחצי שנים חטאב היה מעורב בתאונת "פגע וברח" בה דרס אדם למוות על כביש מהיר בצומת המוביל. ב-2016 נשפט השחקן בבית המשפט המחוזי בנצרת ל-6 חודשי עבודות שירות ושלילת רישיון לשבע שנים, לאחר שהוכח כי לא היה בידו דרך למנוע את הפגיעה.


מוקדם יותר השנה הגיש חטאב ערעור להקלת עונשו והמדינה הגישה ערעור להחמרתו. בית המשפט העליון בת"א קיבל את בקשת המדינה ובמרץ האחרון קבע לשחקן 15 חודשי מאסר בפועל, אותם צפוי להתחיל ב-31 במאי.


חטאב הסביר במכתבו שלא היה ביכולתו להגיש עזרה, שכן מספר רכבים דרסו אותו אחריו ומקרי עבר מלמדים על אזרחים נוספים שנפצעו בעת שניגשו להגיש עזרה. השחקן סיפר גם שהסגיר את עצמו כשעה וחצי לאחר המקרה ומאז עבר שינוי שכלל שיקום ארוך וריצה תקופת מבחן של 18 חודשים.


בתוך כך, לידי ערוץ הספורט הגיעו מכתבים שצורפו לבקשת החנינה, בו אנשי ספורט שונים נרתמו לעזרתו של הבלם. מאמן אשדוד, משה אוחיון, אמר: "צעיר אנרגטי שרוצה מאוד להצליח, אני בטוח שעוביידה עוד יתרום רבות לקהילה, לחברה ולכדורגל הישראלי". בני בן זקן, ששיתף עימו פעולה בקטמון, הוסיף: "את השינוי שחל על הקבוצה אני זוקף קודם כל לזכותו של עוביידה, אדם נאמן, לוחם אמיתי, מאמין גדול ושחקן מצוין, אני אוהב אותו ומעריך אותו על מי שהוא".


אוחיון ובן זקן לא היו היחידים. טל בנין ביקש להמליץ לתת לעוביידה להמשיך בדרכו ככדורגלן, שם יהיה ניתן להפיק הרבה יותר לטובת החברה בישראל עקב היותו דמות מוכרת עם סיפור לא פשוט אשר יכולה לשמש דוגמא. זוהיר בהלול סיפר כי חטאב קם מהקרשים ושיקם את עצמו באמצעות תרומה לחברה, תוך שהוא שוקד לפעול בקרב בני נוער בסביבתו.