"בודקים אפשרות לבנות אצטדיון חדש בבצרה"

רעננה חגגה 80 שנה להיווסדה. אלון: "אנחנו עושים חיל"

הפועל רעננה חגגה הערב (שלישי) 80 שנים להיווסדות המועדון, באירוע גדול בבית יד לבנים שבעיר. באירוע נכחו דמויות בולטות בכדורגל הישראלי מההווה ומהעבר כמו גם אנשים שלקחו חלק משמעותי בהיסטוריית הקבוצה כמו מיקי סירושטיין, שחקן העבר של הקבוצה, מרון דרוקר, בנו של מרטין דרוקר שהקים את המועדון, וכן גם חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה ומועצת העיר.


בעלי הקבוצה, אשר אלון, נשא דברים בטקס ואמר: ״מרגש מאוד לראות פה את כולם. אמר מי שאמר, מועדון שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל. לשמחתי, ההווה של הפועל רעננה טוב והעתיד טוב עוד יותר. אני זוכר שראיתי את המשחקים מהבית של הדודה שלי, שהיה ליד היציע הדרומי. אני זוכר שהשוער שלנו קיבל שער ׳דרדלה׳ בזמן שהשופט האגדי זמורה עשה את צרכיו ליד דגל הקרן בתקווה שהדגל יסתיר את מערומיו״ נזכר אלון.


״עשינו כמה דברים גדולים בכדורגל הישראלי, השם שלנו נמצא ליד מכבי חיפה, מכבי תל אביב ובית״ר ירושלים ואנחנו היום עושים חיל בליגת העל כל כך הרבה שנים וזו גאווה אמיתית, בעבור העיר רעננה ובייחוד, בעבורי ובעבור שותפי דמיאן רויטמן. לבי מתמלא גאווה, המורשת של הפועל רעננה חיה ונושמת ותישאר עוד שנים רבות״.


דרוקר סיפר: ״כשאבי הגיע לפה, הדבר הראשון שהוא שאל היה: ׳יש פה משהו?׳, כולם היו פה אנשי פרדס, כך שהוא החליט להקים קבוצה וכולם הגיעו. היה לו חזון בעניין, הוא היה מאושר שהתחביב שלו גם היה העבודה שלו. הוא שמח שהצעירים הגיעו לקבוצה וקיבלו ערכים במקום להסתובב ברחובות ולהתדרדר לפשע ולסמים״.

"הפועל רעננה הייתה הרשת החברתית של העיר, בלי הבדלים פוליטיים. הפועל רעננה לא הייתה רק כדורגל, הייתה להם קבוצת נשים בכדוריד, קבוצת קליעה למטרה, כדורסל, טניס שולחן וזה מה שחסר לי קצת כיום. לא עניינה אותו ההישגיות, הוא נתן לצעירים שרצו לעזוב ולהתקדם לעזוב, כאן היו קבוצות ילדים ונוער כשלקבוצות אחרות עוד לא היה. אני הכי נהנה פה ממחלקת הנוער שלו, זה אושר גדול ונותן את התוצאות גם לבוגרים. כשמדברים היום על הנוער של המקלדות והמחשבים, תלכו למגרש ותראו את הנוער של רעננה".


כמו כן, באופן טבעי האירוע שם זרקור על הבעיה הגדולה ביותר ממנה הקבוצה סובלת, החסך באצטדיון וכיוצא מזה גם בקהל. ראש העיר ברוידא יצא בהצהרה מרגשת בפני הקהל: "הקמתי ועדה העוסקת בבניית האצטדיון, אני עוסק בזה מאז השבוע הראשון שנכנסתי לתפקיד. נפגשתי בשבוע שעבר עם אלי מלכה, ראש המועצה האזורית חוף השרון, על מנת לבדוק אופציה להקמת אצטדיון באזור בצרה, בעל שבעת אלפים מקומות. אנחנו נעשה הכל כדי שלרעננה יהיה אצטדיון. נשנס מותניים על מנת להביא אוהדים. הגיע הזמן שיהיה פה אצטדיון ואעשה הכל כדי שזה יקרה".


הפועל רעננה הוקמה אי שם ב-1938 ומאז רשמה שבע עונות בליגת העל, כשבעונת השיא שלה, 2015/16, סיימה במקום השישי בטבלה.