סוויסה: אני מרוסק, אנטבי: לא ידרוך פה

צפו בכתבה: הרוחות סוערות בעפולה. היו"ר: חסר תקדים

שלושה ימים בלבד חלפו מאז שהפועל עפולה עלתה לכותרות בעקבות העימות האלים בחדר ההלבשה בין תומר סוויסה ומאמן הקבוצה, יגאל אנטבי. כעת העניינים מסתבכים, כשהחלוץ שהושעה לשבועיים מהמועדון, אליו כנראה כבר לא יחזור, הגיש תלונה במשטרת ישראל נגד אנטבי ומתכנן גם להגיש נגדו תביעה אזרחית.


כזכור, שרשרת אירועים אלימים התפתחה לאחר ה-0:0 נגד הפועל קטמון ביום שישי, שהחלה בעימות פיזי בין מתן בן דוד ונתנאל גולדמן, המשיכה כשאנטבי התערב ודחף את גולדמן אל הדשא והגיעה לשיא בעימות פיזי ומילולי קשה בחדר ההלבשה בין אנטבי לסוויסה, לאחר שהאחרון עקץ את המאמן על כך שאינו משתף אותו במשחקים. בינתיים, בזמן שמתנהלת מלחמת גירסאות בין השניים, במועדון בוחרים לגבות את אנטבי, שימשיך ללוות את הקבוצה לפחות עד סיום העונה, במסע ההעפלה שלה לליגת העל.


ארבעה ימים אחרי, אנטבי מנסה להמשיך הלאה: "קרה מה שקרה, ממשיכים קדימה. מה שחשוב זה שההנהלה בדקה והאמת יצאה לאור. אין גירסאות, יש גירסא אחת. מה הגירסה הזאת? אני לא אתחיל לספר מה היה. מבחינתי הסיפור נגמר. השחקן ייענש בחומרה וזה מה שחשוב. לגבי מה שהיה על כר הדשא, זה יצא מפרופורציות. ניסיתי להפריד, סגרנו את זה בחדר ההלבשה. זה מה שהיה וזה מה שיהיה, כולם חברים".


"כדורגל זה עצבים, זה יכול לקרות", המשיך אנטבי, "מה שחשוב זה שנמשיך קדימה. מצטער על הדברים, אם הייתי עושה משהו אחרת? יכול להיות שכן, אני לא מאמן הרבה זמן. ומכל דבר אני לומד, מקצועית והתנהגותית. במקרה הבא אני אתנהל אחרת, למרות שלא עשיתי שום דבר. קרה מה שקרה. אני לא רוצה להיכנס לזה כרגע, אבל אני לא זה שיזמתי את התקיפה".

"ההנהלה עשתה בירור מעמיק עם שחקנים ואיש צוות, כולם אמרו אותו הדבר. סוויסה? ידעתי שהוא הגיש תלונה במשטרה. הוא הגזים לדעתי. זה שהוא הגיש תלונה זה אומר משהו על הבן אדם. לפעמים אנשים עושים דברים כאלה כדי להיות צודקים. אני ממש לא דואג. הוא לא ידרוך בהפועל עפולה יותר. היה מה שהיה, אנחנו מסתכלים קדימה. אמרתי להם לשים את זה בצד ולעשות קאט".


יו"ר הפועל עפולה, אמיר נוי: "זו חתיכת טלטלה לגמרי לא צפויה. אבל מכל טלטלה נעלה למעלה. מה שקרה זה ששחקן איבד את העשתונות, בלשון המעטה, תקף את המאמן שלו ועשה דברים שלשחקן אסור לעשות, ומשם זה התפתח. אני חקרתי את זה באופן אישי, ישבתי עם השחקנים ועם כל האנשים שהיו. לקחתי עדויות מכולם וניתחתי את החומר כדי לשים את הפרשה מאחורינו. כמובן שמבחינת המעורבים זה עוד לא נגמר".


על כך שסוויסה הגיש תלונה במשטרה הוסיף: "זכותו. יהיו התוצאות אשר שיהיו וכך נדע מי צודק. לדעתי הוא עשה טעות חמורה כי הקו ההגנה של התוקף הוא תמיד בצורה כזאת. לצערי, לאחר מה שהיה שם, אני לא רואה לתומר סוויסה עתיד באף מקום. כמעט משוכנע שאף קבוצה לא תרצה לגעת בשחקן כזה, ולצערי זו לא פעם ראשונה שהוא מעורב בפרשה כזו. יש לו עבר די עשיר. באשקלון של יובל נעים, בהפועל חיפה, אופיר חיים... זה לא חד פעמי".


"הסיטואציה הייתה בעייתית", המשיך, "הייתה אלימות פיזית ומילולית קשה, חסרת תקדים, נאמרו שם דברים שאני לא יכול להגיד לך מפאת כבוד לצופים. זה היה מזעזע, אני מזועזע עד עכשיו. כששני צדדים מעורבים, יש אחריות תורמת. גם לאנטבי יש אחריות תורמת, אבל בין זה ובין אחריותו לתקיפה, אלימות, אשפוז, טיפול רפואי? זה חסר מציאות. אנטבי ישב איתי לשיחה ואחליט מה לעשות איתו באופן אישי כדי למנוע דברים כאלה בעתיד וכדי לתת לו טיפים, אבל אני לא חושב שצריך לעשות דברים מעבר לזה".

שחקן הקבוצה, נתנאל גולדמן, התייחס לדחיפות בינו לבין המאמן: "יגאל ניסה להפריד. טוב שהוא עשה את זה. הכל בסדר, זה אמנם נראה לא טוב בטלוויזיה, אבל השחקנים לפעמים באמוציות, אז יגאל דחף אותי כדי שלא נלך מכות. הכל בסדר. אני מבין את יגאל כמו שאני מבין את עצמי. זה לא נראה טוב כששני שחקנים שלך הולכים מכות".


"סוויסה? לא הגעתי בזמן כדי לראות מה קרה ולמה, יש את ההנהלה שאמרה שתטפל בדברים האלה", המשיך גולדמן, "סיפרו לי שהיה דין ודברים בין תומר ויגאל וששחקנים הפרידו, לא נכנסתי לדברים. די מצער אותי שהגיעו למצב הזה. אין לזה מקום בכדורגל שלנו. חבל שהגיעו לסיטואציה הזאת. דיברו איתנו, מבינים בגדול שזאת הייתה התפוצצות בסוך המשחק כי לא ניצחנו. וזהו, ממשיכים קדימה, זה היה ונגמר, וביום שישי יש משחק שצריך להתרכז רק בו".


תומר סוויסה מסר בתגובה: "מיום שישי אני לא ישן בלילה. עברתי אירוע חמור ואני רוצה להציג את הצד שלי, את האמת שלי. זה התחיל בסיום המשחק, אמרתי לו שאני לא ילד מהנוער, לא מתנהגים אליי ככה. הוא אמר לי 'עוף מפה, לך ואל תחזור'. ישבתי במקום שלי ובינתיים התפתחה קטטה למטה ומשם יגאל כנראה היה חם, דחף את נתנאל ועלה לחדר ההלבשה".


"כשהוא עבר לידי, אמרתי לו 'אתה לא תקלל אותי'. הוא בא התקרב אלי ובעט בי ואני הרמתי ידיים כדי שלא יתן לי אגרוף או סטירה. החבר'ה הפרידו. כולם ראו את זה, כולם תמכו בי באופן אישי, אבל משום מה אני כרגע מצטייר הבעייתי. המועדון לא מגבה אותי. אני 12 שנה ברמות הכי גבוהות, אני לא טלית שכולה תכלת, אבל מבחינתי זאת הייתה חציית קו אדום. זה שבחרתי ללכת למשטרה זה כי אני לא אחד שנותן יד לאלימות. ואני שמח שפעלתי בדרך הזאת. כרגע אני אצטרך להוכיח את הדברים".


עוד הוסיף החלוץ: "נכון, המועדון לא מאחורי ולא מגבה אותי. המועדון תומך במאמן, אבל זה טבעי כי אנחנו שני מחזורים לסיום הליגה, אז יותר קל לבוא ולשים אותי שעיר לעזאזל. לפטר מאמן שני מחזורים לסוף מאשר לשים את התיק על תומר? לא יקרה. וגם בינואר חשבו איך לשחרר אותי, אז עושים שקלול של הכל. זה התחיל באסיפה קבוצתית, שהוא בא ממש עצבני. אמר שנעשו פה דברים חמורים. הייתה אווירה לא נעימה בכלל".

"כעסתי על אנטבי שלא שותפתי, אבל זה היה כעס של דיבור. לא האמנתי שזה יכול להגיע לאלימות. הייתי בשוק. אחרי הבעיטה לקח לי זמן להבין מה קרה. נכנסתי לחדר ההלבשה, התיישבתי במקום שלי והוא היה לא רגוע כשהוא עבר לידי. אמרתי לו 'תודה רבה'. אני הייתי במקום שלי, הוא בא עד אליי. אבל עכשיו אני צריך להוכיח את זה. יש לי תמיכה ואת הוואטסאפ של השחקנים, אני צריך להגן על עצמי. כרגע שחקנים מתקפלים לטובת המערכת והמועדון. אבל אצלי הכל מופיע והכל אמיתי".


"הוא פשוט תקף אותי. אחרי שקלטתי שהוא בעט בי, השתוללתי רציתי להגיע אליו. לא היה סיכוי. יש לי סימנים של ציפורניים בידיים ובחזה מהשחקנים שהפרידו. אבל זה עבר והכי חשוב שהצדק יצא לאור. אני אביא אותו למכונת אמת, אתבע אותו. תעשה מה שאתה רוצה, אבל אלימות זה לא מקובל. אני מרוסק ופגוע. את הימים הקרובים אצטרך להעביר בבית".


"אני לא אפרוש בגללם. אמשיך את הדרך שלי במקום אחר. כרגע יש לי חוזה ואני אתן להם את הכבוד המגיע להם ואעמוד בהסכמים. ברור שהייתי רוצה לחזור למועדון, זה בית בשבילי. אבל לא ציפיתי לתגובה כזאת מהצד שלהם בלי לברר את הדברים. לא לעשות ועדת משמעת ישר אחרי האירוע? הייתי רוצה שידעו את האמת. הייתי רוצה שיעשו עימות שכולם ישבו ואני ויגאל נשב מולם וככה הייתי יוצא נקי".