"בניון שחקן מושלם, בתחילת ובסוף הקריירה"

מאמן הנוער של הקשר מספר על הדרך שלקחה אותו לאנפילד

ראסינג סנטנדר, ווסטהאם, ליברפול, צ'לסי וארסנל. בעוד 90 דקות של כדורגל תגיע לסיומה הקריירה המפוארת ביותר שידע שחקן ישראלי אי פעם, הקריירה של יוסי בניון. אבל עוד לפני כן, שוחחנו עם מי שאימן את הכוכב במחלקות הנוער של הפועל ב"ש, אבי בוחבוט, שסיפר על תחילת דרכו של בניון, על מה שהפך אותו למי שהוא ועל אבק הכוכבים שהשאיר אחריו. 


"אימנתי את בניון בעונה האחרונה שלו במחלקת הנוער של הפועל ב"ש, זאת הייתה עונת 97/98", סיפר בוחבוט. "הוא חזר מאייאקס ישר למחלקה. יוסי אף פעם לא שיחק עם השנתון שלו, תמיד שיחק עם גדולים ממנו ובמקביל למחלקת הנוער היה משחק גם בקבוצת הבוגרים וגם בנבחרת ישראל. כולם היו מחכים שיגיע ויתאמן איתנו. כבר אז כולם ידעו מה הוא הולך להיות.


"לא הרגשתי שהיה לי הרבה מה לשפר וללמד אותו, רק נהנתי מהיכולות שלו. הייתי צופה בו מהצד וידעתי שהוא יגיע הכי גבוה שרק אפשר, היום אני לא חושב שיש מטרה שהוא סימן לעצמו ולא הצליח להגיע אליה".

בוחבוט המשיך: "מעבר לכישרון הייתה בו התמדה ופשטות. אחד שתמיד בא ראשון והולך אחרון, ווינר. אני זוכר כמה קשה הוא היה לוקח את ההפסדים, אפילו במשחקי אימון היה לו באמת חשוב לנצח. אבל הדבר הכי בולט בו היה הצניעות, גם כשחזר מטורנירים נחשבים היה מדבר עם חבריו לקבוצה בגובה העיניים, נותן הכל באימונים ובסיום מתעקש להישאר ולאסוף ציוד כמו כולם. היה לו חשוב להיות חלק.


"אני זוכר באחד המשחקים שהייתה לו פציעה בקרסול, כולם התרוצצו סביבו, דאגו לו לתחבושות מיוחדות, התעקשו שייסע ברכב עם אבא שלו בנוחות ושלא יעלה על האוטובוס. אבל בניון לא הסכים, הוא התעקש להיות חלק מכולם ודרש לנסוע כמו כולם באוטובוס".

המאמן הוסיף: "יש שחקנים גדולים שחושבים שהכל מגיע להם, אבל בניון אף פעם לא היה כזה, תמיד דיבר בגובה העיניים, בראש מורכן. הוא ידע בדיוק מה הוא שווה, אבל עשה את זה בשקט שלו. הקריירה שלו היא לא מזל, היא שילוב של אישיות והחלטות נכונות. הוא לא היה בליין, היה מרוכז בקריירה שלו וממוקד מטרה.


"ספורטיביות מבחינתו זה קודש. הוא תמיד היה מכבד את היריב, גם אם כבש שלישייה, בסיום המשחק היה הולך ומחבק שחקן שחקן. והיה לו כבוד מיוחד למאמנים. אני זוכר שבאחד ממשחקי הנבחרת בספרד פגשתי אותו במקרה במלון במדריד. הוא עמד שם עם שחקני הנבחרת, הצביע עליי ואמר להם בגאווה – זה היה המאמן שלי. הייתי מאמן שלו כל כך מעט זמן והמחווה הזאת מאוד ריגשה אותי.


"הוא השאיר חותם עצום בארץ בכלל ובדרום בפרט. רק אחד כמוהו יצא מב"ש, הוא משך את כל הדרום למגרשים וגרם להמון ילדים מהפריפריה לחלום ולרצות להגיע לאן שהוא הגיע. תמיד אנחנו משתמשים בשם שלו כדוגמה למצוינות, 'אתם רואים? בניון מהדרום ותראו לאן הוא הגיע'. בעיניי בניון הוא השחקן המושלם, בתחילת ובסוף קריירה".