עוה"ד של אספה ביקש לפסול את השופט מהתיק

גורפינקל נחשף לחומרים לא קבילים. המגן: חשבתי שהיה פנצ'ר

(בווידאו: יצחק אספה יוצא מבית המשפט היום)


משפטו של מגן מ.ס אשדוד יצחק אספה, המעורב בתאונת הפגע וברח בה נהרג רוכב האופניים, ארי נשר ז"ל, נמשך. הבוקר (שני) השחקן עצמו עלה אל שולחן העדים כדי לתת את גרסתו לאירוע, והסיפור הסתעף מאוד.


עורך דינו של אספה, דורש מהשופט גורפינקל, המטפל בתיק העיקרי, לפסול אותו מלשפוט לאחר שנחשף לראיות שאינן קבילות ויכולות לשנות את קו בית המשפט. גורפינקל סירב לבקשה בטענה שהוא נצמד לכתב האישום ולא מושפע מגורמים חיצוניים ועורך הדין דור הצהיר כי מתכנן להגיש בקשה להעביר את התיק של אספה לבית המשפט העליון.


משפחתו של הנער שהרכיב את ארי נשר ז"ל על האופניים החשמליים העבירה לשופט גורפינקל טפסים בהם תמונות קשות של הצעיר רגעים אחרי התאונה הקשה, כמו כן צירפו חוות דעת מטעמם על מצבו הנפשי של הילד, במטרה לפסול את זימונו לתת עדות בבית המשפט.


במהלך החודש האחרון זומנו עדים שונים למסור את גרסתם לאירוע במשפטו של השחקן והיום גם אספה התייחס למה שאירע: "לא ברחתי. הייתי בטוח שיש לי פנצ'ר ולא שמדובר בתאונה ואז קצין החקירות אמר לי שאני חשוד בתאונת פגע וברח. אם הייתי רוצה לברוח, הייתי הולך למקום אחר. אנחנו שומעים הרבה סיפורים על אנשים שברחו, אבל זו לא הסיטואציה. חשבתי שהנזק לרכב קרה בנמל, כי במהלך הנסיעה שלי לא הרגשתי שעברתי תאונה. לא שמתי לב לנזק קודם".


"מתחילת הערב לקחתי שני שלוקים", שיחזר. "בסביבות השעה 19:30 הרמנו כוסית של יין לחיים עם המשפחה שלי. חמש שעות מאוחר יותר, כשהייתי במועדון, לקחתי שני שלוקים מוודקה לכבוד יום ההולדת של חבר שלי".


עו"ד רותם נוימן וסרמן, המייצגת את פרקליטות מחוז ת"א וחקרה את אספה: "במהלך החקירה שלך אמרת ששתית שתי כוסות יין וסיימת אותן בסביבות השעה 21:00. בחקירה שלך אמרת ששתית שתי כוסות יין וכאן על דוכן העדים אמרת שזה היה פחות מכוס".


אספה השיב: "בחקירה הראשונית אמרתי לו כוס אחת. בחקירות עצמן, אחרי שבוע בערך, כשיושבים עליך שלושה אנשים בתוך מעצר שצועקים עליך שהרגת ילד, יורדים עליך ומשפילים אותך, קשה לזכור מה אמרת. לא נותנים באמת זמן לענות או לחשוב. רק מקללים וצועקים. אם היה זמן לענות הייתי אומר שהתבלבלתי".

"האם יש משהו שאתה רוצה לשנות בעדות שלך? האם ההבדל בין כוס אחת לשתיים זה הדבר היחיד שמפריע לך?", שאלה עו"ד נוימן וסרמן ואספה השיב: "זה הדבר היחיד, אם תעלי משהו אחר שאני לא מסכים איתו, אגיד לך".


"למה לשוטר שעשה לך את בדיקת השכרות לא אמרת כלום על שני השלוקים בבית?", המשיכה. "שאלו אותי מתי פעם ראשונה ששתית אלכוהול. זה מה שאני זוכר שהוא שאל ולכן עניתי לו על כוס היין שבבית", ענה.


"רוצה שאקריא לך את השאלות מהטופס של השוטר? נראה לך הגיוני שזה מה ששוטר ישאל?", עו"ד כפיר דור התנגד לשאלה. אספה ענה בכל זאת: "הוא לא שאל אותי מה המשקה האחרון, חשבתי שהוא שאל מה המשקה הראשון ששתיתי באותו הערב וזה גם מה שאמרתי לשוטרים בחקירה, שכנראה לא הבנתי את השוטרים".


כמו כן, בעדותו של אספה הוא טען כי לאחר התאונה הוא חיכה לאור דסה ועומר לקאו שיגיעו אליו במתחם "בן אביגדור" בתל אביב. בזמן שחיכה להם, סיפר ששתה פחית בירה. "שתיתי את הבירה בסביבות השעה 4 לפנות בוקר בתוך האוטו, כשהגעתי למועדון הבא ואחרי שחניתי בבן אביגדור", הסביר.


לשאלה מה עשתה בירה ברכב שלו, ענה: "אנחנו בדרך כלל שותים לפני שנכנסים למועדון, זה נהוג ששותים לפני שנכנסים. הייתה לי בירה באוטו שהבאתי מהבית, אני לא זוכר איזה בירה זו הייתה. בזמן הרב שחיכיתי להם שתיתי אותה בתוך האוטו וזרקתי לפח". נציגת הפרקליטות שאלה: "למה לא שתית אותה לפני שנכנסת למועדון הלייטהאוס, מוקדם יותר באותו הערב?, ואספה השיב: "חיכו לי, הגעתי באיחור ולא רציתי למשוך את הזמן".

הפרקליטות הציגה בפני אספה סרטון בו הוא חונה ועוזב את הרכב תוך 20 שניות: "אתה מסכים שזה לא זמן סביר לשתות בו בירה?". אספה הגיב: "אני זוכר ששתיתי אותה, אני לא ממציא. נכנסתי ויצאתי מהרכב כמה פעמים, בזמן שחיכיתי לעומר ואור. כל פעם כשנכנסתי שתיתי קצת" ענה השחקן. נציגת הפרקליטות המשיכה: "עומר ואור הגיעו 5 דקות בלבד אחריך. רק היום, אמרת שחיכית להם המון זמן. מתי הספקת לשתות את הבירה?".


הפרקליטות הציגה לאספה סרטון המראה כי הוא היה בתוך הרכב רק 40 שניות. "מה הבעיה לשתות פחית בזמן כל כך קצר?", ענה אספה והפרקליטות השיבה: "אז אם זה זמן כל כך קצר, למה לא שתית אותה במועדון כשחיכו לך?". "לא חשבתי על זה באותו הרגע", טען.


"איך תכננת לחזור אחר כך ברכב אחרי ששתית בירה?" שאלה הפרקליטות, "לא תכננתי לנהוג אחרי, היו הרבה דרכים שיכלתי לחזור הביתה", אמר אספה. "זה לא נכון, כי הזמנת רכב חליפי", הטיחה בו עו"ד נוימן וסרמן. בתגובה אספה התפרץ על נציגת הפרקליטות: "את כתבת בכתב האישום שאני ביקשתי להזמין את הגרר ואל תגידי שהזמנתי רכב חליפי. את שקרנית".


הפרקליטה חשפה: "אור דסה סיפר בחקירתו ששתית שתי כוסות או אולי שלוש. הוא זוכר שאת הכוס הראשונה הוא מזג לך ואחר כך אתה מזגת לעצמך. הוא אמר שהוא זוכר שכל מה ששתית היה וודקה מעורבב. הוא זוכר את שני השלוקים בתחילת הערב, אבל בנוסף לכוסות שלך. הוא משקר?"


"לא חושב שאור שקרן כי לשקר זה בכוונה, אבל הוא לא מדייק בדברים. הוא טועה. לא הייתה לי כוס משלי, אולי הוא לא זכר, אולי האמין למה שהשוטרים אמרו לו".


הפרקליטות חשפה סרטונים מאותו הערב, מתוך הטלפון של אור דסה ושל אספה עצמו בכולם נראה שאספה אוחז כוס אלכוהול. הקשר החל לגלות חוסר סבלנות ועצבנות ואמר: "הפרקליטות עושה פה בלאגן. לא אמרתי שלא החזקתי כוס, אבל לא שתיתי ממנה. זאת הכוס של דסה. לא מבין מה היא מנסה להפיל עליי".


"האופניים היו 70 מטרעפ ממך לפני הפגיעה, איך לא ראית אותם?", נשאל אספה והשיב: "לא ראיתי. אם הייתי רואה הייתי מנסה למנוע, לסטות, לעשות הכל כדי למנוע את התאונה הזאת. אם הייתי רואה את התאונה, שפגעתי בילדים ברור שהייתי עוצר להגיש עזרה".


כזכור ועל פי כתב האישום, השחקן בילה במועדון בנמל תל אביב, שתה אלכוהול ומשם המשיך למסיבה נוספת בדרום העיר. בדרכו למסיבה השנייה, נהג בשדרות רוקח בתל אביב כשהוא שיכור ובמהירות של כ-75 קמ"ש באזור בו המהירות המותרת היא 50 קמ"ש. בצומת רוקח/אבן גבירול, התנגש באופניים עליהם רכו שני נערים, ביניהם נשר ז"ל.


כנגד אספה הוגש כתב אישום המייחס לו שתי עבירות הפקרה, עבירה של שיבוש הליכי משפט ועבירה של נהיגה בשכרות, וכן נהיגה במעל המהירות המותרת. חשוב לציין שהשחקן לא יואשם בסעיף ההריגה, לאחר שהוכח ע"י דוח בוחן התנועה כי לא ניתן היה למנוע את התאונה.