ייכנס לכלא ביום ראשון? חטאב הגיש ערעור

בלם אשדוד ביקש דיון חוזר. עורך דינו: "העונש לא ראוי"

אין שקט במ.ס. אשדוד. במקביל לסערת התאונה העצמית בהשפעת אלכוהול של רומאן הבראן שמסעירה את המועדון, בלמה של הקבוצה, עוביידה חטאב, עתיד להיכנס ל-15 חודשי מאסר בפועל ביום ראשון הבא. היום (חמישי) הגיש השחקן את ערעורו לבית המשפט העליון בבקשה לדיון חוזר.


"הגשנו בקשה לבית המשפט העליון לדיון נוסף בהרכב מורחב של שופטים, חמישה ומעלה, לאחר שבית המשפט העליון החמיר את עונשו מעל לכל מידה", סיפר עו"ד אביגדור פלדמן, המייצג את חטאב.


לפני למעלה מארבע וחצי שנים, חטאב היה מעורב בתאונת "פגע וברח" בה נדרס אדם למוות בכביש מהיר. מאז, הוכח בבית המשפט המחוזי בנצרת כי לא ניתן היה למנוע את התאונה וכי לא היה ביכולתו של חטאב לסייע לאותו אדם, לאחר שנדרס על ידי רכבים חולפים שנסעו אחריו. השחקן, כזכור, נידן לשישה חודשי עבודות שירות.


לפני חודש ימים, התקבל ערעור המדינה לבית המשפט העליון בטענה לקלות העונש ובקשה להחמרתו. "להבנתנו זאת החלטה לא צודקת ולא נכונה", מסביר פלדמן, "מדובר באירוע שהתרחש לפני ארבע וחצי שנים, להעניש היום אדם על מי שהיה - או לא - לפני שנים, זה לא נכון או ראוי".

עו"ד פלדמן תיאר את השינוי שעבר השחקן מאז אותה תקרית: "חטאב עבר בתקופה הזאת מסלול של שינוי מהלך חיים. בזמן הזה הפך לכדורגלן מקצועי, התחיל ללמוד באוניברסיטה ובאקדמיה לספורט. להנחית עליו את הצורך להיכנס לבית סוהר עם עבריינים לתקופה כזאת זה מהלך שלא יביא תועלת לאף אחד - לא לחטאב ולא לציבור".


"עבירת ההפקרה אכן חמורה", המשיך פלדמן, "הנפגע קפץ לכביש וחטאב לא יכול היה לבלום, והוא אכן עזב את המקום משום שחשש שיתקל בתגובות אלימות של אלו שהתקהלו שם. עם זאת הוא לא התחמק מאחריות והוא הסגיר את עצמו למשטרה כשעה וחצי מרגע האירוע והסביר את מערובתו".


"בית המשפט החליט שאמנם הוא עזב את המקום, אבל לא היה ביכולתו להשיב שום עזרה לנפגע. התאונה התרחשה בכביש מהיר ומאחוריו תור של מכוניות, אם היה עוצר ויורד - ניתן להניח שגם הוא היה נפגע ועומד בסכנת מוות", הסביר עורך דינו, "היו כמה מקרים בעבר של אנשים שעמדו בשולי הדרך כדי לסייע לנפגעים והם עצמם נהרגו".


"נכון חטאב אינו אדם פרטי, אלא איש ציבור, אבל כל אדם זכאי לצדק בבית המשפט העליון. אמנם מדובר בדברים חמורים, אבל חטאב לא קיבל צדק". כאמור, השחקן צפוי להיכנס למאסר ב-5 במאי, כשבמידה ועד אז לא תתקבל ההחלטה, ידרוש עורך דינו את דחיית מועד הכניסה למאסר.