חטאב נידון ל-15 חודשי מאסר בפועל

ביהמ"ש העליון החמיר עם בלם אשדוד בעקבות תאונת הפגע וברח

שחקן מ.ס אשדוד בדרך לכלא. עוביידה חטאב נידון ל-15 חודשים מאסר בפועל על תאונת הפגע וברח בה היה מעורב עוד בדצמבר 2014 וגרמה להריגת אדם. בית המשפט העליון החליט לקבל את ערעור המדינה והוא ייחל לרצות את עונשו כבר בחמישי במאי, בעוד קצת יותר מחודש.


העונש הראשוני שספג חטאב על התאונה על ידי בית המשפט המחוזי היה שישה חודשי מאסר שירוצו בתור עבודות שירות ובנוסף פסילה של רשיונו לשבע שנים, אבל בסופו של דבר הדרישה להעניק לו עונש חמור בהרבה הכריעה. גם הבלם עצמו ערער על העונש הראשוני בטענה שאם היה עוצר את הרכב היה מסכן אותו ואת שאר העוברים ושבים ובעליון הוחלט שלא לקבל אותו.


מבית המשפט העליון נמסר בנוסף שההפקרה של חטאב את זירת האירוע גרמה להחמרת הפגיעה ומצבו של הנפגע, הוחלט להחמיר בעונש. מיד לאחר הפגיעה, הבלם ביצע פניית פרסה, קרא לעזרה תוך שהוא כלל לא יוצא מהרכב והסתלק מהמקום.


עו"ד אביגדור פלדמן, המייצג את חטאב מסר לערוץ הספורט: "אני כעורך דין ותיק בטוח שנעשה לו עוול חמור מאוד. בית המשפט העליון קבע שעוביידה חטאב יכול היה למנוע את מות הנפגע בתאונה, כשבמפורש בית המשפט המחוזי כבר זיכה אותו מהאשמות אלו. לאחר פגיעת חטאב בהולך הרגל, פגעו בנפגע רכבים נוספים, כזכור בית המשפט המחוזי החליט כי חטאב לא יכול היה להציל את הנפגע גם אילו היה עוצר. יתרה מזאת, אילו היה עוצר ומגיש לו טיפול, היה נפגע חטאב בעצמו. בשבוע הקרוב אנחנו נגיש בקשה לדיון חוזר ונפעל בכל האמצעים על מנת לבטל את העונש".


כמו כן, עורך הדין פלדמן לא שולל כי יש אינטרס וקשר בין הניסיון להחמיר את עונשו של חטאב למשפטו של יצחק אספה, המתנהל בימים אלו במקביל. "פסק הדין עושה עוול חמור לעוביידה וקובע תקדים מסוכן המנוגד להנחיות משטרת ישראל בכל הנוגע להתנהגות לאחר תאונה. אנו נעשה הכל כדי לבטל את פסק הדין המסוכן הזה, נבקש חוות דעת נוספות של מומחים ואני מאמין שההחלטה תתהפך. בכל מקרה נבקש עיכוב ביצוע של העונש עד לסיום ההליך. עצוב מאד שארבע וחצי שנים אחרי התאונה, כשעוביידה עבר תהליך שיקום, החזיר את החיים שלו למסלולם וקיבל רק שבחים משירותי המבחן, שולחים אותו עכשיו אל מאחורי סורג ובריח ואני אעשה הכל בשביל למנוע זאת", הוסיף פלדמן.


כזכור, תאונת הפגע וברח בה היה מעורב חטאב התרחשה עוד כששיחק בהפועל ת"א. כשנתיים לאחר המקרה הוחלט שיוכל לשוב לשחק כדורגל ולא יישלח לכלא. בינתיים הספיק לעבור בהפועל קטמון ירושלים ובני סכנין ובינואר האחרון הצטרף למ.ס אשדוד שנמצאת במקום האחרון בליגה.


בעניין אחר, אבי בוחבוט דיבר לקראת המשחק מול ק"ש: "ברור לנו שאם אנו רוצים לשמור על איזשהו סיכוי להישאר בליגה אנחנו חייבים לנצח מחר. האווירה בימים האחרונים טובה מאד, החבר'ה רוצים ונחושים לנצח, כי כל תוצאה אחרת עשויה לחרוץ את גורל הקבוצה. נכון שאנחנו כבר לא תלויים בעצמנו, אבל קודם כל נצטרך לנצח ואח"כ להסתכל על יתר הקבוצות. כל עוד יש סיכוי לעשות את זה, אנחנו נעשה הכל כדי להמשיך ולהילחם על מקומנו בליגת העל".